Το φεστιβάλ Αθηνών φιλοξενεί φέτος αυτή την πραγματικά ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας του εικαστικού-φωτογράφου Βασίλη Βρεττού, στην οποία γνωστά ή άγνωστα πρόσωπα σκηνοθετούν τον εαυτό τους και ο φωτογραφικός φακός τους απαθανατίζει. Ο κάθε ένας από τους πρωταγωνιστές συνοδεύει την σκηνοθετική του επιλογή με ένα επεξηγηματικό κείμενο: Γιατί διάλεξε να φωτογραφηθεί έτσι; Ποια αντικείμενα επέλεξε για να τον/την περιβάλλουν; Ποια πτυχή του εαυτού του θέλησε να αναδείξει; Υπάρχει κάποιο κρυμμένο μήνυμα;

Το αποτέλεσμα είναι αληθινά εντυπωσιακό, όπως θα έχετε την ευκαιρία να δείτε, στην έκθεση που θα φιλοξενηθεί στην Πειραιώς 260, από τη 1 Ιουνίου ως τις 31 Ιουλίου.

εκ2.JPG


Πώς ξεκίνησε η όλη σύλληψη; Ο Βασίλης Βρεττός, καλλιτέχνης μ’ ένα σχεδόν εμμονικό ενδιαφέρον για την backstage αποτύπωση των πραγμάτων, είχε την εξής ανατρεπτική ιδέα: αντί να σκηνοθετήσει ο ίδιος –ως είθισται- τα μοντέλα του για τη φωτογράφιση, ζήτησε από αυτά να ορίσουν το σκηνοθετικό πλαίσιο. Η σύλληψη αυτή ενθουσίασε την Ίριδα Κρ��τικού – που επιμελείται την έκθεση – η οποία και πρότεινε μια επιλογή προσώπων που προέρχονται από το χώρο των παραστατικών και εικαστικών τεχνών, αλλά και από τον ευρύτερο πνευματικό κόσμο. Ανάμεσά τους συναντά κανείς γνωστούς ηθοποιούς, σκηνοθέτες, ζωγράφους, συγγραφείς, τραγουδιστές, μουσικούς. Δεδομένου μάλιστα ότι αρκετά από τα πρόσωπα αυτά έχουν συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του φεστιβάλ Αθηνών τα τελευταία χρόνια (Νίκος Καραθάνος, Αγγελος Παπαδημητρίου, Δημήτρης Καρατζάς, Λυδία Φωτοπούλου, Εύα Μανιδάκη, Γιώργος Γλάστρας και άλλοι), ο χώρος της Πειραιώς 260 θεωρήθηκε ο πλέον ενδεδειγμένος για την πραγματοποίηση της έκθεσης.

Στα έργα της ενότητας που δημιουργήθηκαν ειδικά για το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, οι πρωταγωνιστές εμφανίζονται σε ρόλους – έκπληξη που ξαφνιάζουν, διασκεδάζουν και συγκινούν τον θεατή. Ο Βασίλης Βρεττός δημιουργεί μικρούς περίκλειστους κόσμους που αποδομούν τη συμβατή εικόνα των προσώπων, προτείνοντας το καθρέπτισμα μιας άγνωστης πτυχής ή εν τέλει «έναν εαυτό μέσα στον εαυτό». Οι ήρωες της ενότητας που επιλέχθηκαν για πολλούς, διαφορετικούς λόγους από τον καλλιτέχνη και την επιμελήτρια της έκθεσης, επαναδομούν τη συμβατή ταυτότητά τους, σκηνοθετώντας μια επιθυμία, ένα όνειρο ή μια φαντασίωση, που ενδεχομένως αποκαλύπτει ένα άγνωστο και σκιώδες κομμάτι της προσωπικότητάς τους στο θεατή.

«Ο γαλλικός όρος “mise en abyme” που τιτλοδοτεί την ενότητα, σημαίνει στην τέχνη και τη λογοτεχνία «την εικόνα που εμπεριέχετ��ι μέσα στην εικόνα», ή «την πλοκή που εμπεριέχεται μέσα στην πλοκή» και συνδέεται στην πρωτογενή εκδοχή του με μεσαιωνικά σύμβολα που απεικονίζουν τη θέση ενός υποκειμένου στην άβυσσο. Στην τέχνη και τη λογοτεχνία ο όρος καθιερώθηκε από τον André Gide.», εξηγεί η Ίρις Κρητικού.

Γύρω στα 40 σκηνοθετημένα πορτραίτα θα αποτελέσουν το σώμα της έκθεσης (επισυνάπτονται τρία από αυτά - ο Νίκος Καραθάνος, ο Άγγελος Παπαδημητρίου, ο Στέλιος Ταχιάτης).

Με την ευκαιρία της έκθεσης θα κυκλοφορήσει και ειδική έκδοση.

Είσοδος Δωρεάν

εκ3.jpg

Βασίλης Βρεττός - Εικαστικός Φωτογράφος


Ιδρυτής της εταιρείας ACCENT από το 1994, ο Βασίλης Βρεττός δραστηριοποιείται ως εικαστικός φωτογράφος, δουλεύοντας αυτοτελείς θεματικές ενότητες. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Συνεργάστηκε με το Μουσείο Μπενάκη για την καταγραφή επαγγελμάτων σε όλη την χώρα (προβιομηχανικών & σύγχρονων) αποτυπώνοντας το αντικείμενο εργασίας αλλά και τον ανθρώπινο μόχθο. Τμήμα του υλικού παρουσιάστηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα», το 2000.

Ακόμη, έχει συνερ��αστεί με τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων στην δημιουργία εκδόσεων με θέμα τα Αρχαία Μνημεία της Αθήνας, καθώς και για την έκδοση βιβλίου του Δημαρχείου της Αθήνας. Με τον Οργανισμό Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας στην καταγραφή των εργασιών αναβάθμισης του ιστορικού κέντρου της πόλης και ανάδειξης των μνημείων και σημαντικών κτιρίων αυτής.

Με το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τραπέζης Πειραιώς για την φωτογράφηση των μουσείων τους, με προβιομηχανικά επαγγέλματα.

Με το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως για την καταγραφή των εργασιών ανέγερσης και την μεταφορά και τοποθέτηση των εκθεμάτων. Με την Ελληνοαμερικανική Ένωση.
Το 2010 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ το φωτογραφικό του λεύκωμα «Μαρμαροτεχνήτες της Ακρόπολης».