"Τα Γεγονότα", του David Greig, το έργο που η εφημερίδα The Guardian χαρακτήρισε ως το Θεατρικό Έργο της χρονιάς και οι New York Times προτείνουν ως το καλύτερο έργο που παίζεται αυτή τη στιγμή στη Νέα Υόρκη, έρχεται στην Αθήνα.

Σε σκηνοθεσία και μετάφραση Αντώνη Γαλέου, με τους Θεοδώρα Τζήμου και Πάνο Βλάχο, Τα Γεγονότα ανεβαίνουν σε πανελλήνια πρεμιέρα εγκαινιάζοντας τη νέα θεατρική σκηνή, Μικρό Γκλόρια, από τις 05 Μαρτίου 2015.

Ένα νέο έργο που προκαλεί και αναρωτιέται πως μπορεί κανείς να συγχωρέσει τη θηριωδία. Τα Γεγονότα μας μιλάνε για την τραγωδία, την εμμονή και τον καταστροφικό μας πόθο να καταλάβουμε το ακατανόητο.

Το έργο
Τα Γεγονότα είναι ένα ολοκαίνουργιο έργο (2013) από τον διάσημο Σκωτσέζο θεατρικό συγγραφέα, Ντέηβιντ Γκρέηγκ (David Greig). Ο συγγραφέας δέχτηκε μία πρόσκληση για να μεταβεί στη Νορβηγία και να γράψει ένα έργο για τα τραγικά γεγονότα της 22ας Ιουλίου του 2011, όταν ο Άντερς Μπρέιβικ σκότωσε 79 άτομα, τα περισσότερα νεαρά παιδιά. Κατά την παραμονή του στο Όσλο, βρέθηκε τυχαία στην παράσταση μιας χορωδίας. Τότε κατάλαβε τι έργο ήθελε να γράψει: μπροστά του βρισκόταν η ακριβώς αντίθετη εικόνα από αυτή που τον στοίχειωνε τόσες μέρες. Μπροστά του, ανοίγονταν δυο δρόμοι, δυο επιλογές στην ανθρώπινη ζωή: η συνεργασία ή η διάλυση, η δημιουργία ή η σφαγή, η αρμονία ή το χάος. Και μπροστά του είχε μια ομάδα ανθρώπων που αποφάσισαν να είναι μαζί.

Τελικά, το έργο που έγραψε, Τα Γεγονότα, είναι μια εξερεύνηση αυτής της επιλογής, το χάσμα ανάμεσα σε κάποιον που ��έλει να αφήσει το σημάδι του στον κόσμο με έναν τρομερά βίαιο τρόπο και κάποιον που θέλει να καταλάβει, να νιώσει, να θεραπεύσει.

Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται η Κλερ, μια ιερέας επικεφαλής μιας χορωδίας με μέλη από όλες τις φυλές, καθώς πιστεύει ότι η δύναμη της μουσικής μπορεί να απαλύνει κάθε διαφορά. Η χορωδία της, όμως, πέφτει θύμα μαζικής δολοφονίας και η ίδια επιβιώνει σαν από θαύμα. Συγκλονισμένη, αναζητεί να καταλάβει πως είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να κάνει κάτι τόσο ακραίο. Το έργο δε δείχνει ποτέ τις δολοφονίες, ούτε απεικονίζει πράξεις βίας. Επιλέγει να ακολουθήσει την Κλερ στο δρόμο της για την κατανόηση, ένα ταξίδι που την φέρνει πέρα από τα όρια της λογικής, της επιστήμης, της πολιτικής και της πίστης.

Είναι ένα έργο για μια τραυματισμένη κοινωνία που αποζητάει να θεραπευτεί, δοκιμάζοντας τα όρια της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Τελικά πως μπορεί κανείς να προχωρήσει όταν του έχει συμβεί κάτι που του έχει αλλάξει τη ζωή ριζικά;

Σε κάθε παράσταση μια χορωδία θα συνοδεύει τους ηθοποιούς και θα στηρίζει την αφήγηση με πολλούς αναπάντεχους τρόπους.

Συντελεστές
Συγγραφέας | Ντέιβιντ Γκρέηγκ (David Greig)
Μετάφραση Έργου - Σκηνοθεσία | Αντώνης Γαλέος
Ηθοποιοί | Θεοδώρα Τζήμου, Πάνος Βλάχος
Σύνθεση Μουσικής | Μίμης Νικολόπουλος
Πιάνο - Διεύθυνση Χορωδίας | Δημήτρης Καραβίτης
Εικαστικό περιβάλλον | Βασίλης Βλασταράς
Βοηθός Σκηνοθέτη | Αναστασία Χατζάρα
Φωτογραφίες - Βίντεο | Πάνος Κωστούρος - edit59.com
Γραφιστική επιμέλεια| Ιφιγέ��εια Βασιλείου
Γραφείο Τύπου - Επικοινωνία | Μαρία Ναθαναήλ | +30 6942011140

Οι τέσσερις πρώτες παραστάσεις θα λειτουργήσουν υπό τη μορφή «ανοιχτής πρόβας» και θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.
Πότε | Πέμπτη- Κυριακή*, από 05 Μαρτίου έως 08 Μαρτίου – Προπαραστάσεις
Ώρα έναρξης | 21.15 μμ.
Πού | Μικρό Γκλόρια, Ιπποκράτους 7 (Μετρό Πανεπιστήμιο)
Διάρκεια Παράστασης | 90 λεπτά
Περισσότερες Πληροφορίες - Τηλ. Κρατήσεων | +2103600832



Διακρίσεις - Βραβεία
• 1ο Βραβείο στο διεθνούς κύρους Φεστιβάλ Fringe στο Εδιμβούργο (2013)
• Βραβείο Carol Tambor (2013)
• Υποψήφιο για Καλύτερο Νέο Έργο στα What's on Stage Awards (2014)
• No 1 στη λίστα της εφημερίδας The Guardian για το Καλύτερο Θέατρο του 2013

Κριτικές
«Το θέατρο συχνά αποπειράθηκε αλλά απέτυχε νε εξερευνήσει τις έννοιες της παράνοιας και του κακού. Τα Γεγονότα ρίχνουν μια κλεφτή ματιά, και αυτό είναι προτιμότερο. Η γοητεία τους έγκειται στο ότι είναι γεμάτα αμφιβολίες και ειλικρίνεια – όπως και η πρωταγωνίστρια- σχετικά με τη λειτουργία τους, την κατακερματισμένη αισθητική τους, σχετικά με το τι εννοούμε με τον όρο κοινωνία και το πόσο ανυπεράσπιστοι είμαστε μπροστά στην απρόσμενη έκρηξη βίας». Lyn Gardner, The Guardian.

«Μία οξυμένη αγωνία που χτυπά τους τοίχους του τελετουργικού στα Γεγονότα, ένα σοβαρό, στοχαστικό και εντέλει πολύ συγκινητικό έργο για την πράξη της βίας που κλονίζει την πίστη». New York Times.