Μετά τη μεγάλη επιτυ��ία της παράστασης που είχε ο Βυσσινόκηπος, θα επαναληφθεί τις μέρες των Χριστουγέννων, με αναφορές, μουσικές και άλλες, ταιριαστές με τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα των ημερών...Πρόκειται για το τελευταίο έργο του Τσέχωφ, ο "Βυσσινόκηπος", ο οποίος μάλιστα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1904 - που είναι και το έτος του θανάτου του συγγραφέα- δηλαδή ακριβώς πριν από 110 χρόνια, σε σκηνοθεσία Τζένης Δριβάλας.

Η Τζένη Δριβάλα, η γνωστή υψίφωνος αλλά και ερμηνεύτρια ρόλων του κλασσικού θεάτρου, μετά από αλλεπάλληλες σκηνοθεσίες στον χώρο της όπερας, σκηνοθετεί για πρώτη φορά θεατρική παράσταση, η οπόια λέει σχετικά:

"Η ιδέα αυτής της παραγωγής προέκυψε από την ύπαρξη ενός ιδιαίτερου Χώρου Τέχνης στο Μαρούσι, το ΙΔΙΟΜΕΛΟ. Το ΙΔΙΟΜΕΛΟ στεγάζεται σε νεοκλασσική οικία, άριστα διατηρημένη και ανακαινισμένη, της οποίας οι χώροι , -εσωτερικοί και εξωτερικοί- θα λειτουργήσουν σαν «φυσικό σκηνικό» για τις 4 πράξεις του Βυσσινόκηπου. Η ιδέα που συζήτησα με τους ιδιοκτήτες του χώρου είναι, να νιώσει ο θεατής σαν να παρίσταται σε ένα κινηματογραφικό πλατώ, όπου γυρίζεται ταινία το θεατρικό έργο.

Η διανομή των ρόλων έγινε με 'κινηματογραφικά' κριτήρια. Εκτός από την αγάπη μου για τ��ν Τσέχωφ και ειδικά τον Βυσσινόκηπο, ένιωσα ότι αυτό που διαπραγματεύεται –δηλ. η 'εκδίωξη' του παλαιού που αδυνατεί να προσαρμοστεί, από το 'καινούργιο' που έχει όραμα και επιδιώξεις- είναι κάτι που ζούμε πολύ έντονα αυτή την στιγμή και μπορεί ο καθένας από εμάς να ταυτιστεί είτε με το ένα στρατόπεδο είτε με το άλλο. Ο Τσέχωφ, σαν μεγάλος συγγραφέας και διανοητής φυσικά, χωρίς να αγνοεί τα τρωτά τους, βλέπει με συμπάθεια και τις δύο πλευρές.

Κι εγώ η ίδια βίωσα κάποια στιγμή στη ζωή μου τον δικό μου Βυσσινόκηπο και οδηγήθηκα σε αποφάσεις που βάρυναν πολύ στο μέλλον μου. Έχω παρακολουθήσει αρκετές παραγωγές του έργου στην Ελλάδα και στο Λονδίνο. Κορυφαία θεωρώ το κινηματογραφικό 'κύκνειο άσμα' του μεγάλου μας σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη. Η τραγική διάσταση που έδωσε -ειδικά στον χαρακτήρα της Λιούμποβ Αντρέγεβνα- θεωρώ ότι είναι αξεπέραστη.
Βέβαια δεν πρόκειται να μιμηθούμε την ταινία. Εξάλλου το σινεμά προσφέρει διαφορετικές δυνατότητες από το θέατρo.

Όπως -φαντάζομαι- θα είναι αναμενόμενο, το μουσικό μέρος σε αυτήν την παραγωγή κατέχει ένα σημαντικό κομμάτι της όλης παρουσίασης. Για τις μουσικές στιγμές του έργου επέλεξα αποσπάσματα από την όπερα του Ρώσου συνθέτη Ρίμσκυ -Κόρσακοφ 'Ο χρυσός πετεινός', που θα ηχογραφηθούν στο στούντιο. Έπειτα θα τα επεξεργασθεί για την τελική τους μορφή με τον δικό του μοναδικό τρόπο ο εξαίρετος συνθέτης Αλέξανδρος Χάχαλης.

Εκτός όμως από αυτά (που αποτελούν την μουσική επένδυση του έργου), στην Γ' Πράξη, όπου δίνεται η χοροεσπερίδα και η γιορτή, οι θεατές ας προετοιμαστούν για ένα μουσικό 'live show' από τους συντελεστές της παράστασης.

Την μετάφραση – διασκευή έκανα εγώ η ίδια".

Με επικεφαλής την Τζένη Δριβάλα στον ρόλο της «Λιουμπόβ Αντρέγεβνα», στους άλλους ρόλους εμφανίζονται οι:
Μαρία Κοντογούρη-Άννια
Ερμίνα Γεράρδη-Βάρια
Ελένη Μονιώδη-Ντουνιάσσα
Γιάννης Μπόγρης-Λοπάχιν
Ανδρέας Παπαγιαννάκης-Τροφίμωφ
Βασίλης Ασημάκης-Γκάγεφ
Αλέξανδρος Γάβαρης-Γιάσσα
και ο Γαβριήλ Αντωνέλλος στον ρόλο του Φιρς.

Σκηνοθεσία – διασκευή: Τζένη Δριβάλα
Κοστούμια: Dennis Krief
Φωτισμοί: Αλ. Αδάμ
Μουσική: Αλ.Χάχαλης

Μέρες και ώρες παραστάσεων: 25, 26 και 28 Δεκεμβρίου και 2, 3 και 4 Ιανουαρίου στις 20.00
Είσοδος: 15€ / Φοιτητικό 10€ / Ανεργίας – ατέλειες: 7€

Χώρος Τέχνης Ιδιόμελο
Διεύθυνση: Ελευθερίου Βενιζέλου 17 και Βασιλέως Κων/νου, Μαρούσι (πλησίον ΗΣΑΠ)
Πληροφορίες: 210 6817042