​Λίγες ώρες πριν τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου πολιτισμού, ένα νέο και πολύ εντυπωσιακό σκίτσο, το οποίο απεικονίζει την πύλη των Καρυάτιδων, κάνει το γύρο του διαδικτύου και μαγεύει ειδικούς και μη.

Ο γνωστός ζωγράφος, Γεράσιμος Γερολυμάτος, δημοσίευσε στο blog του, ένα σχέδιο για το πως μπορεί να ήταν το επιβλητικό μνημείο δίνοντας -μια πρώτη γεύση όπως λέει ο ίδιος- του πως θα μπορούσε να ήταν το μνημείο.

αρχείο λήψης.jpg
Γεράσιμος Γερολυμάτος

Ο ίδιος έχει κάνει πολύ προσεκτική δουλειά, ενώ την «παράσταση κλέβει» το εντυπωσιακό ψηφιδωτό, στο οποίο έχει χρησιμοποιήσει έντονα και φωτεινά χρώματα!

DSC09335.JPG
Την εικόνα συνόδευσε και με ένα κείμενο του, στο οποίο εξηγεί ότι ο Τύμβος Καστά είναι ένα ξεχωριστής ομορφιάς μνημείο, το οποίο είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα.

«Μου προκαλούν, λοιπόν, την απορία οι δηλώσεις κάποιων αρχαιολόγων, που αποκαλούν το μνημείο της Αμφί��ολης «συνηθισμένο», «όχι και τόσο σπουδαίο», πως «υπάρχουν και άλλοι τάφοι αυτού του είδους» και πως το μνημείο χτίστηκε για ένα Δήμαρχο της Αμφίπολης, ή ακόμα και για έναν πλούσιο «απλό πολίτη»! Μη όντας ειδικός αρχαιολόγος και εξετάζοντας πάντα το ζήτημα από την οπτική του καλλιτέχνη, θα ήθελα, αν κάποιος γνωρίζει, να μου δείξει τις φωτογραφίες αυτών των ταφικών μνημείων που είναι εφάμιλλα, όπως λέγουν, ή ακόμα και ανώτερα από τον τάφο της Αμφίπολης. Υπάρχουν; Αν ναι, ποια; Πολύ φοβάμαι πως δεν υπάρχουν. Αν θεωρήσει κάποιος πως ο τάφος του Φιλίππου Β΄ στην Βεργίνα υπήρξε ένα υπόδειγμα-ορόσημο, ή πως οι τάφοι των «Ανθεμίων» και της «Ευρυδίκης», ήταν μέχρι πρόσφατα οι σπουδαιότεροι των μακεδονικών τάφων, τότε, ο τάφος της Αμφίπολης υπερέχει από κάθε άποψη

Εκείνος υποστηρίζει ότι ο ένοικος του τάφου, δεν γίνεται να είναι απλά ένας δήμαρχος ή ένας πλούσιος πολίτης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Άρα, ποιος να ήταν αυτός ο «Δήμαρχος», ή ο «Διοικητής», ή ο πλούσιος «απλός πολίτης», που έκανε τον Φίλιππο τον Β΄να μοιάζει με φτωχό συγγενή; Που ενώ ο ίδιος έμενε σε πολυτελή μεζονέτα στην Εκάλη, ο άλλος μοιάζει σαν να έμενε σε δυαράκι στο Παγκράτι; Ποιος ήταν αυτός που τόλμησε, είκοσι-τριάντα χρόνια έπειτα από τον θάνατο του Φιλίππου, να φτιάξει για τον εαυτό του έναν τάφο μεγαλύτερο από εκείνον του σπουδαιότερου Μακεδόνα βασιλιά και να σφετεριστεί τα δυναστικά του σύμβολα, χωρίς να βρεθούν οι φύλακες του στέματος «να του τραβήξουν το αυτί» και να τον επαναφέρουν στην τάξη;�� Ήταν αυστηρή η εποχή και επρόκειτο για μοναρχία. Ποιος να ήταν λοιπόν αυτός ο απλός πολίτης, που η ιστορία τον προσπέρασε και τον ξέχασε ως ασήμαντο, αλλά που με το παχύ πουγκί του μπόρεσε να αγοράσει τον μεγαλύτερο τάφο στην Ελλάδα όλων των εποχών; Η λογική είναι μοιραίο πως θα συγκρουστεί με την ιστορία. Και επειδή η λογική και μάλιστα η κοινή, δεν κάνει λάθος, αυτό σημαίνει ένα πράγμα. Πως η επίσημη ιστορία είναι, είτε σκοπίμως ψευδής, είτε ελλιπώς καταγεγραμμένη