​Την πεποίθηση πως ίσως δίπλα στο γενειοφόρο άνδρα, που απεικονίζεται στο ψηφιδωτό το οποίο αποκαλύφθηκε τη Κυριακή, στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, μπορεί και να υπάρχει ένα ακόμη πρόσωπο, εξέφρασε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού.

121014130119_9766.jpg
Η ίδια μάλιστα, θεωρεί ότι η αποκάλυψη του τρίτου προσώπου θα γίνει την Τρίτη ή την Τετάρτη και ίσως αυτό μαρτυρήσει και τον «ένοικο» του Τύμβου Καστά.

«Δεν έχει αποκαλυφθεί ανατολικά και δυτικά της παράστασης όλο το ψηφιδωτό, γιατί στα σημεία αυτά πατούν τα υποστυλώματα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόσωπο ή διακόσμηση, σήμερα ή αύριο θα φανεί αυτό».

disc1.jpg
Σχετικά με το πότε θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφικές εργασίες, η ίδια είπε πως δεν το γνωρίζει, ωστόσο, «το μνημείο αποκαλύπτεται με γοργούς ρυθμούς. Πρόκειται για μία ανασκαφή που θα συζητηθεί για πάρα πολλά χρόνια και αναμένεται να απασχολήσει μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας».

Η κυρία Μενδώνη, σε ερώτηση για το ποιος μπορεί να έχει ταφεί στην Αμφίπολη, δήλωσε πως η ίδια πιθανολογεί ότι πρόκειται για μακεδονικό τύμβο, ενώ τόνισε πως το ψηφιδωτό ενισχύει απολύτως τη χρονολόγηση ότι το μνημείο είναι του τελευταίου τετάρτου του 4ου προ Χριστού αιώνα.

disc4.jpg
«Είναι νωρίς ακόμα και δεν θέλω να κάνω υποθέσεις, ωστόσο μπήκα στον πειρασμό να πω ότι μία ενδεχόμενη αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης, παραπέμπει σε μακε��ονικό τύμβο. Βέβαια, όλα αυτά είναι υποθέσεις και εμείς πρέπει να μένουμε στα δεδομένα».

disc5.jpg

Την ίδια στιγμή οι αρχαιολόγοι χαρακτηρίζουν το ψηφιδωτό της Αμφίπολης έργο τέχνης. Ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μιλτιάδης Παπανικολάου, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Έθνος» αναφέρει: «Βλέποντας τις λεπτομέρειες των δύο αλόγων, θ��λω να πω ότι με εντυπωσιάζει η πρωτοπορία τους. Το ένα από τα δύο λευκά άλογα είναι πιο μπροστά, το άλλο στέκει ελαφρά πιο πίσω, ο καλλιτέχνης δηλαδή μελέτησε και απέδωσε με σχολαστικότητα το βάθος. Ο καλλ��τέχνης είναι ένας σπουδαίος ζωγράφος, άσχετα που οι αρχαιολόγοι τον αποκαλούν ως ψηφοθέτη. Για μένα το δάπεδο σχεδίασε ένας καλλιτέχνης πρώτης γραμμής, ο πιο σπουδαίος της εποχής του, ένας ζωγράφος που διέθετε σοφία και μαεστρία, που ήξερε να χρησιμοποιεί τα χρώματα, να αποδίδει εκπληκτικά τις λεπτομέρειες, μάλιστα εύχομαι να έχει φιλοτεχνήσει και τους τοίχους και να βρεθούν τοιχογραφίες».