​Το σενάριο που θέλει την μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ολυμπιάδα, να είναι ο «ένοικος» του τάφου της Αμφίπολης ενισχύει σε συνέντευξή του ο Άντριου Τσανγκ, ένας από τους μεγαλύτερους ερευνητές για τον Μακεδόνα στρατηλάτη και καθηγητής στο πανεπ��στήμιο του Μπρίστολ.

Η άποψη του Τσανγκ κάνει τον γύρο του κόσμου μέσω έγκριτων διεθνών ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων και το «History Channel», που σήμερα φιλοξενεί εκτενές άρθρο για την ανασκαφή.

Κατά τον Τσανγκ, οι Σφίγγες και οι γυναικείες φιγούρες στην Αμφίπολη οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο «ένοικος» είναι γυναίκα και, μάλιστα, πρόκειται για τον μεγαλοπρεπή τάφο της Ολυμπιάδας, που δημιουργήθηκε με «χορηγούς» τις αδερφές του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

«Πρώτο, οι Καρυάτιδες φαίνεται να φέρουν στο κεφάλι τους ένα καλάθι- χαρακτηριστικό των ακολούθων του Διονύσου- και δεύτερον στο στήθος τους διακρίνονται πτυχώσεις που παραπέμπουν στο κουβάλημα ενός σακιδίου. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι εξαιρετικά σπάνιο και εντοπίζεται σε δύο μόνο αγάλματα ακολούθων του Διονύσου που βρίσκονται σε μουσεία της Ευρώπης και αποτελούν αντίγραφα αντίστοιχων γλυπτών του 4ου αιώνα π.Χ. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πλούταρχος κάνει αναφορά στην Ολυμπιάδα και στις γυναίκες της, οι οποίες συμμετείχαν σε ορφικές τελετές και διονυσιακά όργια», αναφέρει ο ίδιος στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής».

Ο Βρετανός μελετητής μιλά και για τις Σφίγγες, στην είσοδο του τάφου: «προσωπικά, εκτιμώ ότι στην Αμφίπολη είναι θαμμένη η βασίλισσα των Μακεδόνων, καθώς οι σφίγγες που βρέθηκαν στην είσοδο έχουν βρεθεί και σε δύο θρόνους βασιλισσών της Μακεδονικής περιόδου που έχουν ανακαλυφθεί στη Βεργίνα. Ο ένας εκ των δύο θρόνων ήταν της Ευρυδίκης, της γιαγιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Οι σφίγγες ήταν πιθανότατα σύμβολο των θηλυκών μελών της βασιλικής οικογένειας, καθώς η Σφίγγα σε κάποιες πηγές είναι ένα μυθικό πλάσμα που σχετίζεται με την Ήρα, δηλαδή με τη σύζυγο του Δία, από τον οποίο οι βασιλιάδες της Μακεδονίας υποστήριζαν ότι κατάγονται».

Μάλιστα, ο ίδιος έχει μία θεωρία και για το ποιος ήταν ο κατασκευαστής και χρηματοδότης του μεγαλοπρεπούς τάφου. Όπως αναφέρει, πιστεύει ότι ο Κάσσανδρος, παρότι πηγές αναφέρουν ότι μετά τη δολοφονία της Ολυμπιάδας έδωσε εντολή να παραμείνει άταφη, εν τέλει έδωσε την συγκατάθεσή του να ταφεί. Το κόστος και το σχεδιασμό του τάφου φαίνεται ότι ανέλαβε κάποιος εκ των στενών συγγενών της: «θεωρώ ότι σχεδόν σίγουρα η Κλεοπάτρα, η αδερφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κόρη της ��λυμπιάδος, έπαιξε κάποιο ρόλο στην κατασκευή του, ενώ δεν αποκλείεται και η σύζυγος του Κασσάνδρου και ετεροθαλής αδερφή του Αλέξανδρου, Θεσσαλονίκη», λέει ο Τσαγκ.

Τέλος, τονίζει ότι τα στοιχεία καταδεικνύουν πως ο τάφος χρονολογείται στον 4ο αιώνα π.Χ. και όχι αργότερα. Ενδείξεις για αυτό, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, είναι η τεχνοτροπία του πατώματος, τυπική της Πέλλας του Φιλίππου και του δεύτερου μισού του 4ου αιώνα π.Χ., την οποία μπορεί να αντέγραψαν οι Ρωμαίοι, αλλά το γεγονός ότι παρόμοια πατώματα έχουν βρεθεί στην Πέλλα και όχι στη Ρώμη ή αλλού, είναι ένα ισχυρό στοιχείο.