​Με ένα άρθρο του το National Geographic δίνει τη δική του διάσταση στο χαμό που έχει επικρατήσει παγκοσμίως για το μυστήριο και τα ευρήματα στον τάφο της Αμφίπολης.

«Μα ποιος είναι τελικά θαμμένος στο μεγαλύτερο τάφο της βόρειας Ελλάδας;» διερωτάται το διεθνούς φήμης περιοδικό και αφιερώνει στη διαδικτυακή του έκδοση ένα εκτενές άρθρο στα αρχαιολογικά ευρήματα.

Ο Άντριου Τσαγκ, συγγραφέας του βιβλίου «Η αναζήτηση του τάφου του Μ. Αλέξανδρου αναφέρει ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως πρόκειται για τον τάφο της μητέρας του Μ. Αλεξάνδρου, της Ολυμπιάδας.

Μέχρι η ίδια η ανασκαφή της Αμφίπολης να «μιλήσει», οι εικασίες θα πολλαπλασιάζονται!

Ακόμα, σύμφωνα με τον Τσαγκ, οι Καρυάτιδες που βρέθηκαν στον τύμβο είναι πολύ πιθανό να αναπαριστούν ιέρειες που έπαιρναν μέρος σε διονυσιακά και ορφικά όργια και τρόμαζαν τους άνδρες με στεφάνια που έφεραν πλεγμένα φίδια για να τους αποτρέψουν να τις πλησιάσουν.

lp[uop[.png
Ακόμα ο Τσαγκ αναφέρει ότι τεχνικά: «η ονομασία που δίνουμε σε αυτά τα αγάλματα είναι Καρυάτιδες, κάτι πολύ κοινό στην αρχιτεκτονική των Αρχαίων Ελλήνων και των Ρωμαίων».

Όμ��ς, λέει πως «πρόκειται για Κλώδωνες, δηλαδή για ιέρειες του Διονύσου (ήταν ο μακεδονική ονομασία των Μαινάδων), με τις οποίες η Ολυμπιάδα είχε σχέσεις. Γι' αυτό τα στεφάνια που φέρουν στο κεφάλι είνα�� αφιερωμένα στον Διόνυσο».

Ο Τσαγκ σημειώνει πως ο Πλούταρχος στη «Βίος του Αλέξανδρου» αναφέρεται λεπτομερώς για το πώς η Ολυμπιάδα συμμετείχε στα διονυσιακά και ορφικά όργια με τις Κλώδωνες. Αναφέρει πως οι Κλώδωνες έφεραν στο κεφάλι τα φίδια της Ολυμπιάδα για να τρομοκρατούν τους άνδρες.

«Στο Ερμιτάζ και στο Metropolitan υπάρχουν αντίστοιχα αγάλματα του 4ου αιώνα π.Χ. που αποδίδονται σε ιέρειες του Διονύσου και μοιάζουν με τις Καρυάτιδες της Αμφίπολης. Μάλιστα, φορούν ακόμα και τις ίδιες πλατφόρμες».

Η εξήγηση που δί��ει ο Τσαγκ είναι ότι οι Καρυάτιδες είχαν σκοπό να προστατεύσουν την Ολυμπιάδα ακόμα και μέσα στον τάφο, γι' αυτές η αρχαιολογική σκαπάνη τις βρήκε σε μια στάση των χεριών που προσπαθούν να απωθήσουν τους πιθανούς εισβολείς.