Στην εποχή της ταχύτητας, των επιφανειακών σχέσεων και της ημιμάθειας όταν συναντάς νέους μορφωμένους, ταλαντούχους και συνάμα προσγειωμένους ανθρώπους όπως ο βαρύτονος Διονύσης Σούρμπης, ο οποίος ενσαρκώνει φέτος τον ακόλαστο Ντον Τζιοβάννι στο Ηρώδειο, σε κάνει να λες πως «όντως υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο».

don.jpg

Πρωταγωνιστής στην Εθνική Λυρική σκηνή από τα 22 του χρόνια με φωνή που σε ταξιδεύει σε άλλους αιώνες, ο 36χρονος Διονύσης κατάφερε να ξεκινήσει δειλά περίπου πριν 20 χρόνια από την Ζάκυνθο και να κατακτήσει με ήθος, ταπεινότητα και μεθοδικότητα τον χώρο της Όπερας εντός και εκτός των τειχών …..

Τι και αν οι γονείς του τον φαντάζονταν να διοικεί επιχειρήσεις και να υποδέχεται τουρίστες στο νησί, η ψυχή του Διονύση είχε επιλέξει από πολύ νωρίς τον δρόμο που θα ακολουθήσει, παρά τις ανησυχίες της μητέρας και του πατέρα του για ��ο άγνωστο μονοπάτι της…. όπερας

Ήταν μόλις δεκατεσσάρων, όταν ο μαέστρος Ιάκωβος Κονιτόπουλος σε ένα ταξίδι του στο "Φιόρε του Λεβάντε" τον ξεχώρισε και του άνοιξε το δρόμο για μια λαμπρή καριέρα…

don5.jpg

Με μια βαλίτσα γεμάτη όνειρα και οδηγό την καρδιά του, ο Διονύσης αφήνει στα 18 του την ιδιαίτερη πατρίδα του και έρχεται στην πρωτεύουσα. Ξέρει τις δυσκολίες, αντιλαμβάνεται τις απαιτήσεις της τέχνης αλλά παλεύει… Μελετά καθημερινά, δουλεύει συστηματικά και σύντομα μια φωνή μέσα του… η φωνή του, τον πηγαίνει στην χορωδία της Λυρικής Σκηνής.

«Για μένα η χορωδία της Λυρικής ήταν μεγάλο σχολείο… Στάθηκα τυχερός. Δεν χρειάστηκε να κάνω άλλο επάγγελμα στην ζωή μου εκτός από αυτό που αγαπώ» εξομολογείται στο star.gr o Διονύσης Σουρμπής.

Tο 2005 κερδίζει την υποτροφία του Σωματείου «Υποτροφίες Μαρία Κάλλας» και φεύγει Ιταλία όπου συνεχίζει τις σπουδές του στο Τρεβίζο της Ιταλίας με τον μαέστρο Κλωντ Τιολάς, με τον οποίο μελετά μέχρι σήμερα.

don2.jpgdon3.jpg

Η Ιταλική όπερα δεν κατάφερε ωστόσο να τον απομακρύνει από την Ελλάδα, το αντίθετο. Όσο πιο πολύ καιρό περνούσε μακριά από την πατρίδα, όσο πιο μεγάλη αναγνώριση λάμβανε από τους ξένους, τόσο το πάθος του για τα ελληνικά χώματα μεγάλωνε….

«Πάντα ένιωθα Έλληνας. Είμαι πολύ περήφανος για την χώρα μου. Μου αρέσει να λέω όπου βρεθώ και όπου σταθώ ότι είμαι από την Ελλάδα» λέει συγκινημένος ο Διονύσης, εξηγώντας πως παρά τα όσα λέγονται για τους ομογενείς που παλεύουν στην Ευρώπη εν καιρώ κρίσης, ο ίδιος ποτέ δεν βίωσε ρατσισμό.

«Μας αγαπούν πολύ και σαν λαό και σαν χώρα» προσθέτει ο καταξιωμένος βαρύτονος, χωρίς να διστάζει να κρύψει ωστόσο το παράπονο του για την έλλειψη κλασικής παιδείας στην χώρα που γέννησε την Μαρία Κάλλας.

don7.jpg

«Δεν γίνεται στην Βιέννη 17άχρονα παιδιά να ξέρουν και τα ελληνόπουλα να μην γνωρίζουν τον Μπετόβεν και τον Βέρντι. Έχουμε όλοι μας ευθύνη για αυτό. Όταν ο γονιός δεν γαλουχήσει την ψυχή του παιδιού του και το μεγαλώσει με μουσική που κάποιοι την πασάρουν ως μουσική αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι, δημιουργείται μια γενιά χωρίς παιδεία. Το περίφημο «beat» για παράδειγμα που κατακλύζει ραδιόφωνα, τηλεοράσεις και smartphones είναι το κόλπο που έχουν βρει κάποιοι χαραμοφάηδες για να κάνουν τον κόσμο "πρόβατα"» εξομολογείται ο ταλαντούχος 36χρονος καλλιτέχνης ο οποίος ενσαρκώνει φέτος τον "έκφυλο Ντον Τζιοβάννι" σε μουσική του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, ιταλικό λιμπρέτο του Λορέντσο Ντα Πόντε, σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά και μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού.

Tα τελευταία χρόνια,ο μελαχρινός γοητευτικός λυρικός τραγουδιστής κερδίζει διεθνείς διακρίσεις όπως τα βραβεία Τότι νταλ Μόντε, 'Ιρις Αντάμι-Κορραντέττι, Πέρτιλε-Μαρτινέλλι, Σπύρος Αργύρης κ.ά. και εμφανίζεται σε μεγάλα θέατρα της Ιταλίας, του Λονδίνου και άλλων χωρών, κατακτώντας κοινό και κριτικούς . Οι ρόλοι των Σωτήρη στο «Δαχτυλίδι της Μάνας», Φίγκαρο στον «Κουρέα της Σεβίλλης», Ζερμόν στην «Τραβιάτα», Φορντ στον «Φάλσταφ», Μαρτσέλλο στη «Μποέμ», Μπελκόρε στο «Ελιξίριο του Έρωτα», Σίλβιο στους «Παλιάτσους, Βαλεντίνο στον «Φάουστ», Μπατόνε στην «Ευτυχή Πλάνη» του Ροσσίνι, Ντανίλο στην «Εύθυμη Χήρα» του Λέχαρ και Σάρπλες στην «Μαντάμα Μπατερφλάι» χαρίζουν χειροκρότημα, καταξίωση και μεγάλη ικανοποίηση στον Διονύση.

Με μέντορες τον Γ.Σαμαρτζή και τον Ιταλό Κ.Τιολάς και την πολύτιμη στήριξη του Δ.Γαβράκου, o Διονύσης "σκαρφαλώνει" όλο και ψηλότερα... Το 2013 λαμβάνει τιμητική διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στην Βασιλική Όπερα του Λονδίνου στον ρόλο του Πίνκ στην Τουραντότ. Οι Άγγλοι μαγεύονται τόσο που τον ξανακαλούν… Το 2015 στον ίδιο χώρο θα ερμηνεύσει τον Σίλβιο στους Παλιάτσους του Λεονκαβάλο.

Πως είναι άραγε ένας βαρύτονος στην καθημερινότητα του; Τι κάνει όταν κατεβαίνει από την σκηνή;

don6.jpg

Για τον Διονύση η μουσική «σβήνει» όταν επιστρέφει στην θαλπωρή του σπιτιού του. Εκεί το μόνο πράγμα που έχει θέση για τον βαρύτονο είναι τα όνειρα του για οικογένεια, οι κουβέντες με φίλους για τένις και διακοπές, οι ευχάριστες στιγμές με συγγενείς.

«Δεν ακούω καθόλου μουσική στο σπίτι. Στις διακοπές μου, μου αρέσει πολύ να ακούω jazz. Δεν πίνω, ούτε καπνίζω» προσθέτει, εκφράζοντας παράλληλα την αδυναμία του στον Πάριο, την ��ρωτοψάλτη, την Μαρινέλλα και την παραδοσιακή μουσική.

Σε αντίθεση με τον ζωηρό, άστατο, γυναικά Ντον Τζιοβάννι, ο Διονύσης είναι πιστός σε μια γυναίκα, με την οποία σκέφτεται σοβαρά μάλιστα να ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας!

don-zevgos.jpgtziovani.jpg

Μέχρι να φορέσει το γαμπριάτικο κοστούμι, θα ντυθεί για πολλές φορές ακόμη με τα ρούχα του Ντον Τζιοβάννι, αφού μετά τις παραστάσεις στο Ηρώδειο στις 11, 13, 14 & 15 Ιουνίου, ο Διονύσης Σουρμπής θα ενσαρκώσει τον ίδιο ρόλο σε πολλά θέατρα της Ιταλίας.

Της Άννας Σταματιάδου