​"O Τρόμος σε τρεις πράξεις" της Καρίν Σλότερ:
Ο ντετέκτιβ Μάικλ Όρμγουντ θεωρεί ότι θα αναλάβει ακόμα μία τυπική υπόθεση δολοφονίας όταν τον καλούν στο διαβόητο Γκρέιντι Χομς, στον τόπο του εγκλήματος. Εκεί βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν από τους πιο άγριους φόνους που έχει συναντήσει στην καριέρα του. Η Αλίσα Μονρό κείτεται στο κλιμακοστάσιο του κτιρίου σε μια λίμνη αίματος, ενώ το σώμα της είναι φρικτά ακρωτηριασμένο. Η δολοφονία είναι αρκετά συνταρακτική από μόνη της, αλλά όταν γίνεται ξεκάθαρο πως πρόκειται για την πιο πρόσφατη από μια σειρά παρόμοιων δολοφονιών, η Ομοσπονδιακή Αστυνομία της Τζόρτζια καλείται να αναλάβει δράση, και ο Όρμγουντ είναι υποχρεωμένος να συνεργαστεί με τον ειδικό πράκτορα της Ομάδας Σύλληψης Εγκληματιών Γουίλ Τρεντ – έναν άνθρωπο που αντιπαθεί σχεδόν από ένστικτο. Στη συνέχεια, μόλις είκοσι τέσσερις ώρες μετά, ο Μάικλ θα δει όλη τη βία που αντιμετωπίζει καθημερινά να ξεσπάει στην αυλή του ίδιου του σπιτιού του. Φαίνεται ότι το μυστήριο που καλ��πτει το θάνατο της Αλίσα Μονρό είναι ανεξήγητα συνδεδεμένο με ένα παρελθόν που αρνείται να μείνει θαμμένο στο σκοτάδι…
"Ο άνθρωπος από το Πεκίνο" του Χένινγκ Μανκέλ:
Ιανουάριος 2006. Στο μικρό σουηδικό χωριό Χετζοβάλεν, δεκαεννιά άνθρωποι έχουν σφαγιαστεί. Το μοναδικό στοιχείο είναι μια κόκκινη κορδέλα που βρέθηκε στο σημείο του μακελειού. Η δικαστής Μπριγκίτα Ρόσλιν έχει έναν ακόμα λόγο να είναι σοκαρισμένη: Το ζεύγος Άντρεν, που βρίσκονται ανάμεσα στα θύματα, δεν είναι άλλοι από τον παππού και τη γιαγιά της. Τα πράγματα χειροτερεύουν όταν η Μπριγκίτα μαθαίνει ότι τα μέλη μιας ακόμα οικογένειας Άντρεν –που ζουν στη Νεβάδα των Η.Π.Α.- έχουν επίσης δολοφονηθεί. Τότε ανακαλύπτει το ημερολόγιο ενός πρόγονού της, συμμορίτη του 19ου αιώνα που δούλευε στην κατασκευή του αμερικανικού σιδηρόδρομου και περιγράφει πώς κακοποιούσαν Κινέζους σκλάβους-εργάτες. Έτσι, ενώ η αστυνομία επιμένει ότι μόνο ένας παράφρων θα μπορούσε να διαπράξει το μακελειό στο Χετζοβάλεν, η Μπριγκίτα είναι αποφασισμένη να αποκαλύψει μια πολύ πιο περίπλοκη πραγματικότητα. Η έρευνα οδηγεί στις πιο υψηλές σφαίρες εξουσίας στο σύγχρονο Πεκίνο αλλά και στη Ζιμπάμπουε και τη Μοζαμβίκη. Παράλληλα, η ιστορία μας πηγαίνει 150 χρόνια πιο πίσω, το�� καιρό του δουλεμπορίου ανάμεσα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες – μια ιστορία που θα δεσμεύσει την Μπριγκίτα καθώς πλησιάζει ολοένα στην επίλυση των φόνων του Χετζοβάλεν.
"Η ιστορία ενός εγκλήματος - Ένας ατελείωτος σουηδικός χειμώνας- Μικρό σχήμα" του Λέιφ Πέρσον:
Στοκχόλμη, φθινόπωρο του 1985, προοίμιο ενός ατέλειωτου χειμώνα που θα σαρώσει τη Σουηδία. Ένας Αμερικανός δημοσιογράφος πέφτει από τον δέκατο πέμπτο όροφο και με το θάνατό του ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Το θύμα έγραφε ένα βιβλίο για τη δράση της CIA στη Στοκχόλμη και για τη στρατολόγηση, κάποτε, ενός νεαρού στελέχους, ενός Σουηδού που έμελλε να σταδιοδρομήσει ως πράκτορας τη�� CIA με το κωδικό όνομα «Προσκυνητής». Σήμερα ο Προσκυνητής είναι ο πρωθυπουργός της Σουηδίας. Ο μοναχικός αστυνομικός διευθυντής Γιούχανσον αναλαμβάνει την υπόθεση αγνοώντας το φαύλο σύστημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει. Οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας βρίσκονται ήδη στα ίχνη του επιχειρώντας να βραχυκυκλώσουν την έρευνα. Όταν η κοινωνική δυσαρέσκεια κατά του πρωθυπουργού παίρνει τη μορφή υπόγειων ζυμώσεων που απειλούν τη ζωή του, όλοι οι εμπλεκόμενοι γίνονται δυνητικοί συνωμότες.

Στοκχόλμη, 1986. Η δολοφονία του πρωθυπουργού της χώρας κινητοποιεί τις υπηρεσίες της κρατικής ασφάλειας, που θα αναλάβουν να φέρουν σε πέρας τη μεγαλύτερη αστυνομική έρευνα όλων των εποχών. Όπως και ο χειμώνας, η έρευνα δε θα τελειώσει ποτέ. Ο Λέιφ Πέρσον, ένας από του�� σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας παγκοσμίως, μας ξεναγεί στην κόλαση που κρύβεται πίσω από τον «σουηδικό παράδεισο», σε ένα σκοτεινό σύμπαν διαφθοράς, βίας, κυνισμού. Ένα αριστουργηματικό μυθιστόρημα, το πρώτο μέρος μιας επικής τριλογία.
"Οι νεκροί μιλάνε ακόμα" του Χάρι Μπίνγκαμ:
Η πρώτη σοβαρή υπόθεση που αναλαμβάνει η ντετέκτιβ Φιόνα Γκρίφιθ θα την οδηγήσει στην άγρια πλευρά της πόλης του Κάρντιφ. Μια νεαρή γυναίκα και η εξάχρονη κόρη της έχουν δολοφονηθεί και μοναδικό στοιχείο είναι μια πλατινένια κάρτα που ανήκει σε ένα δισεκατομμυριούχο, ο οποίος είχε πεθάνει σε αεροπορικό ατύχημα έξι μήνες νωρίτερα. Οι συνάδελφοί της θεωρούν ότι πρόκειται απλώς για τη δολοφονία μιας πόρνης από κάποιον επικίνδυνο, διεστραμμένο πελάτη. Η Φιόνα, από την άλλη, είναι πεπεισμένη ότι η διπλή δολοφονία οδηγεί σε ένα πολύ πιο περίπλοκο και σκοτεινό μυστήριο και αποφασίζει να διερευνήσει την υπόθεση.

Η ίδια η Φιόνα, όμως, είναι ολόκληρη ένα σκοτεινό μυστήριο, ακόμα και για τον εαυτό της. Έχει μόλις αναρρώσει από μια ψυχολογική κατάρρευση και τη στοιχειώνει ένα φρικτό, ανατριχιαστικό τραύμα. Καθώς ξεσκεπάζει την τρομερή συνωμοσία που κρύβεται πίσω από τους δυο φόνους, η Φιόνα συνειδητοποιεί ότι το τραύμα που την κάνει τόσο ευάλωτη της δίνει, ταυτόχρονα, ένα είδος έκτης αίσθησης, την ενόραση ή το χάρισμα για να αφουγκράζεται τα μυστικά των νεκρών. Έτσι, αναζητώντας την αλήθεια με κάθε τίμημα, η Φιόνα θα οδηγηθεί στον μόνο τόπο όπου δεν ήθελε να πάει: στο ίδιο της το παρελθόν.

Η πρώτη σοβαρή υπόθεση που αναλαμβάνει η ντετέκτιβ Φιόνα Γκρίφιθ θα την οδηγήσει στην άγρια πλευρά της πόλης του Κάρντιφ. Μια νεαρή γυναίκα και η εξάχρονη κόρη της έχουν δολοφονηθεί και μοναδικό στοιχείο είναι μια πλατινένια κάρτα που ανήκει σε ένα δισεκατομμυριούχο, ο οποίος είχε πεθάνει σε αεροπορικό ατύχημα έξι μήνες νωρίτερα. Οι συνάδελφοί της θεωρούν ότι πρόκειται απλώς για τη δολοφονία μιας πόρνης από κάποιον επικίνδυνο, διεστραμμένο πελάτη. Η Φιόνα, από την άλλη, είναι πεπεισμένη ότι η διπλή δολοφονία οδηγεί σε ένα πολύ πιο περίπλοκο και σκοτεινό μυστήριο και αποφασίζει να διερευνήσει την υπόθεση.

Η ίδια η Φιόνα, όμως, είναι ολόκληρη ένα σκοτεινό μυστήριο, ακόμα και για τον εαυτό της. Έχει μόλις αναρρώσει από μια ψυχολογική κατάρρευση και τη στοιχειώνει ένα φρικτό, ανατριχιαστικό τραύμα. Καθώς ξεσκεπάζει την τρομερή συνωμοσία που κρύβεται πίσω από τους δυο φόνους, η Φιόνα συνειδητοποιεί ότι το τραύμα που την κάνει τόσο ευάλωτη της δίνει, ταυτόχρονα, ένα είδος έκτης αίσθησης, την ενόραση ή το χάρισμα για να αφουγκράζεται τα μυστικά των νεκρών. Έτσι, αναζητώντας την αλήθεια με κάθε τίμημα, η Φιόνα θα οδηγηθεί στον μόνο τόπο όπου δεν ήθελε να πάει: στο ίδιο της το παρελθόν.