Οι Ιταλοί αρχαιολόγοι, που άοκνα πασχίζουν επί αιώνες να ανακαλύψουν το υποθετικό πρόσωπο που χρησίμεψε ως μοντέλο στον Λεονάρντο ντα Βίντσι για να φιλοτεχνήσει τον περίφημο πίνακα της Τζοκόντα, εντόπισαν πιθανώς τα οστά της μυστηριώδους γυναίκας στην περιφέρεια του μοναστηριού της Σαντ’ Όρσολα στη Φλωρεντία, ανακοίνωσαν σήμερα οι χρηματοδότες των ανασκαφών.

Έπειτα από πολύμηνη διακοπή, οι αρχαιολόγοι επέστρεψαν στο σκάμμα τους, που είχαν αρχίσει να ερευνούν τον περασμένο χρόνο στην περιφέρεια του μοναστηριού, όπου κατ’ αυτούς ενδέχεται να βρίσκονται τα λείψανα της Λίζα Γκεραρντίνι, η οποία θεωρείται πως υπήρξε το μοντέλο για τη διάσημη Μόνα Λίζα.

Τρεις νέοι τάφοι, περιέχοντες πολλούς σκελετούς, ήλθαν στο φως από την σκαπάνη των αρχαιολόγων, τονίζει η Επιτροπή Αξιολόγησης των Πολιτιστικών Αγαθών, που υποστηρίζει τις ανασκαφές.

Τα λείψανα θα σταλούν εν συνεχεία στο Γραφείο Συντήρησης Πολιτιστικών Αγαθών, του οποίου η έδρα βρίσκεται στη Ραβένα, προκειμένου να εξετασθούν και να αξιολογηθούν, τονίζουν οι ερευνητές.

Η Λίζα Γκεραρντίνι (1479-1542), γνωστή επίσης και ως Λίζα ντελ Τζοκόντο, είχε παντρευτεί έναν πλούσιο έμποριο μεταξιού της Φλωρεντίας. Δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που θεωρούν πως αποτέλεσε το μοντέλο για τον αξεπέραστο πίνακα, ο οποίος εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου—καίτοι η πραγματική ταυτότητα του ��οντέλου δεν έχει εξακριβωθεί με βεβαιότητα.
​​​