Τον… «πόλεμο της σακούλας» προκάλεσαν δύο διαφημιστικά σποτ της ΑΒ Βασιλόπουλου.

Η αλυσίδα σούπερ-μάρκετ κυκλοφόρησε δύο διαφημιστικά βίντεο με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Μαυρίδη και τη Μαίρη Συνατσάκη με σλόγκαν #allazoumesinithies. Το κόνσεπτ ήταν γύρω από τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, με τους πρωταγωνιστές των κλιπ να την παρουσιάζουν σα μια βλαβερή συνήθεια που σταμάτησαν.

Εξώδικο από τους βιομήχανους πλαστικών: Να κοπούν οι διαφημίσεις

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ ) διαμαρτυρήθηκε για τα σποτ της εταιρείας, στέλνοντας εξώδικο στην ΑΒ Βασιλόπουλος και ζητώντας να σταματήσει η αναμετάδοση των συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων.

«Ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος» αναφέρει ο ΣΒΠΕ, επισημαίνοντας ότι στα εν λόγω σποτ γίνεται συσχετισμός της χρήσης πλαστικής σακούλας με «κακή συνήθεια» αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που - όπως αναφέρει - αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία.

Μάλιστα, οι βιομήχανοι πλαστικών αμφισβητούν και τα στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που επικαλείται η αλυσίδα στις διαφημίσεις της, βάσει των οποίων «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και  «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια».

Τι απαντά η ΑΒ Βασιλόπουλος

«Η κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης είναι ανταπόκριση σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο» είναι η απάντηση που δίνει η αλυσίδα σούπερ-μάρκετ στη δήλωση-διαμαρτυρία του ΣΒΠΕ.

Όπως αναφέρει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η εταιρεία έχει ταχθεί ξεκάθαρα «ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα».

Μάλιστα, στηρίζει τα στοιχεία των μελετών του ΙΕΛΚΑ λέγοντας ότι έχουν παρουσιαστεί δημόσια δεκάδες φορές και ενισχύουν στοιχεία δεκάδων παρόμοιων μελετών, ενώ εμμέσως πλην σαφώς ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να σταματήσει τον… «πόλεμο» στη σακούλα μιας χρήσης και να αποσύρει τα σποτ.

 

Πέτρος Κατσαβριάς

pkatsavrias@star.gr

Tags: