Οδηγούμε το Jeep Renegade 1,4 4x4

Σκληροτράχηλος σύντροφος με Ιταλικό ταπεραμέντο

Οδηγούμε το Jeep Renegade 1,4  4x4

Για εμάς ήταν κίνηση ματ  από την εταιρεία η εμφάνιση του Jeep Renegade. Ένα μοντέλο που διακρίνεται για την Αμερικανική «σκληροτράχηλη » εμφάνιση , την προηγμένη τετρακίνηση  και τον γρήγορο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων που καθιστά τη αγορά του προσιτή καθώς δεν κινδυνεύει από την τιμωρία της εφορίας λόγω… χιλιάδων κυβικών , όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Όλα έγιναν υπό ην υψηλή εποπτεία της «FCA» («Fiat Chrysler Automobiles» )που έπιασε το νόημα και με το νέο μοντέλο  αύξησε σε τρομακτικό βαθμό τις πωλήσεις της Jeep στην Ευρώπη . Από εκεί μάλιστα  που βλέπαμε στην Ελλάδα της κρίσης το σήμα της Jeep με τα… κιάλια ξαφνικά έγινε must  για τους οδηγούς  .Άλλωστε η μαγκιά της μαμάς Fiat ήταν να κρατήσει την φυσιογνωμία της μάρκας ειδικά στο μπροστινό μέρος.

Η μεγάλη μάσκα με τις χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες , το τετράγωνο σχήμα του αμαξώματος με τις  ελαφρά σχηματισμένες καμπύλες , «έδεσαν» με τον καλύτερο τρόπο το παρελθόν με το μέλλον καθώς ότι και να γίνει η σιλουέτα δεν θα αλλάξει δραματικά  στις επόμενες γενιές  Η τετράγωνη  σχεδίαση του αμαξώματος υπόσχεται αλλά και  δίνει άνετους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και 351 διαθέσιμα λίτρα για τις αποσκευές τους που μπαίνουν με ευκολία χάρη στο τετράγωνο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ. (Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm). Την ίδια στιγμή οι επιλογές και πιο χαρούμενων χρωμάτων  προσελκύουν τις γυναίκες που θέλουν  με την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου να δείξουν τον δυναμισμό τους .

Όταν μπαίνεις   στο εσωτερικό εντοπίζεις το  ποιοτικότατο εσωτερικό με την λιτή σχεδίαση έτσι όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός Jeep .  Πρακτική που παραπέμπει και στο παρελθόν  είναι η χειρολαβή στο ταμπλό για το συνοδηγό.. Η συναρμολόγηση είναι σε υψηλά  επίπεδα καθώς τα πλαστικά μένουν. ..άφωνα ακόμη και όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα με μεγάλη ταχύτητα. . Στα hi tech στοιχεία που επιτάσσει η εποχή είναι η  έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT αφής με το σύστημα πολυμέσων Uconnect  Radio Nav .Επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες μέσω μιας σειράς εξωτερικών επιλογέων, συμπεριλαμβανομένων των χειριστηρίων ηχοσυστήματος. Η συνδεσιμότητα Bluetooth περιλαμβάνει φωνητικές εντολές και streaming audio. Επίσης, το σύστημα Uconnect υποστηρίζει USB, συσκευή ανάγνωσης καρτών SD και ψηφιακό ραδιόφωνο DAB. 

Επιπλέον, με την οθόνη αφής και τη δυνατότητα hands-free επικοινωνίας ελέγχετε τα πάντα γρήγορα και αυτόματα.  Εύχρηστο και το σύστημα πλοήγησης  ενώ στην ηλεκτρονική οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα στρογγυλά όργανα προβάλλονται στοιχεία από τον υπολογιστή ταξιδίου. Ο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας  είναι πλουσιότατος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο κλιματισμό. και πολλά συστήματα ασφάλειας μεταξύ των οποίων αυτό της έγκαιρης αποφυγής σύγκρουσης, της ανίχνευσης τυφλού σημείου και της προειδοποίησης της ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.

Πάμε όμως να το οδηγήσουμε . Η επιλογή ενός  μοτέρ  μόλις 1,4 λίτρων έστω και αν είναι υπερτροφοδοτούμενος μπορεί κάποιους  να μην τους ενθουσιάζει σαν ιδέα και να θεωρήσουν ότι θα υπάρχουν  προβλήματα… αξιοπρέπειας ειδικά με την τετρακίνηση. Όμως όταν το οδηγήσεις αλλάζεις αμέσως άποψη . Η «καρδιά» του  Renagade είναι ο  « ψυχωμένος»  κινητήρας που φοράει και η Alfa Romeo χωρητικότητας 1,4 λίτρων τεχνολογίας MultiAir2 με πολύτιμο …συμπαραστάτη για τις επιδόσεις του το αυτόματο και με σειριακή λειτουργία 9τάχυτο- για πρώτη φορά -κιβώτιο ταχυτήτων .

Το αποδοτικό αυτό μοιτέρ αποδίδει 170 ;άλογα στις 5000 σ.α.λ. και κινεί γρήγορα το βαρύ αμάξωμα των 1500 περίπου κιλών. Με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα βλέπεις εύκολα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,8 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 196 χιλιόμετρα . Η ροπή στρέψης είναι στα 25,7 κιλά στις 2500 σ.α.λ. ενώ δύναμη υπάρχει σε όλη την κλίμακα στροφών και αυτό οφείλεται στην …πληθώρα των 9 αυτόματων σχέσεων.

Ο κινητήρας με …ελαφρύ το δεξί  πόδι έχει κατανάλωση κοντά στα 8  λίτρα ανά 100 χλμ. Όμως αν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του είτε στην άσφαλτο είτε σε λασπωμένες  επιφάνειες    τότε η μέση  κατανάλωση ξεπερνά ι τα 10 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο το Rrenegade παρά το αυξημένο ύψος του είναι άνετο  με σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές , με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση

Μας άρεσε ιδιαίτερα η στιβαρότητα που έχει το μοντέλο και επαναλαμβάνουμε η έλλειψη θορύβων ή στρεβλώσεων ακόμη και στην κίνηση σε ιδιαίτερα ανώμαλες επιφάνειες. Το τελευταίο είναι και το  δυνατό όπλο του Renagde με  το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive το οποίο μεταφέρει την κίνηση από τους 2 μπροστινούς τροχούς και στους 4 φροντίζοντας την σωστή κατανομή ροπής ανάλογα με την μορφολογία του εδάφους. Η δουλειά γίνεται πιο εύκολη ακόμη και για τον άπειρο οδηγό καθώς του δίνεται η ευκολία της επιλογής ανάμεσα σε 4 προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του ο επιλογέας Jeep Selec Terrain . Στην πρώτη επιλογή Auto επικρατεί η αυτόματη λειτουργία τετρακίνησης και στους 4 τροχούς.

Η επιλογή SNOW(χιόνι) προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια στην κίνηση σε εδάφη  με χαμηλή πρόσφυση όπως είναι τα χιονισμένα. Η επιλογή SAND(άμμος) αφορά τις άνετη και ασφαλή κίνηση σε χωμάτινες ή αμμώδεις επιφάνειες, δίνοντας την μεγαλύτερη ισχύ του κινητήρα και στην δοκιμή μας λειτούργησε άψογα στην παραλία. Τέλος υπάρχει η MID κυρίως για τις λασπώδεις επιφάνειες.

Σε μια προσπάθεια  να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις δυνατότητες της τετρακίνησης κρατώντας μικρή ταχύτητα μέχρι να μάθουμε τα προσόντα του Renagade. Σε απότομες κατηφορικές διαδρομές το σύστημα Hill Descent Control μας «έλυσε» χέρια και πόδια ενώ στην συνέχεια σε απότομες και ανηφορικές διαδρομές η αυξημένη απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος το μικρό μήκος των 4,2 μέτρων και οι γωνίες προσέγγισης (17,9ο), ράμπας (21,2ο) και διαφυγής (29,7ο) αν μη τι άλλο δικαιολογούν και με το παραπάνω τον βαρύγδουπο τίτλο Jeep. Όσο για την τιμή απόκτησης είναι στα 28060 ευρώ στην πλουσιότατη έκδοση Limited.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top