Μία νέα εποχή για τη στους αγώνες. Αποκαλύφθηκε το αμιγώς ηλεκτρικό της υπεραυτοκίνητο, το Volkswagen I.D. R Pikes Peak. Με ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους (500kW), 650Nm ροπής, και βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά, το συγκεκριμένο υπεραυτοκίνητο στις 24 Ιουνίου 2018 θα λάβει μέρος στην εμβληματική ανάβαση του Pikes Peak, στο Colorado Springs των ΗΠΑ. Στόχος της Volkswagen; Να σπάσει το ρεκόρ των 8΄ 57΄΄ 118 εκατοστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον «Αγώνα προς τα Σύννεφα», (Race to the Cloud), όπως συμβολικά αποκαλείται. 

Για την επίτευξη του στόχου, το I.D. R Pikes Peak σίγουρα θα κάνει μία τεράστια εκτίναξη προς το μέλλον. Τόσο μεταφορικά όσο και ρεαλιστικά: τα 0-100 έρχονται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα, επίδοση που αφήνει πίσω ακόμα και τα μονοθέσια της Formula 1 και της Formula E.

Βασικός στόχος στην εξέλιξη του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, ήταν η ιδανική ισορροπία μεταξύ αποθήκευσης ενέργειας και συνολικού βάρους. Σε αντίθεση με τα κοινά αγωνιστικά αυτοκίνητα, οι απόλυτες επιδόσεις δεν ήταν αυτοσκοπός. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου της Volkswagen για το Pikes Peak, αναδεικνύονται ακόμα και από το όνομά του: To “R”, που έχει γίνει πλέον συνώνυμο των επιδόσεων, και το “I.D.” – που συμβολίζει τις ευφυείς ‘E-τεχνολογίες’ της Volkswagen.

Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Peak διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο συνολική ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους (500kW).

Σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Στα 20 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας: στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες, όπου σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν ως γεννήτριες, μετατρέπουν σε ηλεκτρική ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και τροφοδοτούν στη συνέχεια την μπαταρία.

Από σήμερα ξεκινά για τη Volkswagen το πρόγραμμα δοκιμών. Και ειδικά οι δοκιμές είναι από τις πλέον ιδιότυπες προκλήσεις του Pikes Peak. Στη διαδρομή των 19,99 χιλιομέτρων της ανάβασης στο Colorado Springs οι δοκιμές είναι πολύ περιορισμένες και μόνο σε ορισμένα τμήματα. Για το λόγο αυτό, η πλειονότητά τους δεν γίνεται στην πραγματική διαδρομή, αλλά σε πίστα.

Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο Γάλλος Ρομαίν Ντυμά (Romain Dumas).

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: