Οδηγούμε το νέο Ford Kuga 1,5 TDCI

Ιδανικός σύντροφος για περιπετειώδη ταξίδια

Οδηγούμε το νέο Ford Kuga 1,5 TDCI

Πάσχα σημαίνει και διακοπές μακριά από την καθημερινότητα και τις έννοιες. Μια μικρή απόδραση από την Αθήνα με φίλους ή την  οικογένεια σου προϋποθέτει να έχεις ένα αυτοκίνητο με χώρους ,τεχνολογία που να εξασφαλίζει την άνεση και την ασφάλεια, την  οικονομία στα καύσιμα και γιατί όχι την δυνατότητα να κινηθεί εκτός δρόμου.  Είχαμε λοιπόν την χαρά να πάρουμε στα χέρια μας για δοκιμή ένα μοντέλο που συγκεντρώνει όλα τα παραπάνω. Μιλάμε για το ανανεωμένο Ford Kuga με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5  λίτρων TDCi  που αποδίδει 120 άλογα που αποδείχθηκαν και …λιτοδίαιτα.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση μπροστά ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led (bi-xenon έξτρα) που «δένουν» αρμονικά με την εξάγωνη μάσκα και τον φρεσκαρισμένο προφυλακτήρα. Οι νέες επιλογές εκτός από λόγους αισθητικής προσφέρουν και ασφάλεια  σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση με πεζό. Στο πίσω μέρος  τα φανάρια έχουν επίσης ανασχεδιαστεί όπως και η  πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και ο προφυλακτήρας. Επιπλέον υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου 17, 18 ή 19 ιντσών  ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση .

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga επικρατούν τα μαλακά πλαστικά και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ξεχωρίζεις τις αλλαγές που βελτιώνουν την εμφάνιση και την εργονομία με τα νέα χειριστήρια κλιματισμού και τα νέα πιο εύχρηστα χειριστήρια στο τιμόνι .Σε μια κατηγορία μικρομεσαίων crossover/SUV όπου υπάρχουν δυνατοί αντίπαλοι, το Kuga  παίζει δυνατά με μια σειρά πρωτοποριακών  συστημάτων  είναι το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment SYNC 3  που απλοποιεί την ζωή οδηγού και επιβατών. Η προσοχή μας   επικεντρώθηκε στο  εξαιρετικό αυτό σύστημα πολυμέσων SYNC 3 που χρειάζεται για τον χειρισμό του μικρό χρόνο εξοικείωσης.

Εδώ πρέπει να σταθούμε λίγο περισσότερο όσον αφορά τον στάνταρ σκληρό δίσκο χωρητικότητας των 64 GB . Το συγκεκριμένο σύστημα υποστηρίζει Android Auto και  Apple CarPlay και λειτούργει μέσω χειρονομιών  "pinch" και "swipe" αλλά και μέσω φωνητικών εντολών. Με την εφαρμογή μάλιστα  «SYNC Connect». Μπορείς μέσω του smartphone  κλειδώσει ή να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητο , να το βάλεις μπροστά αλλά και να το εντοπίσεις στο σημείο όπου βρίσκεται φέρνοντας σε δύσκολη θέση όποιον δεν θέλει να ξέρει που είναι το όχημα σου. Ο  χειρισμός αλλά και οι  πληροφορίες  γίνονται μέσω της έγχρωμης οθόνης των 8 ιντσών . Το σύστημα πλοήγησης είναι εξίσου λειτουργικό.

Όσο για τον εξοπλισμό νομίζουμε ότι είναι τόσο μεγάλος που θα χρειαστείτε χαρτί να τον σημειώσετε. Έχουμε λοιπόν: Blind Spot Information με cross-traffic alert, hill-start assist, auto high-beam control. Μιλάμε για ένα μακρύ κατάλογο μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ESP, 8 αερόσακοι  adaptive cruise control, σύστημα  αποφυγής σύγκρουσης( Forward collision warning) με υποβοήθηση φρεναρίσματος, υποβοήθηση στο παρκάρισμα (park assist,) με στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας(lane-keeping assist)  ανιχνευτή χαμηλής πίεσης ελαστικών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start/stop, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες.

Στην έκδοση ST Line το Kuga εντυπωσιάζει με την  μαύρη νικελένια  μάσκα, τον αεραγωγό που βρίσκεται  χαμηλά στον προφυλακτήρα, τα πλαίσια στα φώτα ομίχλης τα σπόιλερ και τις «ποδιές», τις ράγες στην οροφή και τα φιμέ φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος  και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου Όμως είπαμε θέλουμε χώρους και μας τους δίνει. Για τους ..λάτρεις των αριθμών το μήκος  είναι 4.531 μέτρα , το πλάτος 1.838 μέτρα και το ύψος στα 1.703. Έτσι πέντε άτομα βολεύονται χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις, με τους πίσω να έχουν δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης των καθισμάτων. Για  τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 456 λίτρα. Στα συν είναι και  ο μηχανισμός που αναδιπλώνει τις πλάτες άμεσα, δημιουργώντας ένα σχεδόν επίπεδο χώρο μαζί  με το πορτμπαγκάζ. Μας άρεσαν ακόμη και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα που γίνονται ακόμη περισσότεροι δίπλα στον οδηγό χάρη στην επιλογή του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Ξεκινάμε την δοκιμή μας αλλά και το σύντομο ταξίδι μας με φορτωμένο σε πολλές διαδρομές το Kuga. Στην «καρδιά» του υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων  άμεσου ψεκασμού, common rail,  που αποδίδει 120 άλογα στις 3.600 σ.α.λ. Αποτελεί λόγω κυβικών τον «εχθρό» της εφορίας αλλά και τον φίλο του οδηγού λόγω της απόδοσης και της οικονομίας. Συμπαραστάτης του κινητήρα αποτελεί  το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift των 6 σχέσεων. Οι αλλαγές στο πάτημα του γκαζιού σε νορμάλ οδήγηση γίνονται με γρήγορο και ομαλό τρόπο αξιοποιώντας την ροπή των 270Nm που εμφανίζεται χαμηλά στην κλίμακα 1.500-2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς με τα 0-100 χλμ να έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπέρασε ελαφρά τα 171 χλμ./ώρα .Η  λειτουργία του μοτέρ σε γενικές γραμμές  με βάση τον χαρακτήρα του diesel χαρακτηρίζεται ήσυχη και χωρίς κραδασμούς. 

Με το  Kuga καλύψαμε αρκετά μεγάλες αποστάσεις  σε χαλαρούς ρυθμούς και αφ΄ υψηλού από την θέση οδήγησης. Στον δρόμο εκτιμάς την πολύ καλή ποιότητα κύλισης , τα σταθερά πατήματα στις στροφές  με συγκρατημένες κλίσεις και την ουδέτερη σε γενικές γραμμές συμπεριφορά παρά το αυξημένο ύψος κατά 201 χλστ. από το έδαφος.

Το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση ενώ και τα φρένα έκαναν έντονη την παρουσία τους όταν μας πετάχτηκε ένα τρακτέρ από τα χωράφια .Η υποστροφή  όταν υπερβάλεις είναι προοδευτική και ελεγχόμενη με την βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας. Κινηθήκαμε σε αρκετές περιπτώσεις και σε χωματόδρομους με αρκετές πέτρες να … «ξεφυτρώνουν» από το πουθενά χωρίς να έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις χάρη στην αυξημένη απόσταση όπως είπαμε από το έδαφος. 

Η έλλειψη  βέβαια της τετρακίνησης  και τα ασφάλτινα ελαστικά αποτελούν αρνητικούς  παράγοντες για περισσότερα και πιο άγρια πράγματα. Για τα τελευταία χρειάζεσαι τετρακίνηση που υπάρχει σε ισχυρότερες εκδόσεις. Η μέση κατανάλωση στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6 με 7 λίτρα ανά 100 χλμ. (εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 115 γρ./χλμ.)Με  πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, οικονιμικό κινητήρα που δίνει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις  και με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου το Kuga αποδείχθηκε ιδανικός σύντροφος στις διακοπές μας. Για να το αποκτήσετε στην βασική έκδοση  BUSINESS FWD  με το 6-τάχυτο PowerShift,  χρειάζεστε 27751 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top