Οδηγούμε το νέο VW Polo 1.0 TSI με 95 ίππους

Μας …Polo-σε

Οδηγούμε το νέο VW Polo 1.0 TSI με 95 ίππους

Το VW Polo μετά το Golf αποτελεί το  δεύτερο μοντέλο της Γερμανικής εταιρείας το οποίο πουλάει σαν… ζεστό ψωμάκι χάρη στα προσόντα του .Ποιότητα κατασκευής ,εμφάνιση η οποία σε κάθε γενιά εκσυγχρονίζεται , πλούσια συστήματα ασφαλείας και αξιόπιστοι κινητήρες ,αν μη τι άλλο πολώνουν τον οδηγό . Στη νέα γενιά του μοντέλου οι διαστάσεις του πλησιάζουν το…Golf.To μήκος του αμαξώματος είναι μεγαλύτερο κατά 8,1 εκατοστά φτάνοντας στα 4,05 μέτρα και το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 9,4 εκατοστά αγγίζοντας τα 2,56 m. Επιπλέον είναι 6,9 εκατοστά πιο φαρδύ, με συνολικό πλάτος 1,75 μέτρα. Μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά επτά χιλιοστά φτάνοντας τα 1,45 μέτρα. Η αύξηση των διαστάσεων σε συνδυασμό με τα περισσότερα συστήματα ασφαλείας ανέβασε το βάρος κατά 60 κιλά φτάνοντας τα 1.140 κιλά.

Το αμάξωμα «πατάει» πάνω στην νέα σπονδυλωτή πλατφόρμας MQB, την A0, που είδαμε να λανσάρεται πριν από μερικούς μήνες στο «αδελφάκι» SEAT Ibiza. Μάλιστα για πρώτη φορά  μετά από 42 χρόνια στην παραγωγή  θα υπάρχει μόνο πεντάθυρη έκδοση. Εξωτερικά το νέο Polo όπως είπαμε ακολουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα της προηγούμενης γενιάς με την διαφορά ότι οι γραμμές είναι σαφώς πιο σύγχρονες προσδίδοντας πιο ανάγλυφη δομή στο αμάξωμα. Η μάσκα σε συνδυασμό με τα νέα πιο στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led σε παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Golf ενώ στο πίσω μέρος το οποίο δείχνει και είναι πλατύτερο ξεχωρίζουν τπεντάγωνα  φωτιστικά σώματα. .

Οι επιλογές στα χρώματα είναι περισσότερες καθώς υπάρχουν 14 διαφορετικά για το αμάξωμα και 7 για το κεντρικό μέρος του ταμπλό, δίνοντας δυνατότητα ισχυρής χρωματικής εξατομίκευσης. Εσωτερικά  επικρατεί η οριζόντια αρχιτεκτονική όπου ο πίνακας οργάνων βρίσκεται παράλληλα με την έγχρωμη οθόνη που αλλάζει διαστάσεις από 6,5 ως 8 ίντσες ανάλογα με την έκδοση . Για πρώτη φορά στο Polo  υπάρχει δυνατότητα προαιρετικής τοποθέτησης ηλεκτρονικού πίνακα οργάνων  διάστασης 10,25 ιντσών .Η συνδεσιμότητα και η παροχή πληροφοριών είναι πλήρης γεγονός που καθιστά το Polo ένα μοντέλο με πολλά hi tech στοιχεία. Όμορφη πινελιά είναι η βαφή όλου του παράλληλου τμήματος του ταμπλό με το ποιοτικότατο  πλαστικό στο χρώμα του αμαξώματος. Το νέο Active Info Display διαθέτει γραφικά ποιότητας 133 dpi με υψηλή ανάλυση 1.280 x 480 ενώ με το  κουμπί «View button» στο τιμόνι, επιλέγεις ανάμεσα σε τρεις διαρθρώσεις απεικόνισης.

Στα θετικά στοιχεία πέρα από την ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, περιλαμβάνεται ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός από την βασική έκδοση. Ο τελευταίος  περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 16άρες ζάντες αλουμινίου , όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, 6 αερόσακους, ESP, EDL, Front Assist με City Emergency Braking  - Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα αναγνώρισης πεζών - Pedestrian monitoring, Multi-collision Brake ( σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και  σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού). Η έκδοση της δοκιμής Polo beats διαθέτει  ηχοσύστημα 300 watt από το θρυλικό κατασκευαστή ηχοσυστημάτων «Beats» με  Subwoofer δίπλα από τη ρεζέρβα, το οποίο μειώνει την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κατά 50 λίτρα.

Αλλά ακόμη και με αυτή την μείωση μόνο στην συγκεκριμένη έκδοση δεν θα έχεις κανένα παράπονο με την χωρητικότητα καθώς πλέον ο χώρος αποσκευών από τα 280 λίτρα της προηγούμενης γενιάς ανέβηκε τώρα στα 355 λίτρα και αυξάνεται στα 1.125 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ! Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις Polo αποτελεί  το σύστημα Wheel-off Detection που σας προειδοποιεί όταν κάποιος από τους τροχούς δεν έχει βιδωθεί σωστά. Σε τελική ανάλυση όσον αφορά το εσωτερικό, η ποιότητα αλλά και ο εξοπλισμός παραπέμπεις μεγαλύτερα και σαφώς ακριβότερα μοντέλα, οι επιβάτες ειδικά οι πίσω έχουν πλέον καλύτερους χώρους για να βολευτούν. Όλα αυτά απομακρύνουν το Polo από τον χαρακτηρισμό είναι «αυτοκίνητο πόλης καθώς πλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα ως πρώτο και οικογενειακό.

Ξεκινάμε για να δούμε τι κάνει στον δρόμο. Στην καρδιά του βρίσκεται  ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TSI των 999 cc με απόδοση  95 άλογα στις 3.500 σ.α..λ. Με την ροπή του υπερτροφοδότη των 175 Nm να εμφανίζεται στην  κλίμακα στροφών από2000 έως και 3500 βλέπεις ότι ουσιαστικά για να κινηθείς «ζωηρά» πρέπει να περάσεις τις 1500 σ.α.λ.  Το μοτέρ είναι αθόρυβο ,μεταξένιο στην λειτουργία  με το χαρακτηριστικό ήχο της τρικύλινδρης διάταξης να είναι σε χαμηλά επίπεδα. Με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις και με το σαφέστατο κούμπωμα  τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 10,8 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε και την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακή είναι η οικονομία καυσίμου ακόμη και όταν το πλακώσεις στα γκάζια . Με βαρύ πόδι δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ αν είναι ευγενικός στο γκάζι μπορείς να πλησιάσεις και την μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 4,5 λίτρων ανά 100 χλμ. (εκπομπές C02 στα 103 γρμ./χλμ.)

Σε όλη την διάρκεια των διαδρομών το πρώτο που εκτιμήσαμε ήταν η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου αλλά και ο τρόπος που συμπεριφέρεται στις υψηλές ταχύτητες. Σταθερό στις ευθείες χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και μετατρόχια με ασφαλή πατήματα τόσο στις ανοιχτές στροφές όσο και στις κλειστές το Polo χαρακτηρίζεται από ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Μπορεί να μην έχει αγωνιστική διάθεση  αλλά η ρύθμιση  των αναρτήσεων γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι σχετικά μαλακή και «φιλτράρει» τις γνωστές ανωμαλίες των Ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση το σύστημα  πέδησης άμεσα ακόμη και σε συνεχή  κατηφορικά φρεναρίσματα. Για να αποκτήσετε την βασική έκδοση του νέου VW Polo 1.0 TSI 95 ίππων χρειάζεστε 14050 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top