Οδηγούμε το νέο Hyundai Tucson 1,7 diesel Auto

Ένας άξιος αντίπαλος

Οδηγούμε  το νέο Hyundai Tucson 1,7 diesel Auto

Τα τελευταία χρόνια η Hyundai έχει βαλθεί  να μας καταπλήξει .Τα μοντέλα που παρουσιάζει δεν έχουν να ζηλέψουν τα αντίπαλα του Ευρωπαϊκού και Ιαπωνικού  ανταγωνισμού . Μάλιστα στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου  χρόνου -όπου παίζει μπάλα -διαθέτει ένα μοντέλο το Tucson με προσόντα τα οποία το κάνουν άξιο αντίπαλο των ανταγωνιστών του. Ξεκινώντας από τη εξωτερική του εμφάνιση  η οποία τονίζεται από τις εκλεπτυσμένες γραμμές που διατρέχουν το κομψό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.33.  Η «μούρη» είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και ένα από τα δυνατά σημεία του με επιθετικά φωτιστικά σώματα και μεγάλη πλατιά μάσκα ψυγείου.

Αλλά και πίσω οι σχεδιαστές έκαναν  πολύ καλή δουλειά  με μακρόστενα φωτιστικά σώματα . Οι διαστάσεις προδιαθέτουν για τους άνετους εσωτερικούς χώρους. Το μήκος είναι στα 4 .475 mm, πλάτος 1.850 mm και μεταξόνιο 2.670 mm δίνοντας ακόμη και χώρο αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 513 και φτάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων τα 1503 λίτρα. Το αυτόματο  άνοιγμα  της πόρτας του πορτμπαγκάζ  μέσω του κλειδιού κάνει ακόμη πιο εύκολη την δουλειά της φόρτωσης .

Περνώντας στο εσωτερικό εκτιμάς όπως είπαμε  την ευρυχωρία αλλά και την όμορφη σχεδίαση. Εντάξει τα πλαστικά είναι  σκληρά στην αφή στο μεγαλύτερο μέρος τους  κάτι που μπορεί να σε απογοητεύσει, στη συνέχεια όμως βλέπεις πόσο καλά είναι συναρμολογημένα. Περάσαμε με ταχύτητα πάνω από χωμάτινους δρόμους με αρκετές  εγκάρσιες ανωμαλίες εκτιμήσαμε την συναρμογή τους  μέσω της  παντελής έλλειψης ενοχλητικών θορύβων . Η πρακτικότητα δεν λείπει με πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα.

Στα hi tech στοιχεία είναι η έγχρωμη οθόνη αφής στην μέση του ταμπλό . Σε αυτή προβάλλονται όλες οι πληροφορίες συνδεσιμότητας , του ηχοσυστήματος  με τα 6 ηχεία, απόδοσης 160 watt του navigation και της ευκρινέστατης κάμερας οπισθοπορείας. Το σύστημα συνδεσιμότητας υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto,.Οι πληροφορίες του υπολογιστή τα ξιδιού προβάλλονται ανάμεσα στα όργανα. Την ίδια στιγμή Τμε τα  χειριστήρια στο τιμόνι έχεις πρόσβαση σε στις περισσότερες λειτουργίες.

Ξεκινήσαμε για να δούμε τις δυνατότητες υπερτροφοδοτούμενου  1,7 λίτρων πετρελαιοκινητήρα που βρίσκεται στην «καρδιά» του  του Hyundai Tucson. Τα  141 άλογα  στις 4000 σ.α.λ. βγάζουν την δύναμη τους στους μπροστινούς τροχούς μέσω της συνεργασίας με αυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων . Το κιβώτιο ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού με άμεσες αλλαγές  χωρίς κρεμάσματα δίνοντας δύναμη από χαμηλά και σε όλη την κλίμακα των στροφών με την ροπή των 340 Nm να εμφανίζεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. κάνει τις αλλαγές άμεσες χωρίς κρεμάσματα .Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα ενώ με Kick down στο πεντάλ γκαζιού και την επιλογή προγράμματος Sport τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα.  Όσο για την μέση κατανάλωση ακόμη και με τις άγριες διαθέσεις που είχαμε δεν την είδαμε να σκαρφαλώνει πάνω από τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. (εκπομπές C02 στα 129γρμ,/χλμ. ) .

Η οδική του συμπεριφορά μας εξέπληξε ευχάριστα. Παρά το βάρος και το αυξημένο ύψος του οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές,  ενώ η ποιότητα κύλισης είναι  πολύ καλή. Μπροστά συναντάμε  γόνατα MacPherson, ενώ  πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι η στιβαρή «βαριά» αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο η οποία οφείλεται  στην βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 39%, χάρη στην μεγαλύτερη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Σ

τον τομέα της ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων  υποστήριξης δεν μένεις  καθόλου παραπονεμένος καθώς υπάρχουν μεταξύ άλλων  Autonomous Emergency Braking , το  Lane Keeping Assist System, το Rear Traffic Cross Alert, το Blind Spot Detection , το Speed Limit Information Function. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση. Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές και είδαμε ότι παρά την έλλειψη τετρακίνησης οι δυνατότητες του  Hyundai Tucson είναι σημαντικές. Το όπλο ακούει στον κωδικό  hill descend και ενεργοποιείται με το πάτημα διακόπτη στην βάση της κονσόλας . Την ίδια στιγμή το ψηλό αμάξωμα με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 16,7 και 23,9 μοίρες δεν δείχνει να προβληματίζεται από τα υψηλά εμπόδια . Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά όποτε τα χρειαστήκαμε. Η τιμή για τη έκδοση της δοκιμής μας GLS Comfort Naviο κοστίζει 27.990 ευρώ με δώρο το μεταλλικό χρώμα.

Βαγγέλης Γκούμας  

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top