Οδηγούμε το νέο Honda HR-V 1,5 CVT

Δυναμική επαναφορά

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V 1,5 CVT

H  Honda μετά την πρώτη γενιά του HRV το 1998 με τον προηγμένο για εποχή VTEC με 125 ίππους σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις  έπεσε σε …ύπνωση σταματώντας την παραγωγή του το 2006 . Ξαφνικά ξύπνησε και κατάλαβε ότι δεν πρέπει να μείνει αμέτοχη σε μια κατηγορία που αν μη τι άλλο ενδιαφέρει πολύ τους υποψηφίους αγοραστές. Η κατηγορία των compact crossover συνεχώς αναπτύσσεται και ηHonda μπήκε πολύ δυνατά με το ολοκαίνουργιο HR-V το οποίο βγαίνει  μόνο σε πεντάθυρες εκδύσεις με εξοπλισμό που ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς. Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση του η οποία  διαθέτει δυναμικές γραμμές που διατρέχουν το ψηλό αμάξωμα .

Μπροστά ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά  σώματα που δένουν αρμονικά με την στενόμακρη μάσκα που  «χώνεται» στον μεγάλο προφυλακτήρα. Εξίσου όμορφη είναι και η πίσω πλευρά με τα φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν τα πλευρά του αμαξώματος. Το  μήκος του υπολείπεται ελάχιστα από τα 4,3 μέτρα  και ουσιαστικά βρίσκεται ανάμεσα στα Nissan  Juke και Qashqai  με το τελευταίο να αποτελεί τον βασικό του αντίπαλο.

Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς να μην σταθείς στην έγχρωμη οθόνη αφής  7 ιντσών του συστήματος Honda Connect με πλοήγηση και όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας .Το σύστημα συνδέεται απευθείας με smartphone μέσω ασύρματης σύνδεσης WiFi  Bluetooth, HDMI, και MirrorLink .Υπάρχουν προεγκαταστημένες εφαρμογές  οι οποίες πολλαπλασιάζονται αν επιθυμείς μέσω του Honda App Centre. Ο εξοπλισμός για την ασφάλεια σας είναι πλούσιος ξεκινώντας από το στάνταρ σύστημα City-Brake Active  που λειτουργεί μέχρι και τα 32 χλμ./ώρα  φρενάρει αυτόματα  προειδοποιώντας και τον οδηγό  για επικείμενη σύγκρουση με εμπόδιο. Ανάλογα με την έκδοση μπορείς να έχεις όλη την σειρά των συστημάτων ασφαλείας όπως είναι το ADAS (Advanced Driver Assist System με  ραντάρ και κάμερες εμπρός και πίσω, το  Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support.

Είναι λογικό σε μοντέλο τέτοιας κατηγορίας να δίνεις ιδιαίτερη βαρύτητα στους χώρους αλλά και στο πόσο  «έξυπνοι» είναι . Αν μη τιο άλλο η Honda εκμεταλλεύεται με πρακτικότητα όλους τους διαθέσιομους χώρους. Τα «μαγικά» της ξεκινάνε από το magic seat   με τις πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας των επιβατών δίνοντας την δυνατότητα να μεταφέρεις αντικείμενα μεγάλου μήκους 1.845 mm και μεγέθους 1.240 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω τιμές υπάρχουν οι εξής επιλογές . Η Utility mode  η πλάτη του πίσω καθίσματος να αναδιπλώνεται μπροστά , η Tall mode με το έδρανο των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται και κλειδώνει σε κάθετη θέση, και την Long mode με τη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση. Συνολικά εκτός από τους άνετους χώρους επιβατών ανάλογα με την διαμόρφωση έχεις πορτμπαγκάζ με διαθέσιμα από 463 έως και 1025 λίτρα αποθήκευσης. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς ιδιαίτερα προσεγμένη γεγονός που προσδίδει ακόμη περισσότερους πόντους στο εσωτερικό .

Ξεκινάμε έχοντας στην «καρδιά» του Honda HR-V τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρας με τα 130 άλογα  στις 6.600 σ.α.λ. και τα 15,8 κιλά ροπής στις 1600 σ.α.λ. Διαθέτει μεταβλητό βύθισμα και χρονισμό των βαλβίδων (i-VTEC) και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Το τελευταίο είναι και το δυνατό όπλο της Honda που έχει μακροχρόνια εμπειρία στα κιβώτια ταχυτήτων μεταβαλλόμενης σχέσης . Στις αλλαγές δεν «πατινάρει» έχει ελάχιστες τριβές ενώ λειτουργεί «βελούδινα» διατηρώντας τις στροφές κάτω από τις 2000 σ.α.λ.και χωρίς κανένα θόρυβο.  Στην πράξη στη θέση D το μοτέρ ανεβάζει στροφές  με εικονικές 7 σχέσεις ενώ για την επιτάχυνση πατάς απότομα το γκάζι βάζοντας την βελόνα του στροφόμετρου στις 5000 σ,α.λ. και ανεβάζοντας ταυτόχρονα τον θόρυβο σε επίπεδα που δεν ενοχλούν .Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.

Αν είσαι ανήσυχος υπάρχει και η σπορ επιλογή ενώ η  σειριακή λειτουργία εκτελείται με τις αλλαγές να γίνονται με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι. H μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. παρά το βρύ δεξί μας πόδι. Στον δρόμο εκτιμάς από τα πρώτα χιλιόμετρα  την ευχάριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά του . Με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμιση της ανάρτησης  με τα αμορτισέρ τεχνολογίας Amplitude Reactive Damper  μαλακώνει το αυτοκίνητο  στις  διαδρομές όπως πάνω από μικρές ανωμαλίες ενώ το σκληραίνει στις μεγαλύτερες διαδρομές περιλαμβάνοντας και τις στροφές  δίνοντας πολύ μειωμένες κλίσεις  παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα. Το σύστημα διεύθυνσης  δίνει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν ακόμη και σε φρεναρίσματα πανικού άμεσα και προοδευτικά.  Το σύστημα  VSA επεμβαίνει   με πολύ διακριτικό τρόπο ενώ ενεργεί άμεσα  το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active σώζοντας τους ‘ξεχασιάρηδες» οδηγούς.

Η κίνηση στους χωματόδρομους είναι άνετη χάρη στο ύψος του αμαξώματος  ενώ και η ρύθμιση όπως είπαμε σε γλυτώνει από την μεταφορά κραδασμών στο εσωτερικό μετά από περάσματα σε απότομες ανωμαλίες. Μετά από λίγες ημέρες συνύπαρξης με το νέο Honda HR-V 1,5 CVT εκτιμήσαμε την άνεση στην οδήγηση  και τους χώρους που προσφέρει , τον πλούσιο εξοπλισμό του ενώ αν προσθέσεις και την αντοχή των μοντέλων της  Ιαπωνικής φίρμας στο πέρασμα του χρόνου  δεν θα σου φανούν πολλά τα 27750 ευρώ που χρειάζεσαι για την απόκτηση του.

Βαγγέλης Γκούμας 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top