Τα ανοιχτά αυτοκίνητα από μόνα τους αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία η οποία ανεξάρτητα της μάρκας   φτιάχνουν την διάθεση .Όμως όταν έχεις να κάνεις με μια «μπέμπα» με προκλητική εμφάνιση και άλλα πλούσια προσόντα είναι σίγουρο ότι θα σου προκαλέσει έντονα συναισθήματα και γιατί όχι και ενθουσιασμό.

Μιλάμε για ανοιχτή έκδοση της ΒΜW 430 ένα πανέμορφο τετραθέσιο αυτοκίνητο, απαλλαγμένο από στρεβλώσεις και τους στροβιλισμούς από τον αέρα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι η υπέροχη χώρα μας έχει κλίμα που προσφέρει …ανοιχτούς ουρανούς στην οδήγηση τους περισσότερους μήνες τον χρόνο. 

Αρκεί βέβαια να έχεις και τα ανάλογα χρήματα για να το αποκτήσεις. Εμείς ήμασταν και τυχεροί καθώς αν και φθινόπωρο η θερμοκρασίες ήταν υψηλές με αποτέλεσμα να ανοίγουμε την οδροφή ακόμη και το βράδυ όπου πέφτουν οι  βαθμοί Κελσίου. Με ανοιχτή ή κλειστή την  μεταλλική οροφή η 430i  διατηρεί την ίδια στιβαρή οδική  συμπεριφορά της.

Ξεκινάμε πατώντας το κουμπί που βάζει  στην ζωή τον κινητήρα των 2,0 λίτρων 16v,  με 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού , twin scroll τούρμπο, ένα …διαμάντι.

Στην διάθεση μας υπήρχαν και τα 4 προγράμματα οδήγησης EcoPro,  Comfort, Sport και Sport+ τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες του… Σκωτσέζου οδηγού  αλλά και του πιο ανήσυχου και αγριεμένου. Αποφασίζουμε να επιλέξουμε την Sport για να δούμε τις αγωνιστικές δυνατότητες  της «μπέμπας».

Το γκάζι στο πάτημα, οι αλλαγές του αυτόματου σειριακού κιβωτίου με τις 8 σχέσεις και μέσω των paddles από το τιμόνι γίνονται χωρίς κρεμάσμαται και τα 252 άλογα αρχίζουν να καλπάζουν με την εξάτμιση να βγάζει ένα γλυκό αλλά αγωνιστικό ήχο . Η βελόνα του στροφόμετρου ανεβαίνει στα «κόκκινα» και τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο με ευκολία πιάνουν για αρχή μέσα σε 7, 3 δευτερόλεπτα τα 0-100 . Η BMW αναπτύσσει ταχύτητα και χωρίς να το καταλάβουμε η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει τα 240 + Και όμως έχουμε… τιμόνι εννοώντας ότι το σύστημα διεύθυνσης δίνει εξαιρετική πληροφόρηση ενώ το αυτοκίνητο δείχνει ακλόνητο στις στροφές .ΟΙ τρόπος που συμπεριφέρεται η BMW 430i στον δρόμο σου δίνει την εντύπωση ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα cabrio αυτοκίνητο αλλά περισσότερο με ένα coupe.

Στις στροφές η «μπέμπα» συμπεριφέρεται με υποδειγματικό τρόπο με μειωμένες κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου.  Χαμηλώνουμε τους ρυθμούς , σταματάμε να κινούμαστε σε ρυθμούς …αυτόφωρου και κρατάμε διψήφιο μεν αριθμό χιλιομέτρων αλλά μέσα στα φυσιολογικά όρια. Το σύστημα διεύθυνσης όπως είπαμε δίνει εξαιρετική πληροφόρηση ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα αποτελεσματικά και… ακούραστα ακόμη και σε συνεχόμενα εικονικά φρεναρίσματα πανικού. Χαμηλώνουμε τελείως τους ρυθμούς και αποφασίζουμε να χαρούμε τις αρετές της με  ανοιχτή την οροφή.

Πατάμε το διακόπτη στην βάση της κονσόλας και μέσα σε 20 δευτερόλεπτα βυθίζεται στο πορτμπαγκάζ. H αίσθηση που αποκομίζεις στον δρόμο με την επιλογή Eco ή Comfort  όπου  όλα δουλεύουν με γνώμονα την οικονομία καυσίμου ή την άνεση είναι εξαιρετική. Χωρίς ενοχλητικούς στροβιλισμούς η «μπέμπα» κινούμενη στην παραλιακή οδό σου φτιάχνει την διάθεση . Η ροπή των 35,6 κιλών /1.450-4.800  σ.α.λ. αποτελεί  το δυνατό όπλο καθώς δίνει μεγάλη ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές. Η μέση κατανάλωση που πετύχαμε   ήταν στα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. . Χώρος αποσκευών στα  370 λίτρα  (230 λίτρα t με την οροφή ανοιχτή .

Σε τελική ανάλυση η BMW 430i Cabriole  είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο με βαρύ όνομα, σπορ οδική συμπεριφορά που προκαλεί ενθουσιασμό και με εντυπωσιακή εμφάνιση . Γεμάτη «μύες» με μακρύ καπό, ελκυστικές καμπύλες επιθετικά  φωτιστικά σώματα  η BMW 430i διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας .Εσωτερικά η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα , ξεχωρίζουν οι δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα , πόρτες και τιμόνι ,ενώ η συνδεσιμότητα και η πληροφόρηση μέσω της έγχρωμης οθόνης στην μέση του ταμπλό είναι πλήρης με navi και έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας. Η «μπέμπα» στην ανοιχτή έκδοση κοστίζει 64855  ευρώ. Και κάτι πολύ σημαντικό, tο χαίρονται 4 επιβάτες.

Βαγγέλης Γκούμας 

Tags: