To Audi Aicon concept οδηγείται μόνο του

Δεν έχει πεντάλ και τιμόνι

To Audi Aicon concept  οδηγείται μόνο του

Με το τετράθυρο 2+2 Audi Aicon, χωρίς τιμόνι, χωρίς πεντάλ είναι ένα  τεχνολογικό επίτευγμα το οποίο  συνδυάζει καινοτομίες που αφορούν τη μετάδοση κίνησης, την ανάρτηση, την ψηφιοποίηση και την κινητική αυτονομία  με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και θα είναι ικανό να καλύψει αποστάσεις από 700 ως 800 χλμ χωρίς επαναφόρτιση. . Ένα εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης φροντίζει για τη δυναμική του Audi Aicon. Ένα σύνολο τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων είναι τοποθετημένοι στον χώρο των εμπρόσθιων και οπίσθιων αξόνων. Οι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας βρίσκονται ενσωματωμένες κάτω από το δάπεδο. Πρόκειται για στερεούς συσσωρευτές με σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολικά 260 kW [354 ίππους] και 550 Νm ροπής. Ο καθένας κινεί έναν τροχό, επιτρέποντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, μεταβλητή τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη επιτάχυνση έπαιξε δευτερεύοντα ρόλο στις προδιαγραφές σε σχέση με τη μέγιστη απόδοση, άρα και το εύρος αυτονομίας. Την ίδια λειτουργική στρατηγική ακολουθούν το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα ηλεκτρικά φρένα, τα οποία χρησιμοποιούν την ανάκτηση ενέργειας. Η ελαφριά κατασκευή του αμαξώματος από ποικίλα υλικά και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική βοηθούν το Audi Aicon να επιτύχει αυτονομία ανάμεσα στα 700 και 800 χλμ χωρίς επαναφόρτιση.

Ακόμη και η φόρτιση έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Χάρη σε ένα σύστημα υψηλής τάσης 800 βολτ, η μονάδα μπαταριών του Aicon μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς του μέσα σε λιγότερο από 30’. Το αυτοκίνητο είναι επίσης εφοδιασμένο με μία μονάδα επαγωγικής, δηλαδή ασύρματης, φόρτισης. Το Aicon καταφέρνει και τα δύο χωρίς οδηγό. Σε μία Ζώνη ΑΙ, μπορεί να σταματήσει μόνο του σε έναν σταθμό επαναφόρτισης και να φορτίσει τη μπαταρία του χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.

Σαν αληθινό quattro, το Audi Aicon προσφέρει επαρκείς επιδόσεις και ακόμη και αυτόνομα φτάνει στον προορισμό του με ασφάλεια ανεξάρτητα από καιρικές ή οδικές συνθήκες. Η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη για μέγιστη άνεση. Πνευματικά ελατήρια και αποσβεστήρες σβήνουν κάθε ανωμαλία του δρόμου. Ηλεκτρικοί ενεργοποιητές και στους τέσσερις τροχούς εξουδετερώνουν οποιαδήποτε κλίση του αμαξώματος σε στροφές, επιταχύνσεις ή φρεναρίσματα. Ως πλήρως ενεργό σύστημα ανάρτησης, βελτιστοποιεί επίσης τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης πεπιεσμένου αέρα. Το Audi Aicon κυριολεκτικά πετάει πάνω από ακόμη και τις μεγαλύτερες λακκούβες.

Το Aicon φρενάρει πρώτα και κύρια μέσω της ανάκτησης ενέργειας και με αυτό τον τρόπο επαναφορτίζει τις μπαταρίες. Οι άξονες και οι μηχανισμοί οδήγησης στο Audi Aicon είναι συμμετρικοί, δηλαδή έχουν ακριβώς την ίδια διάταξη μπρος και πίσω. Μηχανικά μέρη, όπως ο άξονας διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα του τιμονιού, έχουν εξαλειφθεί. Ως εκ τούτου, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ένα πλήρες σύστημα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό στον διαθέσιμο χώρο, ιδιαίτερα στον χώρο των επιβατών. Αυτό έχει έναν πολύ θετικό αντίκτυπο στα πρακτικά χαρακτηριστικά του Aicon: Παρά το μακρύ μεταξόνιο των 3,47 μ, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευέλικτο κυρίως λόγω των δύο ανεξάρτητα διευθυνόμενων αξόνων – η ακτίνα περιστροφής - μόνο 8,5 μ - είναι μικρότερη από εκείνη ενός μικρού αυτοκινήτου, καθιστώντας το Audi Aicon κατάλληλο για οδήγηση στο κέντρο της πόλης.

 Το Audi Aicon υποστηρίζει με έξυπνο τρόπο τον περιβάλλοντα χώρο του και χρησιμοποιεί απεικονίσεις στις εκθετικές του επιφάνειες για να προειδοποιεί πεζούς ή δικυκλιστές για επικίνδυνες καταστάσεις. Τρόποι οδήγησης, όπως η αστική οδήγηση ή η οδήγηση σε ρυθμό βηματισμού, μπορούν να απεικονιστούν. Οριζόντιες φωτεινές λωρίδες κινούνται από κάτω προς τα πάνω όταν το όχημα επιταχύνει και σε αντίθετη κατεύθυνση όταν φρενάρει. Η ταχύτητά τους αυξομειώνεται σε συγχρονισμό με αυτή του αυτοκινήτου. Αν το αυτοκίνητο εντοπίζει περαστικούς ή άλλους χρήστες του δρόμου, έρχεται κυριολεκτικά σε οπτική επαφή μαζί τους και τους ακολουθεί με το «βλέμμα» του.

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα επεκτείνουν τη σφαίρα της επικοινωνίας τους στον περιβάλλοντα χώρο. Το Audi Aicon χρησιμοποιεί προτζέκτορες υψηλής ανάλυσης για να φωτίσει τον δρόμο και τον περιβάλλοντα χώρο και να προβάλλει σήματα στο έδαφος. Αυτό του επιτρέπει να μεταδίδει προειδοποιήσεις και πληροφορίες για το όχημα προς περαστικούς, ακόμη κι αν δεν έχουν απευθείας οπτική επαφή με το αυτοκίνητο. Τα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα του μέλλοντος σίγουρα δεν θα χρειάζονται προβολείς. Το σύστημα λέιζερ και ραντάρ αισθητήρων του Audi Aicon «βλέπει» αρκετά ακόμη και στο σκοτάδι, μπορεί να βρίσκει τον δρόμου του με απόλυτη αξιοπιστία και εντοπίζει πιθανά εμπόδια εγκαίρως.

Στο μεταξύ, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που τους παρέχει η myAudi ή ακόμη και να κλείνουν για λίγο τα μάτια τους. Όταν οι επιβάτες βγαίνουν από το Audi Aicon στο σκοτάδι, ενεργοποιείται ένας «φωτεινός συνοδός»: Ένα μίνι drone φωτίζει με φακό τον δρόμο του χρήστη. Το Audi Aicon διαθέτει αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες μπρος και πίσω.  Δεν υπάρχει (μεσαία) κολώνα Β. Οι επιβάτες μπορούν να ορίσουν τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις με ένα απαλό χτύπημα των δακτύλων χωρίς να χρειαστεί να ανασηκωθούν ή να γείρουν μπροστά. Ο χειρισμός είναι επίσης διαδραστικός. Το σύστημα ΡΙΑ είναι συχνά ένα βήμα μπροστά από τον επιβάτη και προσφέρει υπηρεσίες πριν καν εκείνος τις επιλέξει.

Υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι εισαγωγής πληροφοριών για την αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο. Υπάρχει ο φωνητικός έλεγχος και η ανίχνευση ματιού, κατά την οποία αισθητήρες στο μπροστινό μέρος του εσωτερικού ανιχνεύουν την κατεύθυνση του βλέμματος του επιβάτη. Ο επιβάτης καρφώνει το βλέμμα του σε ένα χειριστήριο στην περιοχή της μπροστινής κεντρικής οθόνης για να το επιλέξει και εκτελεί λεπτές ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας το χέρι ή τη φωνή του.

Το Audi Aicon κάθε στιγμή διαθέτει την πλήρη γκάμα υπηρεσιών που προσφέρονται από τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνιών. Οι ταξιδιώτες μπορούν να χαλαρώσουν και να δουν μια ταινία ή να σερφάρουν στο διαδίκτυο. Μία άλλη επιλογή είναι οι τηλεδιασκέψεις, όπως και η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ανάλογα με τη θέση που κάθονται, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τη μεγάλη μπροστινή οθόνη ως επιφάνεια προβολής ή μία εικονική προβολή πάνω από την οθόνη, στο παρμπρίζ.

Το Audi Aicon είναι ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων καλά προετοιμασμένο για το πρωταρχικό του καθήκον: να προσφέρει για τους επιβάτες του σε ένα μακρύ ταξίδι τη μέγιστη δυνατή άνεση, επικοινωνία και ελευθερία.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top