Οδηγούμε τη νέα BMW 520d

Απόλυτο μηχάνημα οδήγησης

Οδηγούμε τη νέα BMW 520d

Πολυτέλεια, κύρος, υψηλή τεχνολογία, απόλυτη ασφάλεια, ποιότητα ,  αυτόνομη οδήγηση,  επιδόσεις και χώροι. Τι άλλο μπορείς  να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα προσόντα τα συγκεντρώνει στον μέγιστο βαθμό η ολοκαίνουργια BMW  520d που μας παραχώρησε για δοκιμή η Ελληνική αντιπροσωπεία της Βαυαρικής εταιρείας. Έχοντας στο μυαλό μας την εμπειρία από το προηγούμενο μοντέλο το οποίο ήταν εξαιρετικό αναρωτηθήκαμε πόσο πιο καλό μπορεί να είναι το μοντέλο του 2017.

Φαίνεται ότι η πρόοδος δεν έχει όρια καθώς η νέα γενιά είναι πολλά βήματα μπροστά με εξοπλισμό ο οποίος όχι απλά σε ξεκουράζει αλλά σου λύνει τα χέρια με όλη την σημασία της λέξης την ώρα που οδηγείς. Μάλιστα η τεχνολογία είναι τόσο υψηλή που χρειάζεσαι ένα μικρό… σεμινάριο για να μάθεις να την χρησιμοποιείς. "Η BMW Σειρά 5 συνδυάζει άψογα τη δυναμική στον δρόμο με την απαράμιλλη κομψότητα. Είναι το ιδανικό business sedan." υποστηρίζει ο Adrian van Hooydonk, Αντιπρόεδρος του τμήματος BMW Group Design και δεν μπορούμε παρά αν συμφωνήσουμε.

Εξωτερικά η επιβλητικότητα και το κύρος που δίνει το μεγάλο αμάξωμα σου …ανοίγει τις πόρτες ακόμη και να δεν ξέρουν ποιος επιβαίνει στο εσωτερικό του .Με πολλά σχεδιαστικά στοιχεία  από την μεγαλύτερη σειρά 7 ειδικά στο μπροστινό μέρος σε σημείο που να την …ψιλο-μπερδεύεις  έχει  μήκος 4.935 mm και μεταξόνιο στα 2.975 mm  και το  ύψος φτάνει τα 1.466 χλστ, τιμές που σε υποψιάζουν για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους( Χώρος αποσκευών 530 λίτρα..Μάλιστα αν και μεγαλύτερη από πριν η νέα  σειρά 5 είναι ελαφρύτερη κατά 100 κιλά .

Η δίαιτα οφείλεται στην χρήση αλουμινίου για την κατασκευή του πλαισίου της. Παρά τον όγκο της οι σχεδιαστές  φρόντισαν ιδιαίτερα για την αεροδυναμική της  και εκτός από τις σύγχρονες γραμμές έδωσαν και τις ενεργές γρίλιες στη μάσκα μειώνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας στην εξαιρετική τιμή 0,22 θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία..

Τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED  με προσαρμοζόμενη κατανομή δέσμης φωτός, και αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα BMW Selective Beam με εμβέλεια έως 500 μέτρα. , δένουν αρμονικά με την μάσκα ψυγείου .Για να ανοίξεις την BMW χρησιμοποιείς  το ηελκτρονικό κλειδί Display Key που μοιάζει με …κινητό τηλέφωνο smartphone. Σε αυτό  προβάλλονται οι πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου όπως είναι μεταξύ άλλων η  στάθμη του καυσίμου και η αυτονομία.Σου δίνει την δυνατότητα  ακόμα για έλεγχο  με μετακίνηση από απόσταση.

Μιλάμε για το Remote Control Parking που πατώντας  ενεργοποιείται στην οθόνη του κλειδιού όταν ο χώρος στάθμευσης είναι πολύ στενός, και προωρά το αυτοκίνητο είτε μπροστά  είτε πίσω. Οι καθρέφτες αναδιπλώνονται αυτόματα, προσφέροντας ακόμη περισσότερο χώρο κατά την διαδικασία στάθμευσης. Όταν οι αισθητήρες αναγνωρίσουν ότι δεν υπάρχει επαρκής χώρος πλέον, η BMW ακινητοποιείται μόνη της.

Ακόμη  υπάρχει στο κλειδί λειτουργία που ενεργοποιεί από απόσταση  τον κλιματισμό, ανοιγοκλείνει τα φώτα, τα παράθυρα και  την ηλιοροφή . Επίσης, ενημερώνει τον χρήστη του αυτοκινήτου για την στάθμη του καυσίμου και την αυτονομία. Η φόρτιση του έξυπνου κλειδιού γίνεται μέσω ασύρματου φορτιστή που βρίσκεται στο κεντρικό υποβραχιόνιο ή μέσω καλωδίου micro-USB. Μπαίνοντας στο εσωτερικό απλά βλέπεις πως πρέπει να κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας.

Ποιότητα κατασκευής ιδιαίτερα υψηλή ,με δερμάτινες επενδύσεις σε ταμπλό, πόρτες και καθίσματα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Μαύρο γυαλισμένο ξύλο στο ταμπλό στην μέση του οποίου υπάρχει μια κρυστάλλινη έγχρωμη οθόνη 10, 2 ιντσών. Εδώ βρίσκεται ο πίνακας ελέγχου με πλήρεις ενδείξεις για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα  του αυτοκινήτου. Ο έλεγχος των λειτουργιών γίνεται και μέσω φωνητικών εντολών αλλά κυρίως μέσω του iDrive Controller, στην βάση της κονσόλας. Χειρισμός  γίνεται και με την αφή ενώ ο τρόπος εμφάνισης των εικονιδιών σε διάταξη  διευκολύνει  με την αφή .Μέχρι και επιλογή αρώματος γίνεται από την οθόνη. Ο ηλεκτρονικός πίνακας ιργάνων αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και διαθέτει πλήρεις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου.

Το Hi tech στοιχείο είναι ο χειρισμός του ηχοσυστήματος μέσω χειρονομιών είτε για τις αλλαγές των σταθμών είτε για  την αυξομείωση της φωνής,. Στοιχείο που είχαμε συναντήσει στην μεγαλύτερη 7άρα. Στα συστήματα συμπεριλαμβάνεται και το BMW ConnectedDrive ι με νέες υπηρεσίες όπως είναι το ParkNow για ψηφιακή κράτηση και πληρωμή χώρου στάθμευσης, η λειτουργία ευφυούς αναζήτησης χώρου στάθμευσης On-Street Parking Information και το προαιρετικό Parking Assistant. Η  Microsoft Exchange δίνει την δυνατότητα  στους χρήστες Microsoft Office 365 να επεξεργάζονται μέσα από το αυτοκίνητο ν email, καταχωρήσεις ημερολογίου και επαφές .

Άλλο hi tech στοιχείο είναι το έγχρωμο  BMW Head-Up Display νέας γενιάς με 70% μεγαλύτερη επιφάνεια  από πριν. Με αυτό προβάλλονται στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό ,η ταχύτητα, το NAVI , τα συστήματα  κυκλοφορίας, προειδοποιήσεις από συστήματα υποστήριξης κ.α. Όμως και οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων όπως αρμόζει σε μια λιμουζίνα μεταφορά υψηλών προσώπων απολαμβάνουν ανέσεις όπως είναι το πακέτο Professional  που αποτελείται από δύο οθόνες 10,25”στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων με  δυνατότητα αναπαραγωγής τηλεοπτικών καναλιών, Blue-ray κ.λπ.

Την ίδια στιγμή υπάρχει και ξεχωριστή διαχείριση του κλιματιστικού  από τους πίσω επιβάτες μέσω πίνακα  που βρίσκεται στην μέση της κονσόλας. Η νέα BMW 5 διαθέτει μεγάλο αριθμό συστημάτων υποστήριξης όπως είναι η αυτόματη διατήρηση πορείας ανάμεσα στις λωρίδες στον ανοιχτό δρόμο (το δοκιμάσαμε στην Αττική οδό) . Με το πάτημα του ..μαγικού κουμπιού στο ταμπλό δίνεται η δυνατότητα αποφυγής εμποδίου η προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας  με τα Lane Change Assistant και Lane keeping assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση. Το τελευταίο παρακολουθεί την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο και βοηθά ενεργά τον οδηγό στην αποφυγή συγκρούσεων παρεμβαίνοντας στο τιμόνι.

Η λειτουργία γίνεται μέσω  στάνταρ κάμερας που συνεργάζεται με αισθητήρες ραντάρ και υπέρηχους για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο.Σε αυτά προσθέστε και την κάμερα οπισθοπορείας και έχετε το πλήρες πακέτο ασφάλειας μαζί με τα υπόλοιπα γνωστά στοιχεία ,αερόσακους κλπ.. Ξέρουμε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα σας κούρασαν οπότε ας ξεκινήσουμε ρυθμίζοντας ηλεκτρικά το κάθισμα και πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης και βάζοντας τον μοχλό-κομψοτέχνημα  του κιβωτίου ταχυτήτων στην θέση D .

Η  «καρδιά» της μπαίνει σε λειτουργία .Ο  δίλιτρος ντίζελ κινητήρας με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας ίσα που ακούγεται ακόμη και στο βαθύ  πάτημα του γκαζιού χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του αλλά και στα υψηλό επίπεδα ηχομόνωσης. Στην τελευταία βοηθούν τα ειδικά καλύμματα κινητήρα Synergy Thermoacoustic Capsule (SYNTAK),  Η απόδοση των 190 ίππων στις  4.000 σ.α.λ  και της θηριώδους ροπής 40,8 kgm στο …ρελαντί των 1.750-2.500 σ,αλ,  απλά… απογειώνει  την μπέμπα στην επιλογή Sport. Μάλιστα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης το κα΄θισμα του οδηγού"σφίγγει" δίνοντας μια πιο σπορ θέση. 

Συμπαραστάτης το εξαιρετικό αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 8 σχέσεων που είναι από τα καλύτερα αν όχι το καλύτερο από όσα  έχουμε συναντήσει. Οι τιμές  ικανοποιούν και τους πιο ανήσυχους αλλά και τους πιο… τσιγκούνηδες. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Μέσω του διακόπτη στην βάση της κονσόλας ακριβώς δίπλα στον οδηγό επιλέγεις και άλλα προγράμματα οδήγησης  όπως είναι το οικονομικό Eco Pro που ρίχνει την κατανάλωση στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα..

Για τη άνεση υπάρχει η επιλογή Comfort ενώ η Adaptive ετοιμάζει το αυτοκίνητο ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και της κατάστασης του οδοστρώματος. Η ΒΜW διψάει για μεγάλες αποστάσεις. «Καταπίνει κυριολεκτικά τις μεγάλες αποστάσεις με εκπληκτικό τρόπο προσφέροντας αφάνταστη άνεση στους επιβάτες οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται ακόμη και όταν ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ο οδηγός  χαίρεται να βρίσκεται  πίσω από το τιμόνι ενώ με την λειτουργία Active Cruise Control -Intelligent Speed Assist, διατηρεί αυτόματα την απόσταση  από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , παραμένει στην λωρίδα του και  η 5άρα φροντίζει να ακολουθεί τη ροή της κίνησης και να παραμένει στη λωρίδα της. Η ευκολία της λειτουργίας διατηρείται και μέσα στην κίνση καθώς όλα γίνονται μόνα τους με ταχύτητα έως τα 210 χλμ./ώρα . όταν αφήσεις στην άκρη την αυτόνομη οδήγηση και πάρεις την 520 d στα χέρια στου εκτιμάς την εξαιρετική πληροφόρηση τους τιμονιού με την ενεργητική τετραδιεύθυνση  και τα άμεσα και αποτελεσματικά φρένα.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, η ανάρτηση με την άρθρωση συνδέσμων πίσω λειτουργεί σαν …χαλί πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος  . Η όποια υπερστροφή έρχεται σε γλιστερό οδόστρωμα, όταν πιέσεις πολύ τα πράγματα. Σε τελική ανάλυση οδηγώντας μια BMW 520 d παίρνεις μια πρώτη γεύση για το πώς θα είναι στο μέλλον η αυτόνομη οδήγηση αλλά και η συνδεσιμότητα. Ίσως να ξεχάσαμε κάτι από τα πολλά στοιχεία τεχνολογίας που διαθέτει που θέλουν … μελέτη για να τα μάθεις με …τυφλό σύστημα. Η  βασική τιμή για την BMW 520 d είναι στα 60950 για την 520d EfficientDynamics  είναι στα  64300 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top