Όταν ξεκινάς για διακοπές, κάνεις ένα πρόγραμμα έτσι ώστε να μην υπερβείς τον  προϋπολογισμό σου  και το κυριότερο να  περάσεις όμορφα  και ξεκούραστα .Εδώ συνδυάσαμε την δουλειά με την «ξεκούραση».  Η επιλογή ενός αυτοκινήτου  που θα αποτελούσε πολύτιμος σύντροφος άλλα και βοηθός στις διακοπές -μέσα σε εισαγωγικά και πάλι- ήταν  βασικός παράγοντας. Η «σιδηρά κυρία» των δημοσίων σχέσεων της Ελληνικής αντιπροσωπείας Αμαλία Γιαννακοπούλου προνόησε για αυτό και μας έδωσε να δοκιμάσουμε το νέο Opel Astra με τον χιλιάρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. που αποδίδει 105 άλογα. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου.Test drive σε πραγματικά οικογενειακές  συνθήκες .

Πρώτο που δικαιολογημένα σκεφτήκαμε είναι αν το μικρό σε κυβικά μοτέρ θα ήταν αρκετό για να «σηκώσει» 5 άτομα μαζί με τα μπαγκάζια τους και αν θα ήταν ευχάριστο στην  κάλυψη των χιλιομέτρων  τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στις κλειστές  ανηφορικές στροφές. Ε λοιπόν η έκπληξη  ήταν μεγάλη όταν ταξιδέψαμε, καθώς το κινητήριο σύνολο όπως θα δείτε και πιο κάτω σε παραπέμπει σε μοτέρ  πολύ μεγαλύτερου κυβισμού . Όσο για την οικονομία καυσίμου…. Η αρχή σε κάθε εξόρμηση στην εξοχή είτε ολιγοήμερη είτε πολυήμερη προϋποθέτει και την μεταφορά μια σειράς αποσκευών που είναι απαραίτητες. Στην περίπτωση την δική μας οι τσάντες , τα τσαντάκια και οι βαλίτσες  βολεύτηκαν στον πλήρως αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών των  370 λίτρων.  Την ίδια στιγμή οι επιβάτες  εντυπωσιάστηκαν τόσο από την σχεδίαση όσο και από την ποιότητα κατασκευής.

Το ταμπλό μοντέρνο με πολύ όμορφα όργανα είναι κατασκευασμένο από ακριβά υλικά με αφρώδη αίσθηση . Στα  hi tech στοιχεία είναι η έγχρωμη οθόνη του συστήματος IntelliLink infotainment  όπου προβάλλονται πλήθος πληροφοριών  των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας με τα κινητά τηλέφωνα.. Οι γυαλισμένες μαύρες επενδύσεις δίνουν ένα ξεχωριστό τόνο πολυτέλειας. Από εκεί και περα αρχίσαμε την… φιγούρα με την επίδειξη της τεχνολογίας του Astra  Μιλάμε για το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος σε παράλληλη θέση στάθμευσης, τον  έλεγχο τυφλού σημείου, το σύστημα αυτόματης πέδησης και αποφυγής σύγκρουσης ,

Μάλιστα  σε συνδυασμό με το  Cruise control με τον  περιοριστή ταχύτητας εξασφαλίζεις  την τήρηση της ταχύτητας μέσα στα επιτρεπόμενα όρια, αποφεύγοντας δυσάρεστες καταστάσεις.  Αν  συμπληρώσεις σε αυτά την πλήρη σειρά αερόσακων , τους  ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες , τα ηλεκτρικά παράθυρα ,τον  αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, το ηχοσύστημα με θύρα USB  και πολλά άλλα καταλαβαίνεις ότι το Astra αποτελεί μια μοναδική περίπτωση μοντέλου με χιλιάρη κινητήρα  με τόσο πλούσιο εξοπλισμό. Ειδικά σε μια κατηγορία όπου οι κατασκευαστές τοποθετούν ότι ορίζει η ανάγκη ,οι συνήθεις των επιβατών και  ο …νόμος. Η …φιγούρα συνεχίστηκε με το σύστημα  υποβοήθησης παραμονής στην λωρίδα κυκλοφορίας.

Στην Εθνική οδό απομακρύναμε τα χέρια μας από το τιμόνι και το Astra ακολουθούσε πιστά την κατεύθυνση που όριζαν οι λωρίδες κυκλοφορίας στρίβοντας μόνο του.  Μετά από αρκετά δευτερόλεπτα μια ηχητική και οπτική ειδοποίηση σε καλεί να πιάσεις και πάλι το τιμόνι, για να επιβεβαιώσει το Astra ότι δεν  έχεις κοιμηθεί. Ανάμεσα στα στοιχεία ασφάλειας του αυτοκινήτου οφείλουμε να τοποθετήσουμε την αυτόματη λειτουργία προβολέων IntelliLux LED Matrix που έκαναν  τη νύχτα –μέρα  φωτίζοντας με διάχυτο φως ολόκληρο τον δρόμο και μάλιστα χωρίς να τυφλώνει τους  οδηγούς που έρχονταν από την ίδια κατεύθυνση.

Οι προβολείς αποτελούνται από 16 ξεχωριστά στοιχεία LED.. Όταν μάλιστα ανιχνεύσουν άλλο όχημα, αντιδρούν μόνα τους ταχύτατα θέτοντας εκτός λειτουργίας μεμονωμένα στοιχεία LED. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούν ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η τεχνολογία  με εξαιρετική αξιοπιστία η οποία διασφαλίζει τη μέγιστη διάρκεια ζωής. Όμως «όλα τα λεφτά» είναι το σύστημα Opel On Star το οποίο αποτελεί τον «φύλακα άγγελο» οδηγού και επιβατών. Η  άμεση σύνδεση του σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και η τεράστια παροχή πληροφοριών για την κατάσταση του αυτοκινήτου μέσω σύνδεσης με άνθρωπο της Opel , αποτελούν στοιχεία που έρχονται από το μέλλον.

Το δοκιμάσαμε στην Εύβοια σε αρκετά σημεία της διαδρομής πατώντας το ειδικό κουμπί στην οροφή  όπου μέσω της σύνδεσης ο …φύλακας  άγγελος της Opel μας πληροφόρησε  που ακριβώς  βρισκόμαστε ,που υπήρχαν κοντά ξενοδοχεία, τις τιμές αλλά και πλήρη στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου μας. Πραγματικά ένας βοηθός  πολύ-εργαλείο που δεν πιάνει και …χώρο στο αυτοκίνητο. Καλύψαμε πολλά χιλιόμετρα με το Astra και εκτιμήσαμε από την πρώτη στιγμή τις οδηγικές του αρετές .Το τουρμπάτο μοτέρ άμεσου ψεκασμού του 1,0 λίτρου ,τεχνολογίας ecoFLEX με την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του έδειξε μεγάλα αποθέματα δύναμης και απόδοσης ακόμη και με πλήρως φορτωμένο το αμάξωμα. Η ισχύς των 105 ίππων στις5.500 σ.α. λ. κινούν με άνεση το αμάξωμα και μάλιστα χωρίς να …ακούγονται.

Εννοούμε ότι αν και είναι τρικύλινδρος, η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα ομαλή και ήσυχη ενώ με το βαθύ πάτημα του δεξιού και με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις με τα «γλυκά» κούμπωμα  πετυχαίνει επιδόσεις πολλών περισσοτέρων κυβικών.   Η εμφάνιση της ροπής  των 17,4  Nm από τις 1800 σ.α.λ. δίνει ελαστικότητα στο μοτέρ με το  δυνατό του σημείο όμως να είναι οι μεσαίες και οι υψηλές στροφές. Πατώντας το «μαγικό» κουμπάκι της σπορ οδήγησης το Astra μεταμορφώνεται προς το καλύτερο . Τα  0-100 χλμ. έρχονται σε 11,2 δευτερόλεπτα ενώ στην Εθνική οδό πιάνει  με ευκολία τα 200 χλμ./ώρα. Με το σύστημα  start & stop  και με φορτωμένο το αμάξωμα με ευτραφή κυρίως άτομα η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7, 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα τιμή που μπορεί να πέσει αισθητά να δεν… βιάζεσαι.

Όσον αφορά τώρα την οδική συμπεριφορά το Astra  έχει  την γνωστή Γερμανική ποιότητα κύλισης με την «δεμένη» αίσθηση όταν περνάς πάνω από ανωμαλίες του δρόμου. Μπορεί να μην διαθέτει τον γνωστό σύνδεσμο Watt που συναντάμε σε ακριβότερες εκδόσεις  όμως σε τελική ανάλυση η οδική συμπεριφορά του δείχνει σχεδόν το ίδιο «ομογενοποιημένη». Με σύστημα διεύθυνσης που διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση , δυνατά φρένα, ασφαλή «πατήματα» στις στροφές , με 5 αστέρια στις «επωμίδες του» στις δοκιμές πρόσκρουσης  το Astra με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα αποδείχθηκε πολύτιμος σύντροφος στις διακοπές μας, απροβλημάτιστος , πιστός στις εντολές μας με την συμβίωση να είναι ιδιαίτερα ευχάριστη τις μέρες που το κρατήσαμε. Σε τελική ανάλυση μας έκανε την ζωή πιο εύκολη, την οδήγηση πιο ξεκούραστη με τα συστήματα που είχε και το πιο σημαντικό εκτός από την οικονομία καυσίμου , ήταν το γεγονός ότι τα συστήματα του μας γλύτωσαν αρκετές φορές  από δυσάρεστες καταστάσεις Όσοι ενδιαφέρεστε να το αποκτήσετε στην βασική του έκδοση που διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό  χρειάζεστε 17300 ευρώ .

 

Βαγγέλης Γκούμας  

Tags: