Ξεκινά στο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο η παραγωγή των νέων μοντέλων της πιο επιτυχημένης σειράς στην ιστορία της εταιρίας. Για μία φορά ακόμα, η BMW Σειρά 3 θα προσφέρει αυξημένη οδηγική απόλαυση. Αυτό τουλάχιστον υπόσχονται οι αποκλειστικές προτάσεις που προσφέρουν οι Edition Sport Line Shadow, Edition Luxury Line Purity και Edition M Sport Shadow, οι οποίες θα διατίθεται με τη BMW Σειρά 3 Sedan και BMW Σειρά 3 Touring.

Τα νέα μοντέλα της  μπορούν να παραγγέλνονται πέραν των εκδόσεων εξοπλισμού και σε συνδυασμό με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες. Η Σειρά 3 Sedan (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,9 – 3,9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 185 – 102 g/km) και η  Σειρά 3 Touring (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,6 – 4,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 176 – 109 g/km), και οι δύο με τέσσερις βενζινοκινητήρες και έξι κινητήρες diesel. Βασικό μοντέλο και για τις δύο εκδόσεις αμαξώματος είναι η BMW 316d με  116 hp και κορυφαία η  340i με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και 326 hp.

Τα νέα μοντέλα edition προσφέρουν αυξημένη οδηγική απόλαυση με αποκλειστικά στοιχεία εξοπλισμού για το εσωτερικό και το εξωτερικό. Η Edition Sport Line Shadow και η Edition M Sport Shadow εντυπωσιάζουν με μαύρα ένθετα στους προβολείς, τα σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα, τα μαύρα πλαίσια στη μάσκα , τα μαύρα ένθετα στον κάτω αεραγωγό, τις απολήξεις εξαγωγής σε Chrome Black και τις ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών με σχέδιο διπλών ακτινών. Επιπλέον, η Edition M Sport Shadow περιλαμβάνει την ανάρτηση M Sports, το πακέτο αεροδυναμικής M και ζάντες αλουμινίου M. Η Edition Luxury Line Purity αναγνωρίζεται από ειδικά εξωτερικά χαρακτηριστικά σε σατινέ αλουμίνιο, που περιλαμβάνουν τα πλαίσια των πλαϊνών παραθύρων, τα ένθετα των αεραγωγών, οι μάρκες και τα πλαίσια της μάσκας  το κάλυμμα του πίσω προφυλακτήρα, τις απολήξεις εξαγωγής και τις ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών.

Σπορ καθίσματα σε ύφασμα/δέρμα και διακοσμητικές λωρίδες εξωτερικού στη νέα έκδοση Dark Aluminium Carbon με ιριδίζουσες πινελιές Pearlescent Chrome δημιουργούν μία σοφιστικέ και σπορ ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της BMW Σειράς 3 Edition Sport Line Shadow. Στοιχεία εσωτερικού της Edition M Sport Shadow περιλαμβάνουν δερμάτινα σπορ καθίσματα με μπλε αντίθετη ραφή και διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού στην έκδοση Dark Aluminium Carbon με πινελιές Pearlescent Chrome.

Επίσης: τιμόνι Μ, ανθρακί επένδυση οροφής, μαρσπιέ M και Διακόπτης Driver Experience Control με SPORT+ mode, όλα αυτά που ήδη περιλαμβάνονται στη λίστα εξοπλισμού του μοντέλου M Sport. Στο εσωτερικό της Edition Luxury Line Purity, η δερμάτινη ταπετσαρία που διατίθεται με νέα απόχρωση Cognac, και οι διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε πολυτελή ξύλινη έκδοση Fineline light με ιριδίζουσες πινελιές Pearlescent Chrome συνθέτουν ένα αποκλειστικό περιβάλλον. Όλα τα μοντέλα edition έχουν ταμπλό με αντίθετη ραφή και πίνακα οργάνων με εκτεταμένη γκάμα χαρακτηριστικών. Επιπλέον, μοντέλα των Sport Line Shadow και Luxury Line Purity εξοπλίζονται με νέας σχεδίασης σπορ τιμόνι.Προβολείς LED και φώτα ομίχλης LED τώρα στάνταρ, νέες προτάσεις για το οδηγοκεντρικό cockpit και εξωτερική απόχρωση Sunset Orange συνεχίζουν την παράδοση.

Παράλληλα με το λανσάρισμα των νέων μοντέλων edition, η γκάμα στάνταρ εξοπλισμού της BMW Σειρά 3 Sedan και BMW Σειρά 3 Touring συμπληρώνεται από προβολείς LED και φώτα ομίχλης LED. Αυτοί οι εξαιρετικά προηγμένοι προβολείς και η χαρακτηριστική εμφάνιση των σκούρων ένθετων των Edition Sport Line Shadow και Edition M Sport Shadow θυμίζουν μία καινοτομία που παρουσιάστηκε πριν από 40 χρόνια. Εκείνη την εποχή, τα νέα εξακύλινδρα μοντέλα της BMW Σειράς 3 εξοπλίστηκαν για πρώτη φορά με δίδυμους προβολείς.

Με τα κλασικά στοιχεία της μάρκας, ακόμα και η πρώτη γενιά της  Σειράς 3 κατάφερε να εμπνεύσει ένα ευρύ target group. Έξι μόλις χρόνια μετά το ντεμπούτο της το καλοκαίρι του 1975, αντικατέστησε την προκάτοχό της, τη θρυλική BMW 02, ως bestseller στην ιστορία της εταιρίας. Στις επόμενες γενιές, η δημοτικότητα του αυτοκινήτου βρέθηκε στα ύψη, με τη Σειρά 3 να εξελίσσεται στο πιο επιτυχημένο premium αυτοκίνητο στον κόσμο. Μέχρι σήμερα, εξακολουθεί να κατέχει κορυφαία θέση στις στατιστικές της μάρκας . Η  Σειρά 3 συνεχίζει την επιτυχημένη ιστορία της ακάθεκτη: Ενώ συνήθως χρειάζονταν 66 μήνες για να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο πωλήσεις, η τρέχουσα γενιά της Σειράς 3 πρόσφατα πέτυχε το ορόσημο αυτό σε 29 μήνες. Εν τω μεταξύ, έχουν πουληθεί πάνω από 15 εκατομμύρια οχήματα Σειράς 3.

Από την πρώτη στιγμή, αποστολή της  Σειράς 3 ήταν να αναβαθμίσει την καθημερινότητα ενός οδηγού με τα κλασικά χαρακτηριστικά οδηγικής απόλαυσης της μάρκας. Όταν έκανε το ντεμπούτο της το 1975, ισχυροί κινητήρες και μία σπορ ρύθμιση ανάρτησης πέτυχαν μία ισορροπία μεταξύ δυναμικής συμπεριφοράς και άνεσης απαράμιλλης στην κατηγορία.

Επιπλέον, το οδηγοκεντρικό cockpit τ της πρώτης γενιάς έκανε επίσης την πρεμιέρα του. Η εργονομικά βελτιστοποιημένη θέση των χειριστηρίων ήταν ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας της διάσημης οδηγικής εμπειρίας. Εξοπλισμός υψηλής ποιότητας μπορούσε να ικανοποιήσει κάθε είδους επιθυμία. Η λίστα περιλάμβανε εκτός από ένα 5τάχυτο και ένα 3τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και σύστημα κλιματισμού (A/C), παράθυρα εξαερισμού, σπορ καθίσματα και τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις ηχοσυστήματος.

Πριν από 40 χρόνια ακριβώς, η BMW Σειρά 3 εδραιώθηκε στην κορυφή της οδηγικής απόλαυσης με το λανσάρισμα μιας αποκλειστικής καινοτομίας κάτω από το καπό. Ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία με εξακύλινδρους κινητήρες. Τα νέα straight six μηχανικά σύνολα που εξελίχθηκαν εαπέδιδαν /122 hp στη  320 η οποία λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 1977 και 143 hp στη 323 λίγους μήνες αργότερα.

Πάνω απ’ όλα, η BMW 323i με ψεκασμό βενζίνης, ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα και ηλεκτρονική γρήγορα έγινε καθημερινός αθλητής. Με υψηλόστροφο, αθόρυβο κινητήρα, αλλά κυρίως με επιδόσεις επιπέδου σπορ αυτοκινήτου, παρέμεινε ασυναγώνιστη για μεγάλο διάστημα.

Η σημερινή έκδοση του οδηγοκεντρικού cockpit – που παραμένει χαρακτηριστικό στοιχείο της είναι το αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης. Το Control Display - αναγνωρίσιμο και ελαφρώς κεκλιμένο προς το οδηγό – απεικονίζει τώρα τα μενού ελέγχου σε διάταξη με κινούμενα γραφικά σε live mode και - σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης Professional - περιλαμβάνει λειτουργία οθόνης αφής. Η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών διατίθεται σαν πρόσθετο, νέο χαρακτηριστικό. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδηγικής εμπειρίας που επιλέγει, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ποικίλες δυνατότητες απεικόνισης. Επιπλέον, με νέες χρωματικές προτάσεις, η  Σειρά 3 τιμά και πάλι την παράδοσή της. Νέα στην γκάμα είναι η Sunset Orange – η σύγχρονη ερμηνεία μιας δημοφιλούς απόχρωσης της δεκαετίας του 1970 που προσφερόταν με την πρώτη γενιά της αρχικά σαν Inca Orange, και αργότερα σαν Phoenix Orange.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: