Η σειρά DS  μπορεί να ανήκει στον όμιλο PSA όμως  αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία που απευθύνεται σε κοινό που επιζητεί αυτοκίνητο με σπορ εμφάνιση ,ξεχωριστό χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό. Η πρόταση της Ελληνικής αντιπροσωπείας της Citroen να δοκιμάσουμε την  ανοιχτή έκδοση του DS3 μας χαροποίησε ιδιαίτερα καθώς  το καλοκαιράκι προσφέρεται για cabrio αυτοκίνητο .

Όταν μάλιστα το πήραμε στα χέρια μας εντυπωσιαστήκαμε τόσο με την σικάτη εμφάνιση του όσο και με την χρωματιστή υφασμάτινη οροφή που έκανε εκπληκτική αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος.  Oι υποψήφιοι αγοραστές  έχουν το προνόμιο να κάνουν πολλούς συνδυασμούς  και να φτιάξουν το δικό τους μοναδικό DS3 .

Έτσι έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία χρώματα για την υφασμάτινη οροφή  το εblack, Infini blue και DS Monogramme .Εσωτερικά οι επιλογές είναι περισσότερες με 6 θεματικές επιλογές την grey, Brillant black, white, Carbotech, blue Infini και Moondust grey. Περιττό να σας πούμε ότι  ο μικρός Γάλλος γοήτευσε με όλη την σημασία της λέξης τις γυναίκες που τον αντίκρισαν, χωρίς βέβαια να αφήσει  ασυγκίνητους και τους άντρες, οι οποίοι θα τον εκτιμήσουν περισσότερο όταν τον  οδηγήσουν και δουν τον τρόπο με τον οποίο «πατάει» στον δρόμο. Το DS3 σχεδιαστικά είναι ένα τρίθυρο μυώδες αυτοκίνητο με επιθετικό μπροστινό μέρος και νέους προβολείς με τρία στοιχεία Led και ένα Xenon.O συνδυασμός έγινε με σκοπό την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των φωτιστικών σωμάτων και την χαμηλότερη  κατανάλωση κατά 35%  ενέργειας.

Περνώντας στο εσωτερικό  βλέπεις ότι έχει εφαρμοστεί η  σικάτη σχεδίαση  με το ταμπλό να διαθέτει μαλακά πλαστικά πολύ καλά συναρμολογημένα ενώ η μαύρη γυαλιστερή φάσα στην πρόσοψη του αποτελεί στοιχείο πολυτέλειας. Τα στρογγυλά ένθετα όργανα  συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα . O οδηγός  με ικανοποίηση βλέπει ότι το πακέτο δεν είναι απλά «πούλ-άω- μούρ-η» αλλά συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το σύστημα Active Brake, που μεριμνά φροντίζει για την αποφυγή σύγκρουσης φρενάροντας προοδευτικά  μόνο του ενώ σε έκτακτη ανάγκη ακινητοποιεί εντελώς το αυτοκίνητο.

Ο χειρισμός και η προβολή των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης  για τα συστήματα του αυτοκινήτου γίνονται μέσω της έγχρωμης οθόνης στην κονσόλα.

Οι χώροι κρίνονται επαρκείς για 4 άτομα με τους πίσω να βολεύονται οριακά  ενώ  το περιορισμένο άνοιγμα του χώρου αποσκευών δεν σου αφήνει περιθώρια  για να κουβαλήσεις ογκώδη αντικείμενα .

Πάντως το DS3 Cabrio δεν το επιλέγεις για την πρακτικότητά του αλλά για συγκεκριμένα πλεονεκτήματά του. Ξεκινάμε με χαλαρή διάθεση και η πρώτη κίνηση που κάνουμε είναι να ανοίξουμε την υφασμάτινη οροφή. Το DS3 cabrio δεν είναι ένα καθαρά ανοιχτό αυτοκίνητο καθώς ουσιαστικά η οροφή πατάει πάνω στην ουρανό του αυτοκινήτου σαν να είναι γυάλινη και όταν ανοίγει φτάνει μέχρι το πίσω μέρος τους αυτοκινήτου. 

Από την θέση του οδηγού είδαμε ότι με το πάτημα του διακόπτη  η όλη διαδικασία  κρατάει  μόλις 16 δευτερόλεπτα ενώ έχεις την επιλογή να την ανοίξεις σε τρείς θέσεις Ο χρήστης έχει την επιλογή να ανοίξει την οροφή σε τρεις θέσεις. Είτε τελείως ανοιχτή είτε  να αφήσεις κλειστό το πίσω κομμάτι με το γυάλινο πίσω παράθυρο είτε να την βάλεις σε ενδιάμεση θέση. Το καλό σημείο της υπόθεσης είναι ότι μπορείς να εκτελέσεις την όλη διαδικασία  κινούμενος μέχρι την ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα.

Όμως όπως είπαμε στην αρχή η σειρά DS έχει ξεχωριστό χαρακτήρα  και αυτό φαίνεται  στην οδική συμπεριφορά αλλά και  τον τρόπο με τον οποίο  δείχνει τις αρετές του το μοτέρ των 1,2 λίτρων. Ξεκινώντας από το βάρος το νέο κινητήριο σύνολο είναι κατά 21 κιλά  ελαφρύτερο από τον προηγούμενο τετρακύλινδρο  ενώ είναι έως και 25% πιο οικονομικό με  τεχνολογία «Puretech». Αν  και ατμοσφαιρικό τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του  είναι πολύ καλά. Πρώτα από όλα το βασικό είναι ότι παρά την τρικύλινδρη διάταξη δεν υπάρχουν κραδασμοί  ενώ η δύναμη του με το πάτημα του γκαζιού αποδίδεται με γραμμικό τρόπο σε χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Η δύναμη των 82 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα (1.165 κιλά) το οποίο σε σχέση με την κλειστή έκδοση έχει δεχθεί  ενισχύσεις για να μην υπάρχουν στρεβλώσεις λόγω της έλλειψης οροφής. Όσον αφορά τις επιδόσεις  με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητά του αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 5 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ με το γκάζι στο πάτωμα άγγιξε τα 7,5λίτρα.

Με χαλαρή την διάθεση και ανοιχτή την οροφή καλύψαμε πολλά χιλιόμετρα κυρίως στην παραλιακή λεωφόρο όπου χαρήκαμε τον ανοιχτό ουρανό και το σημαντικότερο χωρίς να μας χτυπάει ο αέρας χάρη στην κλειστή δομή του αμαξώματος αλλά και στο μπροστινό ανεμοθωράκιο.. Το DS3 αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό στον δρόμο , με μικρές κλίσεις στις στροφές χάρη στην σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων . Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση κα τα φρένα  είναι δυνατά . Με λίγα λόγια ακόμη και αν  υπήρχαν περισσότερα άλογα το  στήσιμο του DS3 θα τα τιθάσευε  χωρίς  δυσκολία. Η τιμή για την βασική έκδοση του ξεχωριστού σικάτου DS 3 είναι στα 17045 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας         

Tags: