Το Volvo XC90 συνεχίζει μία εντυπωσιακή πορεία  ανάμεσα στα μεγάλα SUV, στην ελληνική αγορά. Μία πορεία πολύ καλών πωλήσεων που ξεκίνησε από το λανσάρισμά του και συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και το 2017. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε το XC90 κατέγραψε 98 ταξινομήσεις, που του χαρίζουν μερίδιο 41,5% στην κατηγορία του – τέσσερα στα δέκα μεγάλα SUV που πωλήθηκαν στην Ελλάδα από την αρχή του έτους είναι XC90!

Αξίζει να τονιστεί ότι το μερίδιο αυτό είναι υπερδιπλάσιο του μοντέλου που ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αντίστοιχη ήταν η επιτυχία και το 2016, πρώτη πλήρης χρονιά παρουσίας του XC90 στην ελληνική αγορά. Οι συνολικά 201 ταξινομήσεις του νέου XC90 στην Ελλάδα το 2016, αντιστοίχησαν σε ποσοστό 48,3% στην κατηγορία του, ή το ακόμα πιο εντυπωσιακό 51,4%, όσον αφορά στο premium τμήμα της κατηγορίας, με μοντέλα γερμανικής ως επί το πλείστον προέλευσης! Σε κάθε περίπτωση, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα στα δύο μεγάλα SUV που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, ήταν Volvo XC90!

To XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που παρουσίασε η σουηδική μάρκα βασισμένο στη SPA (Scalable Product Architecture), τη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος πάνω στην οποία ακολούθησαν τους τελευταίους μήνες τα τρία υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90 (S90, V90 και V90 Cross Country). Παράλληλα, πριν μερικές μέρες παρουσιάστηκε και το νέο XC60, το μεσαίο SUV της Volvo που επίσης είναι «χτισμένο» στη SPA και που κάνει προσιτά τα χαρακτηριστικά της Σειράς 90 σε ευρύτερο κοινό και σε πιο μικρό, πιο compact σχήμα.

Όμως στο νέο XC60 η Volvo παρουσίασε και κάποιες νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, με κοινό χαρακτηριστικό την ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις. Πλέον, οι τεχνολογίες αυτές είναι άμεσα διαθέσιμες και στο XC90.

Πιο συγκεκριμένα, το XC90 πλέον διαθέτει :

Το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα.

Την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού όπως αυτή εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, με στόχο να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το XC90, το BLIS πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του. Υπενθυμίζεται ότι στο βασικό εξοπλισμό του XC90 ανήκει και το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με σχετικά καλή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας στο οδόστρωμα και για ταχύτητα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Παράλληλα με την προσθήκη των νέων τεχνολογιών, στο XC90 έχει γίνει αναβάθμιση στο λογισμικό του Sensus, με νέα διαμόρφωση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα, με καλύτερα γραφικά, περισσότερο χρώμα και βελτιωμένη λειτουργικότητα. Επίσης διαθέσιμες στο XC90 είναι νέες ταπετσαρίες καθώς και νέα χρώματα αμαξώματος, τα Maple Brown, Denim Blue και Pine Grey. Τέλος, διαθέσιμες επίσης νέες ζάντες αλουμινίου. To Volvo XC90 διατίθεται αποκλειστικά με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε διάφορα επίπεδα ισχύος που κυμαίνονται από 190 ίππους για την πετρελαιοκίνητη D4 έως 421 ίππους, για την T8 Twin Engine υβριδική έκδοση με το πρόγραμμα αναβάθμισης της Polestar. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής ξεκινούν από τα 69.970 €.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: