Η 8η γενιά του Ford Fiesta είναι εδώ για να συνεχίσει την άξια πορεία του προκατόχου του. Η παρουσία Πανευρωπαϊκά έγινε πρώτα στην Ελλάδα. Με σύγχρονους κινητήρες και με όλα τα νέα συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, καλύπτει  τις ανάγκες της εποχής και τις ανάγκες των ανθρώπων που είναι αλλά και αισθάνονται νέοι. Για να κατασκευάσει την 8η γενιά Fiesta η Ford έχει επενδύσει περίπου 293 εκατομμύρια ευρώ σε νέες διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Σκοπός ένα Fiesta να βγαίνει από την γραμμή παραγωγής κάθε 68 δευτερόλεπτα.

Σχεδιαστικά ακολουθεί τις γραμμές του προηγούμενου Fiesta με το καπό να διαθέτει πιο "ήπια" μορφή ενώ η μάσκα είναι φαρδύτερη. Οι νέοι προβολείς τεχνολογίας LED "αγκαλιάζουν" το αμάξωμα, το οποίο είναι μεγαλύτερο κατά 71mm. Τα νέα οριζόντια φώτα  πίσω αναδεικνύουν το μεγαλύτερο πλάτος του Fiesta κατά 42mm (+71mm μήκος + 11mm πλάτος).

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αυξημένοι όπως και ο χώρος αποσκευών κατά 2mm (+16mm με το κιτ επισκευής ελαστικού) με διαθέσιμα 292 λίτρα. Καλύπτοντας όλα τα γούστα υπάρχουν συνολικά 12 πακέτα εξατομίκευσης. Περνώντας στο εσωτερικό μας εντυπωσίασε η υψηλή ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά στο σύγχρονο σχεδιαστικά ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος αλλά την παράσταση κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο.

Το Fiesta χάρη στην έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών έχει 50% λιγότερους διακόπτες. Εδώ συναντάμε το SYNC3 που είδαμε στο Kuga με ανανεωμένα γραφικά και δύο επιπλέον μενού το Android Auto και Car Play που ενεργοποιούνται με το τηλέφωνό σας είτε είναι Android είτε Iphone προβάλλοντας τις λειτουργίες του στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου.

Το σύστημα πλοήγησης στην εφαρμογή Google maps δίνει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση στους δρόμους. Στο σύστημα SYNC3, που είναι φοβερά γρήγορο, συμπεριλαμβάνεται και η κλήση έκτακτης ανάγκης. Εκπληκτικό στην ακουστική ήταν και το ηχοσύστημα με 675 watt και 10 ηχεία. Για την εκπληκτική ποιότητα ήχου οι ειδικοί άκουσαν πάνω από 5.000 μουσικά κομμάτια μέσα σε ένα χρόνο (σύστημα Bang & OluFsen). Όσον αφορά το θέμα της ασφάλειας υπάρχουν διαθέσιμες 15 τεχνολογίες.

Τα συστήματα αυτά (όπως είναι το σύστημα αναγνώρισης πεζών με αυτόματο φρενάρισμα που αποτρέπει την σύγκρουση, η προειδοποίση του οδηγού σε αλλαγές λωρίδας, προσπέρασης κ.λ.π. και το αυτόματο παρκάρισμα) λειτουργούν βασισμένα σε 8 αισθητήρες υπερήχων, δύο κάμερες και ένα μπροστινό ραντάρ που σκανάρει περιμετρικά και σε απόσταση μέχρι 130 μέτρα.

Το Fiesta είναι "χτισμένο" σε νέο άκαμπτο πλαίσιο με το αμάξωμα να διαθέτει 36% περισσότερο ατσάλι βορίου στα βασικότερα σημεία του. Το Fiesta έχει 5 αστέρια στο "τσεπάκι" του στις δοκιμές πρόσκρουσης καθώς διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας που περιλαμβάνει όλη τη σειρά αερόσακων και αισθητήρες στις πόρτες για την πιο άμεση ενεργοποίηση των πλαϊνών.

Όμως το δυνατό σημείο του Fiesta είναι οι σύγχρονοι κινητήρες του που συνδυάζονται με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στη βάση υπάρχει ο νέος ατμοσφαιρικός 1.1 λίτρων με 85 ίππους τεχνολογίας Euro6 με 5αρι χειροκίνητο σασμάν. Στην κορυφή όμως βρίσκεται ο πολυβραβευμένος κινητήρας του 1.0 λίτρου τεχνολογίας ECOboost με 100 και 125 άλογα. Στη σύντομη διαδρομή μας στην παραλιακή λεωφόρο προς Σούνιο δοκιμάσαμε την έκδοση με τα 100 άλογα και το 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μικρό μοτέρ αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά το όπλο της Ford καθώς ήταν άμεσο στο πάτημα του γκαζιού, ιδιαίτερα "πολιτισμένο" στην λειτουργιά παρά την 3κύλινδρη διάταξή του αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι δίκαια έχει αποσπάσει τόσα βραβεία.Στους diesel έχουμε ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,5 λίτρων με 120 ίππους που συνεργάζεται αρμονικά με 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στη βασική έκδοση το μοτέρ αποδίδει 85 άλογα.

Το Fiesta αποδείχθηκε ιδιαίτερα ήσυχο στον δρόμο χάρη και στα πλαστικά μονωτικά μέρη που υπάρχουν στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Πλαστικά που ουσιαστικά καλύπτουν όλα τα μηχανικά μέρη και τον ημιάκαμπτο άξονα. Οι νέες αναρτήσεις έχουν  2 φορές πιο στιβαρές βάσεις ψαλιδιών με πιο σκληρή αντιστρεπτική δοκό. Στην πίσω ανάρτηση υπάρχουν πλεόν καλύτερα μέταλλα και η συγκόλληση  έχει γίνειμε λέϊζερ. Στον δρόμο είναι ιδιαίτερα σταθερό με το τιμόνι να έχει άμεση πληροφόρηση με τη ρύθμιση των αναρτήσεων να είναι προσανατολισμένη περισσότερο προς την άνεση. Η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα με φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά ακολουθούν την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου.

Αυτό όμως που εντυπωσιάζει πραγματικά είναι το πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού, ένας ολόκληρος κατάλογος με συστήματα άνεσης και ασφάλεις στην βασική έκδοση Trend αλλά και η εργοστασιακή εγγύηση που είναι 8 χρόνια! Η βασική έκδοση Trend 1.1 λίτρα βενζίνη στοιχίζει 12.990 ευρώ και η diesel 14.669 ευρώ. Η business 1.1 λίτρα βενζίνη κοστίζει 13.678 ευρώ και η diesel 15.428 ευρώ.

Η business με τον κινητήρα  Ecoboost κοστίζει 14.289 ευρώ. Η σπορ έκδοση ST LINE στη βενζίνη κοστίζει 16.691 ευρώ και σε diesel 16.880 ευρώ. Η Titanium που τα έχει όλα κοστίζει 15.740 ευρώ(1.0 βενζίνη) και η diesel 17.169 ευρώ. Τέλος η πολυτελής Vigniale 1.0 λίτρων κοστολογείται στα 17.396 ευρώ και η diesel στις 19.608 ευρώ. Η διαφορά του 3θυρου με το 5θυρο είναι 500 ευρώ. Σε τελική ανάλυση το νέο Ford Fiesta είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που καλύπτει τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογένειας, ευέλικτο με όλα τα σύγχρονα συστήματα που συνήθως υπάρχουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες και με κινητήρες που αποτελούν και το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου.

 

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: