Το νέο Volvo XC60, είναι ίσως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ. Ενσωματώνει τρεις νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας στο βασικό του εξοπλισμό. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα τρία νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις.

Το πρωτοποριακό σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety, που πρώτη η Volvo παρουσίασε στην αυτοκινητοβιομηχανία στο XC60 πρώτης γενιάς και λειτουργεί τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύχτα, ενεργό πλέον για σχετική διαφορά ταχύτητας έως 60 χλμ./ώρα, συνοδεύεται τώρα από υποβοήθηση τιμονιού. Το αυτοκίνητο παρέχει ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.

Ένα επιπλέον νέο σύστημα ασφάλειας είναι το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.

Η υποβοήθηση τιμονιού πλέον εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, το οποίο επίσης επωφελείται από τη λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού για να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το Νέο XC60, το BLIS πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.

Ως προαιρετική επιλογή στον εξοπλισμό του Νέου XC60 θα προσφέρεται επίσης το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με καλή σήμανση και μέχρι τα 130 km/h.Το XC60 διατίθεται σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αποκλειστικά με τους γνωστούς, δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες Drive-E, που διακρίνονται για τις κορυφαίες επιδόσεις και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, με ισχύ που ξεκινά από τους 190 και φτάνει τους 407 ίππους, στην Τ8 Twin Engine υβριδική έκδοση!

Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, γνωστό από την ευρεία χρήση του στα μοντέλα της Σειράς 90 και που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Νέου XC60. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι διαθέσιμες σε δύο επίπεδα ισχύος, με 190 (έκδοση D4) ή 235 (έκδοση D5) ίππους. Και στο Νέο XC60 oι δίλιτροι πετρελαιοκινητήρες της οικογένειας Drive-E.. Διαθέσιμες οι εκδόσεις Τ5 με 254 ίππους και Τ6 με 320 ίππους. Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες ενώ στις αρχές της επόμενης χρονιάς οι D4 και Τ5 εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και ως προσθιοκίνητες. Τέλος, ήδη από το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμη στην αγορά και η plug-in Τ8 Twin Engine AWD υβριδική έκδοση, με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων. Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα 320 ίππων και ηλεκτροκινητήρα θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα, ροπή 640 Nm (περίπου 65,3 χιλιογραμμόμετρα), μόλις 49 γρμ. εκπομπές CO2 και αυτονομία με αμιγώς ηλεκτροκίνηση σχεδόν 45 χιλιομέτρων.

Και στο Νέο XC60 το σύστημα διασύνδεσης οδηγού και αυτοκινήτου γίνεται μέσω του ‘Sensus’. Χρησιμοποιούνται τελευταίας τεχνολογίας οθόνη αφής και λογισμικό, όπως έγιναν ευρέως γνωστά από τη Σειρά 90, που επιτρέπουν στον οδηγό να οικοδομήσει άμεσα μια ενστικτώδη κατανόηση της φιλοσοφίας λειτουργίας του συστήματος, της θέσης που βρίσκονται τα χειριστήρια και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να τα χειρίζεται.

Το Νέο Volvo XC60 παράγεται ήδη, στο εργοστάσιο της Volvo στην Τορσλάντα, στη Σουηδία. Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούλιο, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές που θα ανακοινωθούν το επόμενο δεκαπενθήμερο.

Βαγγέλης Γκούμας