Τιμητικές διακρίσεις απέσπασαν οι Ελληνικές ομάδες στο δεύτερο φεστιβάλ Make the Future London, το οποίο διήρκεσε από τις 25 έως τις 28 Μαΐου. Σε σύνολο 170 ομάδων από 29 χώρες κατόρθωσαν να αποσπάσουν την 4η και 9η θέση στις κατηγορίες που συμμετείχαν, καθώς και δύο από τα πέντε βραβεία για τις δοκιμασίες εκτός πίστας.

Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε την 9η θέση διανύοντας 412km/kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την περσινή της απόδοση. Επιπλέον, η ομάδα απέσπασε το Βραβείο Σχεδιασμού Οχήματος, καθώς το όχημά της ήταν εξαιρετικά αεροδυναμικό και είχε κατασκευαστεί με απόλυτη ακρίβεια. Το όχημά ήταν επίσης κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο υλικό, ήταν οπτικά ελκυστικό και πολύ ασφαλές.

Χορηγοί της ομάδας είναι οι: ΝΕΑ ELECTRA S.A., VI.E.PA - Industrial Production Applications, Mondial Forwarding Hellas S.A., MSc in Advanced Industrial & Manufacturing Systems, TGS Special Parts, de CODE, Kkervvit (ΞENAKHΣ), ΦΑΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, Aegean Airlines, Ranco-Pak, ΜM Motorsport Branding – Design, KiniSi bikes, solidThinking.

Σημαντική διάκριση απέσπασε και η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης µε το εξελιγμένο όχημα πόλης Σπύρος Λούης, η οποία διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) και κατέκτησε την 4η θέση διανύοντας 138km/m3.

Επιπλέον, η ομάδα απέσπασε το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος για τέταρτη φορά στην ιστορία της, καθώς η έμφαση στην ασφάλεια του οχήματος και του οδηγού, αλλά και η γενικότερη οργάνωση και λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό, εντυπωσίασε του κριτές του διαγωνισμού για ακόμα μία φορά. Η ομάδα μοιράστηκε επίσης μερικούς από τους αισθητήρες υδρογόνου της με άλλες ομάδες των οποίων οι αισθητήρες ήταν ελαττωματικοί,  αποδεικνύοντας έμπρακτα το πνεύμα συνεργασίας του Μαραθώνιου.

Χορηγοί της ομάδας είναι οι: BETA CAE Systems S.A., ANEK LINES, IPG Automotive, ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ΙΚΕ, ΑΒΒ, Aegean Airlines, XEROX, IDEAL Bikes, B&T Composites, NESTO, Chandris Hotels, Ι ΚΤΕΟ Κρήτης, ΠΑΝΟΣ επιγραφές.Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος και κατέλαβε την 25η θέση αγγίζοντας τα 225 km/kWh.

Χορηγοί της ομάδας είναι οι: ΕΠΙΣΕΥ, Περιφέρεια Πελοποννήσου, ΥΠΕΘ-ΓΓΕΤ, ΚΑΠΕ, Raycap, Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης, ΑΒΒ S.A,. Attica Bank, Aegean Airlines, KOUTSODONTIS TP&A, THENAMARIS, MultiChem SA, Get3D, EuroCircuits, ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΑΕ, ΜΑΞΕΒΑΝΗΣ ΜΟΤΟ, KARABELAS EXHAUST.

Με αφορμή τις επιδόσεις των Ελληνικών ομάδων, ο Γενικός Διευθυντής της Coral Α.Ε., επίσημου licensee της Shell για την Ελλάδα, Γιώργος Χατζόπουλος, δήλωσε: «Οι ελληνικές ομάδες δεν σταματούν να μας εντυπωσιάζουν! Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που για ακόμα μία φορά έδειξαν τον καλύτερο τους εαυτό στον Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διαθέτει λαμπρούς νέους επιστήμονες, οι οποίοι είναι σε θέση να συμβάλλουν ουσιαστικά στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία σε ό,τι κι αν επιχειρήσουν μελλοντικά!».  

 

Η εκδήλωση, η οποία φιλοξένησε τον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και υποδέχτηκε πάνω από 25.000 επισκέπτες όλων των ηλικιών. Το φεστιβάλ ενέργειας ανέδειξε καινοτομίες βραβευμένων επιχειρηματιών από τα προγράμματα επιχειρησιακής ανάπτυξης της Shell, ενώ οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να δουν φουτουριστικά οχήματα, τα οποία κατασκευάστηκαν και οδηγήθηκαν από λαμπρούς νέους μηχανικούς που αγωνίστηκαν στον Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell.

Περισσότερες από 170 ομάδες από 29 χώρες ανά τον κόσμο, έφτασαν στο Queen Elizabeth Olympic Park, έχοντας περάσει τους τελευταίους 12 μήνες σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας τα ενεργειακά αποδοτικά οχήματά τους, ώστε να διαγωνιστούν σε μία ειδικά κατασκευασμένη αστική πίστα 1.577 χιλιομέτρων με σκοπό να αναδειχθεί το όχημα που θα μπορούσε να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.

Συναρπαστικά νέα θα έχουμε και το 2018, καθώς προστίθεται η νέα κατηγορία οχημάτων  Autonomous. Μια ομάδα φοιτητών από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Δανίας εργάζεται ήδη στο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό! Ένας εκπρόσωπος της ομάδας δήλωσε: «Όταν είδαμε το αυτοκίνητο που παρουσίασε πέρσι η Shell, συνειδητοποιήσαμε τι είναι δυνατό να γίνει και ξέραμε ότι έπρεπε να φτιάξουμε κι εμείς ένα. Η προοπτική αυτή μας έχει συναρπάσει!».

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: