Το ŠKODA KAROQ είναι το ολοκαίνουργιο κόμπακτ SUV της τσέχικης μάρκας με τη μακρόχρονη ιστορία. προσφέρει εξαιρετικά άνετους χώρους, νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, full LED προβολείς και - για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA- έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Διαθέσιμα είναι πέντε διαφορετικά σύνολα, δύο βενζίνης και τρία πετρελαίου, εκ των οποίων τα δύο βενζίνης και τα δύο diesel είναι καινούργια στη γκάμα. Η χωρητικότητά τους είναι 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρων, ενώ η ισχύς τους κυμαίνεται από 85 115 έως  190 ίππους.

Όλοι οι κινητήρες είναι turbo με άμεσο ψεκασμό, διαθέτουν σύστημα Stop & Start και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας πέδησης, είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και σύμφωνοι με τις προδιαγραφές Euro 6. Εξαιρούμενου του πιο ισχυρού κινητήρα πετρελαίου, όλοι οι άλλοι μπορούν να συνδυαστούν είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 2.0 TDI των (190 ίππων συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Ο νέος 1.5 TSI διαθέτει το ιδιαίτερο τεχνολογικό χαρακτηριστικό της απενεργοποίησης κυλίνδρων. Η ανάρτηση του ŠKODA KAROQ θέτει σημείο αναφοράς στην κατηγορία και αποδεικνύει την ποιότητά της ακόμα και σε ιδιαίτερα κακό οδόστρωμα. Από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω είναι διαθέσιμο και το Driving Mode Select, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, των Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4). Το πρόγραμμα Off-Road σε συνδυασμό με την τετρακίνηση βελτιώνει τα οδηγικά χαρακτηριστικά πέρα από την άσφαλτο.

Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.842 χιλιοστά και ύψος 1.605 χιλιοστά, με την αύξηση στις εξωτερικές του διαστάσεις να ωφελεί την άνεση των επιβατών. Χαρακτηριστική για αυτό είναι ο διαθέσιμος χώρος των 69 χιλιοστών για τα γόνατα των επιβατών του πίσω καθίσματος. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών (τετρακίνητη έκδοση: 2.630 χιλιοστά) εξασφαλίζει στο ŠKODA KAROQ μια δυναμική και στιβαρή παρουσία στο δρόμο, αποτελώντας ταυτόχρονα και μια ένδειξη για το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό του.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρα, η οποία αυξάνεται στα 1.630 λίτρα με την αναδίπλωσή τους. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται ή και αφαιρείται μεμονωμένα, μετατρέποντας το SUV σε όχημα πολλαπλών χρήσεων με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

Το ŠKODA KAROQ τοποθετείται, με τις πρωτοποριακές λύσεις διασύνδεσής του, στην κορυφή της κατηγορίας του. Τα στοιχεία που συνθέτουν το σύστημα infotainment προέρχονται από τη δεύτερη γενιά του Modular Infotainment Matrix του Ομίλου, παρέχοντας κορυφαίες λειτουργίες και διεπαφές, σε συνδυασμό με εξελιγμένες οθόνες αφής. Τα κορυφαία συστήματα Columbus και Amundsen διαθέτουν και WiFi hotspot, ενώ για το Columbus είναι διαθέσιμο και ένα μόντεμ LTE.

Η σύνδεση με το internet βασίζεται στα πιο γρήγορα σύγχρονα στάνταρ, χάρη στα οποία οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω των κινητών τηλεφώνων και των tablet τους. Η νέα online υπηρεσία ŠKODA Connect χωρίζεται σε δύο κλάδους: αυτός των online υπηρεσιών infotainment χρησιμοποιείται για την πληροφόρηση και την πλοήγηση, ενώ εκείνος των υπηρεσιών CareConnect για την υποστήριξη σε περίπτωση βλαβών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. 

Το μπουτόν Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης, που στην Ευρώπη από το 2018 θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι ήδη διαθέσιμο ως μια επιπλέον υπηρεσία Care Connect, ενώ επιπλέον online δυνατότητες παρέχονται μέσω της εφαρμογής ŠKODA Connect. Με τις δυνατότητες αυτές μπορεί κανείς να ελέγξει εξ αποστάσεως, να επιβεβαιώσει και να βρει τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ένα smartphone.Η πλατφόρμα SmartLink+, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLinkTM, είναι διαθέσιμη ως επιπλέον εξοπλισμός στο βασικό σύστημα infotainment Swing, ενώ είναι στάνταρ στα πιο αναβαθμισμένα. Το Phonebox με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης συνδέει το smartphone με την εξωτερική κεραία στην οροφής, ενώ το φορτίζει αυτόματα χωρίς τη χρήση καλωδίου.

To ŠKODA KAROQ παρέχει μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα νέα συστήματα που βελτιώνουν την άνεση περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Park Assist (σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και Traffic Jam Assist (σύστημα υποβοήθησης σε μποτιλιάρισμα). Τα συστήματα Blind Spot Assist (σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου), Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου) με λειτουργία προστασίας πεζών και Emergency Assist (σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης) με τη σειρά τους αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: