H Audi με τα  Q3. Q 5 ,Q7 δημιούργησε μια σειρά μοντέλων που κάλυπταν τις ανάγκες αυτών που ζητούσαν όχημα με  χώρους , απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και αποδοτικά μοτέρ. Όμως  δεν είχε ένα «παίχτη» σε μια κατηγορία που οι άλλοι ανταγωνιστές έπαιζαν μπάλα μόνοι τους, με μοντέλα όπως είναι η Mercedes-Benz GLA ,το  MINI Countryman και γιατί όχι το Jeep Renegade και Nissan Qashqai που …λόγω τιμής  έπαιρναν όλο το …χαρτί. Η απάντηση ήρθε με μια έξυπνη κίνηση  το AUDI  Q2,  το μικρότερο μοντέλο της σειράς ,Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο οικονομικό  μοτέρ  1,6 diesel με 116 άλογα .

Παρατηρώντας το νέο μοντέλο εξωτερικά παρατηρείς ότι ναι μεν θυμίζει Audi  κυρίως στο μπροστινό μέρος ,πλην όμως  διαθέτει σε όλο το αμάξωμα κομψές γωνίες που του δίνουν μια «σκληράδα» στην εμφάνιση. Μπροστά πιστεύουμε ότι είναι το ομορφότερο κομμάτι του αυτοκινήτου με την δυναμική οκταγωνική μάσκα να δένει αρμονικά με τα  τραπεζοειδή φωτιστικά τεχνολογίας  LED και τις  μεγάλες χρωμιωμένες εισαγωγές αέρα στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα.

Το Q2 «πατάει» στην γνωστή πλατφόρμα  του ομίλου MQB δείχνει και είναι φαρδύ ,διαθέτει κουπέ τελείωμα στην οροφή.( Μήκος  4.191μέτρα , πλάτος  1.794 μέτρα ,ύψος 1.508 μέτρα). Πίσω ενώ η  κολόνα C προσφέρεται σε 4 διαφορετικές αποχρώσεις.  Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας ακόμη και όταν δεν υπάρχει τετρακίνηση προδίδεται από τα  μαύρα προστατευτικά πλαστικά, αλλά και στην σχετικά αυξημένη απόσταση κατά 14,5 εκατοστά  από το έδαφος .

Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι από την όμορφη σχεδίαση που παραπέμπει βέβαια καθαρά στο Α3 . Οι έγχρωμες επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες αλλά ζουν εντελώς το χαρακτήρα και δίνουν μια πολύ νεανική και σύγχρονη εικόνα που σου φτιάχνει την διάθεση. Τα διακοσμητικά «φιλέτα» στο ταμπλό είναι διαθέσιμα σε  6 αποχρώσεις και σε 4 διαφορετικά ανάγλυφα. Ακόμη έχεις την δυνατότητα επιλογής  διαφορετικού εσωτερικού φωτισμού αλλάζοντας την ατμόσφαιρα ανάλογα με την ψυχολογική σου διάθεση..

Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική με συναρμολόγηση… χρηματοκιβωτίου χωρίς να εμφανίζονται τριγμοί  ακόμη και σε διαδρομές σε χωμάτινα κομμάτια. Όλες οι ενδείξεις των πλούσιων ηλεκτρονικών συστημάτων εμφανίζονται σε μια κεντρική μη αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών . Ο έλεγχος της γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη και μπουτόν στην βάση της κονσόλας. Μιλάμε για το γνωστό σύστημα πολυμέσων  ΜΜΙ που θέλει έναν μικρό χρόνο εξοικείωσης .

Οι χώροι για τους επιβάτες -που εντυπωσιάζονται από το ποιοτικό περιβάλλον- είναι άνετοι.Για τις αποσκευές τους έχουν διαθέσιμα 405 λίτρα τα οποία με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνουν  στα 1050 λίτρα.. Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε πληρέστατο βασικό εξοπλισμό.  Με τον διζωνικό κλιματισμό , όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το Emergency City Breaking, το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering,  το MMI RADIO PLUS με την έγχρωμη οθόνη , CD player, θύρα SDXC ,θύρες AUX-IN και USB.

Αν έχεις να διαθέσεις περισσότερα χρήματα και σου αρέσει να «γεμίσεις» το αυτοκίνητο με ηλεκτρονικά τα οποία να φαίνονται κιόλας, μπορείς να παραγγείλεις τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit  και το εξελιγμένο σύστημα MMI navigation plus  με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως Google Maps, Apple CarPlay, Android Auto και το σύνολο ηλεκτρονικών  συστημάτων  ενεργητικής ασφάλειας . Όμως εντυπωσιαστήκαμε και από την οδήγηση του.

Ο αναβαθμισμένος  υπερτροφοδοτούμενοςς diesel  1.6 TDI είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και ραφιναρισμένος σε λειτουργία με «ανάλαφρο» γκάζι . Στο πάτημα του γκαζιού και με τις αλλαγές να γίνονται γρήγορα στο σφιχτό και σωστά κλιμακούμενο κιβώτιο ταχυτήτων  με τις 6 σχέσεις τα 116 άλογα /3.250 σ.α.λ. δείχνουν τις δυνατότητες τους. Το AUDI  Q2   πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 10,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. Η  σχεδίαση του αμαξώματος (cd=0.30) βοηθά στην απουσία των αεροδυναμικών θορύβων και φυσικά στην κατανάλωση.

Όμως τονίζουμε αυτό που μας άρεσε είναι  ο τρόπος που ανεβάζει στροφές   και το γεγονός ότι «ροπιάζει» από μόλις 1500σ.α.λ. με την ωφέλιμη δύναμη να αποδίδεται σε μια κλίμακα από την τιμή που αναφέραμε και μέχρι τις 3250 σ.α.λ.Το μοτέρ σου επιτρέπει να προσπεράσεις γρήγορα χάρη στις εξαιρετικές ρεπρίζ του.  Εντυπωσιακή είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου. Με καθαρά αμυντική οδήγηση μπορείς να πλησιάσεις την μέση εργοστασιακή τιμή των 4,4 λίτρων /100 χλμ..

Εμείς πάντως αν και σε αρκετές περιπτώσεις το πλακώσαμε στα γκάζια δεν είδαμε την κατανάλωση να ξεπερνά τα  6 με 7 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο το Q2 ακόμη και όταν «τελικιάζεις» το κοντέρ  δείχνει σταθερό και ευθύβολο με το τιμόνι να έχει «βάρος» και σωστή πληροφόρηση.  Όμως  κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς στενούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές  όπου το νέο μοντέλο της Audi έδειξε ιδιαίτερα σταθερό με μικρές κλίσεις .Αν και δεν υπήρχε τετρακίθνηση η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς σε χωμάτινα μονοπάτια αρκεί να μην τποπαρακάνεις. Ιδιαίτερα χρήσιμο αποδείχθηκε το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας που σου κάνει την ζωή πίσω από το τιμόνι πιο εύκολη και πιο ασφαλή.Με τιμή εκκίνησης τα 27600 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό  το νέο AUDI  Q2  αποτελεί το δυνατό όπλο της εταιρείας σε μια κατηγορία όπου μπαίνει δυναμικά.

Βαγγέλης Γκούμας 

Tags: