To Superb  αποτελεί τη ναυαρχίδα της Skoda, μια λιμουζίνα πολυτελείας η οποία αν μη τι άλλο έχει μπει για τα καλά στο «μάτι» των ανταγωνιστών . Το νέο  μοντέλο πλέον διαθέτει εφάμιλλη ποιότητα κατασκευής με σαφώς ακριβότερα μοντέλα.. Ακόμη διαθέτει στα όπλα του πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και οικονομικό κινητήρα diesel μόλις 1,6 λίτρων o ο οποίος κάνει ακόμη πιο συμφέρουσα την αγορά  του αυτοκινήτου από έναν οικογενειάρχη. Βέβαια είναι αρκετοί που  θα δουν λίγο… υποτιμητικά το σηματάκι της Skoda . Εμείς θα πούμε… «αδικαιολόγητοι» , όπως αναφέρει η σχετική διαφήμιση άλλου προϊόντος, καθώς το Superb φέρνει την υπογραφή της «μαμάς» VW  σε όλους τους τομείς.

Κατ αρχήν είναι ένα επιβλητικό αυτοκίνητο με μήκος 4.861 mm, πλάτος 1.864 mm και ύψος 1.468 mm. Παρόλη την αύξηση κατά 45% της χρήσης ατσαλιού υψηλής αντοχής, το βάρος είναι 75 κιλά μικρότερο συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό οφείλεται στην  πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB του ομίλου της VW. Στο μπροστινό μέρος του κυριαρχούν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led που δένουν αρμονικά με την μεγάλη μάσκα και το μυώδες καπό. Ταξιδεύοντας  προς τα πίσω βλέπεις  τις απλές γραμμές του αμαξώματος ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα αλά Audi   τεχνολογίας και εδώ led. Το παρουσιαστικό του Superb «γεμίζει»  τον δρόμο  με το πέρασμα του.

Περάσαμε στο εσωτερικό και καθίσαμε πρώτα στο πίσω κάθισμα ή για να ακριβολογούμε… απλωθήκαμε στο πίσω κάθισμα. Η ευρυχωρία είναι εντυπωσιακή. Ακόμη και με το μπροστινό κάθισμα τραβηγμένο προς τα πίσω έχεις άπλετο  χώρο για τα πόδια σου ενώ τρία άτομα που ξεπερνούν το κάθε ένα τα 2 μέτρα ύψος δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα γόνατα και τους ώμους . Στην πράξη είναι καλύτερα να κάθεσαι πίσω παρά στο μπροστινό κάθισμα.

 Όσο για τον χώρο αποσκευών… ξαπλώνουν δύο άτομα  στα 625 λίτρα του ενώ αν ρίξεις και τα πίσω καθίσματα η τιμή χωρητικότητας ανεβαίνει στα 1760 λίτρα. Δηλαδή πολύ απλά βγάζεις την πίσω εταζέρα και έχεις ένα δίκλινο… κρεβάτι για να κοιμηθείς σε μια δύσκολη βραδιά που για κάποιο ο λόγο έχεις μείνει έξω από το… σπίτι. Xώροι  και έξυπνες λύσεις για αποθήκευση αντικειμένων υπάρχουν πολλές ,όπως είναι οι δυο ομπρέλες που βρίσκονται κρυμμένες στις εμπρός πόρτες. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική.

Σε όλο το εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά πλαστικά ακόμη και σε σημεία όπου λογικά θα μπορούσε  να χρησιμοποιηθούν σκληρά όπως είναι τα πλαϊνά  μέρη της κεντρικής κονσόλας. Στα hi tech στοιχεία περιλαμβάνεται το σύστημα πολυμέσων BOLERO με την τεράστια έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών  με πλήρεις λειτουργίες όπως είναι  το ηχοσύστημα ,το Bluetooth, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και λειτουργία SmartLink με MirrorLink που υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος και ελέγχου όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου.

 

Επιπλέον πάνω στο τιμόνι υπάρχουν διακόπτες για πιο εύκολο χειρισμό συστημάτων εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και ανάλογα με την έκδοση μπορείς να έχεις ότι επιθυμείς . Κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στον εσωτερικό καθρέφτη που επιτρέπει τη λειτουργία της υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας, της υποβοήθησης ταξιδίου, της αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και των έξυπνων συστημάτων φώτων. Εξελιγμένο σταθεροποιητής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control - ACC)ο οποίος  διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε μια επιλεγμένη ταχύτητα, ελέγχοντας τον κινητήρα και ενεργοποιώντας τα φρένα για την αυτόματη επιτάχυνση ή επιβράδυνση, ανάλογα με τις ανάγκες. Το σύστημα συνδυάζει το σύστημα ελέγχου πορείας με ελεγκτή απόστασης μέσω ραντάρ σύστημα Travel Assist χρησιμοποιεί την κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη για τη σάρωση σημάτων κυκλοφορίας στο τρέχον τμήμα του δρόμου.

Μια μονάδα επεξεργασίας εικόνας αναζητά τις σαρωμένες εικόνες για γνωστά σήματα κυκλοφορίας και συγκρίνει τα αποτελέσματα με τα στοιχεία πλοήγησης. Το σύστημα επεξεργάζεται σήματα ορίου ταχύτητας (π.χ. “80 χλμ./ώρα”), σήματα απαγόρευσης προσπέρασης και τυχόν συμπληρωματικές οδηγίες, (όπως “22:00-06:00” ή “απαγορεύεται η προσπέραση από αργά οχήματα”) και σχετικά σήματα περιορισμού διάκενου. Εμφανίζονται ως εικονογράμματα στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και/ή στην οθόνη του συστήματος πλοήγησης. Το Superb μπορεί να κινείται με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα  κατά την αναζήτηση μιας κατάλληλης θέσης στάθμευσης με ενεργή την υποβοήθηση στάθμευσης. Όταν οι αισθητήρες εντοπίσουν μια θέση αρκετά μεγάλη (δηλαδή μήκος του αυτοκινήτου + 80 cm), το σύστημα παρέχει βοήθεια στους ελιγμούς στάθμευσης. Στα εξτρά ανήκει το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης του πλαισίου Dynamic Chassis Control (DCC) που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που θέλει μέσω του Driving Mode Select. Οι επιλογές είναι  Normal, Sport ή Comfort .

Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης  KESSY (Keyless Entry, Start and exit SYstem - Σύστημα εισόδου, εκκίνησης και εξόδου). Ξεκινάμε και από τα πρώτα μέτρα εκτιμάμε τις δυνατότητες  του  1.600άρη turbo diesel κινητήρα. Το μοτέρ αποδίδει 120 άλογα στις 3.500-4.000 σ.α.λ. που μπορεί να φαίνονται λίγα για το μέγεθος του Superb (Βάρος 1.465 κιλά) όμως γη ελαστικότητα που διαθέτει με την πλούσια  ροπή των 250 Nm, από τις 1.600 μέχρι τις 3.250 σ.α.λ. σου δίνουν την δυνατότητα να κινείσαι με άνεση και χαλαρότητα, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστος. Τα 0-100 χλμ./ώρα με την βοήθεια του πολύ καλού  σε κλιμάκωση «σφιχτού» κιβωτίου ταχυτήτων έρχονται σε 10,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. (εκπομπές CO2 103 γρμ./χλμ. σύστημα start&stop).

Την ίδια στιγμή οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες με το τιμόνι  να διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση . Χαίρεσαι τα πολύωρα ήσυχα  ταξίδια με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική  Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Πάμε όμως και στα ενδιαφέροντα όπως είναι η τιμή. Η έκδοση  Style της ναυαρχίδας της  Skoda που δοκιμάσαμε κοστίζει  27.400 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που καθορίζεται μεταξύ άλλων από  τις  17άρες ζάντες αλουμινίου, τους επτά αερόσακους  το σύστημα  ESP, τον διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, το cruise control, προβολείς Bi-Xenon, ραντάρ παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, αισθητήρες βροχής και  φώτων. H SUPERB Ambition  1.6 TDI 120HP κοστίζει  25.900 ευρώ.  Μια λιμουζίνα προσιτή και με την προστασία της «μαμάς»VW.  

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: