Η σειρά C της Mercedes αποτελούσε πάντα ένα κλασσικό οικογενειακό μοντέλο που λόγω ονόματος και σήματος  έδινε κύρος στον ιδιοκτήτη του που είχε το δικαίωμα να μιλά για λιμουζίνα (έστω και μικρότερου μεγέθους). Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων (μην μπερδεύεστε από το C180) δεν αποτελεί τροχοπέδη στις επιδόσεις της Mercedes, το αντίθετο μάλιστα. Με πολλές πινελιές από την πραγματική λιμουζίνα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ,της σειράς S, η νέα σειρά C-Class διαθέτει υπερ-υψηλή τεχνολογία που αν μη τι άλλο της δίνει το δικαίωμα να μπαίνει στα «χωράφια» των μεγαλύτερων σειρών.

Σχεδιαστικά διατηρεί την γνωστή  οικογενειακή κορμοστασιά της με περισσότερες καμπύλες  και με «πρόσωπο» που σε εντυπωσιάζει απλά και μόνο επειδή φέρει το όρθιο σήμα με το αστέρι στο πάνω μέρος του καπό. Από κάτω ακριβώς δεσπόζει η μεγάλη νικελένια μάσκα και τις ενεργές γρίλιες. Οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλεία στον τομέα της αεροδυναμικής με το μακρύ καπό, τον κοντό πίσω πρόβολο και τη μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα. Έτσι πέτυχαν αεροδυναμικό συντελεστή 0,24 που είναι κορυφαίος στην κατηγορία, προσφέροντας καλύτερες τιμές στον τομέα της κατανάλωσης, στις επιδόσεις και φυσικά στον τομέα της ηχομόνωσης. Η Mercedes C180 «πατάει» στη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία MRA και έχει  μήκος στα 4.686 χλστ. (+95 χλστ.), πλάτος στα 1.810 χλστ. (+40 χλστ.) και μεταξόνιο στα 2.840 χλστ. (+80 χλστ.). Αν και μεγαλύτερη από πριν τώρα είναι ελαφρύτερη περίπου 100 κιλά καθώς έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο σε εκτεταμένα σε σημεία του αμαξώματος όπως είναι η οροφή, το  καπό, το πορτμπαγκάζ, οι πόρτες, κ.ά. 

Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι από την υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και από την πολυτέλεια. Υπάρχουν μαλακά πλαστικά σε όλα τα σημεία με το ταμπλό να είναι ντυμένο με δέρμα ,το ίδιο οι πόρτες, το τιμόνι και τα καθίσματα. Αυτά σε συνδυασμό με το ανοιχτόχρωμο ξύλο στην κονσόλα αλλά και τα φιλέτα του σε άλλα τμήματα δημιουργούν μια πολυτελή ατμόσφαιρα ανάλογη του ονόματος της εταιρείας. Στα hi tech στοιχεία ανήκει και η έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών στην μέση του ταμπλό που όμως μοιάζει σαν να θυμήθηκαν να την βάλουν την τελευταία στιγμή. Σε αυτή εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες  του συστήματος πολυμέσων και ψυχαγωγίας , πλοήγησης και  άλλων συστημάτων αυτοκινήτου  που λειτουργεί μέσω περιστροφικού διακόπτη και touchpad. Καλό θα είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε μαζί του  και να μην προσπαθήσετε να ανακαλύψετε τις δυνατότητες του, την ώρα που οδηγείτε. Αν βάλετε λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μπορείτε να έχετε στην διάθεση σας και το head up display. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ενώ για το πορτμπαγκάζ υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα.

Ξεκινάμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίζουμε να εκτιμάμε τον1.600άρη υπερτροφοδοτούμενο με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των 156 ίππων. Το εφτάρι αυτόματο  κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί και σειριακά μέσω των paddles πίσω από το δερμάτινο τριάκτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι. Εδώ έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Eco-Comfort-Sport-Sport+και “Individual”) επιλέγοντας αν θέλεις να κινηθείς με γνώμονα τις επιδόσεις η την οικονομία και να εκμεταλλευτείς την ροπή των 25,5 χγρμ./1200-4000 σ.α.λ. Στην τελευταία επιλογή  ο οδηγός διαμορφώνει το πρόγραμμα του Agility control , όπως επιθυμεί δίνοντας ένα προσωπικό τόνο οδήγησης. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport+ όπου οι αλλαγές των ταχυτήτων στο 7G-TRONIC γίνονται πιο άμεσα ,το τιμόνι δείχνει πιο βαρύ και οι αναρτήσεις σκληραίνουν και μπορείς με αυτό τον τρόπο να  ικανοποιήσεις τις όποιες «αγωνιστικές» διαθέσεις έχεις. Οι επιδόσεις γενικά μπορεί να μην διεκδικούν δάφνες όμως  ικανοποιούν, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα  ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Ενδιαφέρουσα ήταν και η μέση τιμή της κατανάλωσης που μετά βίας ξεπερνά τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς.

Το δυνατό σημείο της Mercedes C 180 είναι ο ανοιχτός δρόμος. Εκεί όπου  κυριολεκτικά «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλαβαίνει ούτε ο οδηγός αλλά ούτε και οι επιβάτες . Με ταχύτητες κοντά  στην τελική χαίρεσαι να ταξιδεύεις έχοντας την ακλόνητη αίσθηση ότι το αυτοκίνητο «πατάει» με σιγουριά ακόμη και αρχίσεις να κάνεις μικροελιγμούς. Το τιμόνι  διαθέτει μεγάλη ακρίβεια και πολύ καλή πληροφόρηση και το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά με μια ανάλαφρη αίσθηση στις αλλαγές που δίνεις στη πορεία της. Μπήκαμε και σε επαρχιακούς  δρόμους με συνεχείς στροφές. Και για να την δοκιμάσουμε κάναμε προσπάθειες να …διώξουμε την ουρά της από τον δρόμο Ένας ήχος από το πίσω μέρος μας ειδοποίησε ότι το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας έκανε την δουλειά του και σταθεροποίησε το αυτοκίνητο.

Τα φρένα πραγματικά ήταν εντυπωσιακά  όταν τα δοκιμάσαμε σε εικονικά φρεναρίσματα πανικού. Η C180 στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας διεκδικεί με άνεση τα πρωτεία. Διαθέτει μια σειρά σύγχρονων συστημάτων  μεταξύ των οποίων αυτό της αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας . Η τιμή για την βασική έκδοση  για ένα πολυτελές πρεστιζάτο οικογενειακό αυτοκίνητο με βαρύ όνομα  είναι στα 34800 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας