Οι κινηματογραφικές αίθουσες θα προσφέρουν μία βιωματική εμπειρία στο κοινό με ταινίες VR, οι ασθενείς θα κάνουν θεραπεία VR και οι πελάτες θα δοκιμάζουν εικονικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που επιθυμούν. Πρόκειται για μία εντελώς νέα διάσταση στην ιδέα του δειγματισμού ή τη δοκιμή νέων πραγμάτων. ο ίδιο θα ισχύσει και για τα αυτοκίνητα. Περισσότερο από ποτέ, η Ford ενσωματώνει την Εικονική Πραγματικότητα (VR) στον τρόπο σχεδίασης των οχημάτων της, και τώρα ξεκινά να διερευνά πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την εμπειρία αγοράς.

«Πραγματικά είναι σαν λευκός καμβάς. Φανταστείτε κάποιον που θέλει να αγοράσει ένα SUV, να βιώνει την εμπειρία οδήγησης στους αμμόλοφους στην έρημο, χωρίς καν να απομακρυνθεί από τον καναπέ του,» δήλωσε ο Jeffrey Nowak, global digital experience chief, της Ford Motor Company. «Παρομοίως, όσοι ψάχνουν ένα αυτοκίνητο πόλης, μπορούν από το σπίτι, φορώντας τις πιτζάμες τους να ‘οδηγούν’ τη διαδρομή για το σχολείο σε ώρα αιχμής, αφού έχουν βάλει τα παιδιά για ύπνο.»

Διαδικτυακά, οι αγοραστές μπορούν να δοκιμάζουν, πριν αγοράσουν, εάν τους ταιριάζει ένα νέο ζευγάρι γυαλιών ή ρούχα, ακόμα και την εικόνα ενός νέου αυτοκινήτου έξω από το σπίτι τους. Αλλά σύμφωνα με την Sheryl Connelly, Ford global trend & futuring manager, μερικές φορές ζαλίζονται από την υπερπροσφορά προϊόντων, και οδηγούνται σε δίλημμα.

«Με το Διαδίκτυο, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν πληθώρα επιλογών – κάτι που επηρεάζει τη τελική διάθεσή τους να αγοράσουν» δήλωσε η Connelly. «Προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμόζονται για να εξυπηρετήσουν μία ‘κοινωνία που δοκιμάζει’ και δίνει προτεραιότητα στη δοκιμή έναντι της αγοράς.»

Το σημαντικότερο κίνητρο αγοράς ενός αυτοκινήτου, μετά από τα πρακτικά, οικονομικά θέματα, είναι “καθαρά συναισθηματικό”  και το test drive μπορεί να αποτελέσει ένα κρίσιμο “πρώτο ραντεβού” για τον καταναλωτή και το υποψήφιο επόμενο όχημά του. Επιτρέποντας στους πελάτες να δοκιμάζουν διαφορετικά μοντέλα την ώρα και στο μέρος που τους εξυπηρετεί – και για όσο διάστημα το επιθυμούν – η εικονική πραγματικότητα μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να αποκτήσουν μία πολύ πιο καθαρή άποψη για το αυτοκίνητο της αρεσκείας τους,  πριν καν επισκεφθούν έναν Έμπορο. Επίσης θα μπορεί να προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να νιώσουν ακόμα και τη μοναδική μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου που σκέπτονται να αγοράσουν.

Η Ford διερευνά αυτή τη στιγμή τις δυνατότητες μιας σειράς τεχνολογιών εικονικής (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), με ψηφιακά ολογράμματα που θα ενσωματώνονται στον πραγματικό κόσμο, ώστε την επόμενη δεκαετία ο κόσμος να μπορεί να έχει τη βιωματική εμπειρία ενός προϊόντος από την άνεση του σπιτιού του.

«Οραματιζόμαστε την ημέρα που ο πελάτης θα μπορεί να εντοπίζει το μοντέλο για το οποίο ενδιαφέρεται – από το χρώμα μέχρι το ακριβές φινίρισμα εσωτερικού – και να επιλέγει την ώρα και το μέρος που επιθυμεί την προσομοίωση. Οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.» δήλωσε ο Nowak

Η Ford ήδη κάνει εκτενή χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) στη σχεδίαση. Μία προηγμένη εγκατάσταση στο Design Studio, στην Κολωνία (Γερμανία) επιτρέπει στους σχεδιαστές να δοκιμάζουν το όχημα χωρίς να απαιτείται φυσικό πρωτότυπο. Έτσι, μπορούν να τελειοποιούν την εμφάνιση των υλικών, την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα ταχύτερα και πιο αποδοτικά. Για το νέο Ford Fiesta, οι σχεδιαστές μπόρεσαν να δοκιμάσουν και να επιβεβαιώσουν τη θέση των χειριστηρίων του οχήματος, τη διάταξη του ταμπλό και τις θέσεις των καθισμάτων.

«Οι καταναλωτές αποφασίζουν μέσα σε τρία λεπτά εάν τους αρέσει ή όχι ένα προϊόν και το ίδιο ισχύει και για το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Amko Leenarts, head of global interior design operations της Ford. «Από τη στιγμή που μπαίνεις μέσα, αρχίζεις και ‘δένεσαι’ με τη μυρωδιά, την αίσθηση των επιφανειών ή τον ήχο της πόρτας που κλείνει και είναι πολύ σημαντικό εάν εμείς – σαν σχεδιαστές – μπορέσουμε να βοηθήσουμε στη δημιουργία της τέλειας εμπειρίας για τον πελάτη.»

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: