Όταν η «σιδηρά « κυρία της Ελληνικής αντιπροσωπείας Αλεξάνδρα Χρυσού μας ενημέρωσε ότι έχει στην διάθεση μας για δοκιμή την Μercedes C-Class 200 d αμέσως το μυαλό μας πήγε στο ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα φορούσε δίλιτρο κινητήρα. Λογικό μας φάνηκε  η οικογενειακή σειρά να έχει στην γκάμα της τέτοιο κυβισμό. Όμως το C200 d είναι μόνο για τα μάτια καθώς στην «καρδιά» της  έχει τοποθετηθεί  για πρώτη φορά πετρελαιοκινητήρας μόλις  1,6 λίτρων, υπερτροφοδοτούμενος φυσικά και με απόδοση η οποία όπως θα δείτε στη συνέχεια μας εντυπωσίασε ειδικά στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Έχουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο που διαθέτει όλο το πακέτο. Κυβισμό για την Ελλάδα, όνομα με κύρος, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής  ασφάλεια και τεχνολογία .

Ας ξεκινήσουμε από την «καρδιά που βρίσκεται κάτω  από το αλουμινένιο καπό της C200 d. O υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας πετρελαίου 1.6 dCi Euro 6 προέλευσης  Renault ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει 1500 περίπου κιλά αμαξώματος. Όμως παρά την αρχική μας δυσπιστία κατά πόσο μπορεί να τα καταφέρει με αυτό τον κυβισμό στη συνέχεια είδαμε ότι  δεν μας άφησε παραπονεμένους ούτε στην κίνηση εντός των τειχών της πόλης, ούτε στον ανοιχτό  δρόμο. Η απόδοση του είναι 136 άλογα στις 3.800 σ.α.λ με ροπή 320 Nm μεταξύ 1.500 – 3.000 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS της Mercedes το οποίο διαθέτει και paddles πίσω από  το τιμόνι για τον χειροκίνητο χειρισμό του. Τοποθετούμε την θέση D στον μοχλό ταχυτήτων που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού( δεν ήταν λίγες οι φορές που ξεχαστήκαμε και πήγαμε να λειτουργήσουμε τους… καθαριστήρες από εκεί).

 Στην  πράξη το μοτέρ  αποδίδει την δύναμη του από χαμηλά, αλλά το δυνατό του σημείο είναι οι μεσαίες στροφές εκεί όπου συνήθως κινείσαι. Αρκετά  πολιτισμένος με ελάχιστους κραδασμούς αν και πετρελαιοκινητήρας μας  εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του παρά τον «συγκρατημένο» κυβισμό του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα ενώ με άνεση πιάσαμε τα 216 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, Η νέα C-Class έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,24 Cd. Στα hi tech τεχνολογικά στοιχεία είναι το σύστημα με το οποίο εφοδιάζει η Mercedes την C-Class .

Μιλάμε για το σύστημα  Agility Control το οποίο διαθέτει 5  προγράμματα λειτουργίας το (“ECO”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” και “Individual” που αλλάζουν την χαρτογράφηση του κινητήρα τις στροφές που αλλάζουν οι ταχύτητες  αλλά και η «βαρύτητα» του τιμονιού. Βασικό είναι το  πρόγραμμα Individual  που σου δίνει την δυνατότητα να αλλάζεις τις ρυθμίσεις οδήγησης όπως εσύ τα επιθυμείς. Από πλευράς κατανάλωσης τώρα. Η μέση εργοστασιακή  κατανάλωση καυσίμου είναι στα 3,6 λίτρα/100 χλμ, τιμή  που δυσκολεύεσαι να πετύχεις πλην όμως τα 4,5 με 5 λίτρα να είναι τιμή πιο κοντά στην πραγματικότητα (στάνταρ star&stop) χωρίς να …φοβάσαι να πατήσεις το γκάζι. Σε γενικές γραμμές  ξεχνάς να επισκεφθείς το πρατήριο καυσίμων. Στον δρόμο τώρα έχεις έντονο το αίσθημα της ασφάλειας ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.   Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθησης διαθέτει το σωστό βάρος και δίνει μεγάλο πλήθος πληροφοριών ενώ την ίδια στιγμή  το στιβαρό πλαίσιο  και η υποδειγματική ανάρτηση προσφέρει μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης, μειωμένες κλίσεις στις στροφές και ασφαλή πατήματα.

Η Mercedes C 200 d διαθέτει ποιότητα κύλισης  λιμουζίνας απορροφώντας τους κραδασμούς και κάνοντας τους επιβάτες να εκτιμούν αυτό που πραγματικά προσφέρει το «αστέρι» της. Την ίδια στιγμή κάθε φορά που το παρακάναμε ή επιδιώκαμε να την βγάλουμε από την πορεία της ή να παίξουμε με την «ουρά» της τα ηλεκτρονικά συστήματα έφερναν αμέσως τα πράγματα στην θέση τους. H νέα γενιά της C-Class έγινε πιο ασφαλής από ποτέ καθώς οι  μηχανικοί την έχουν  πριμοδοτήσει με μια σειρά 20 συστημάτων  ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με την κωδική ονομασία Intelligent Drive..  Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζεις  το Collision Prevention Assist Plus το οποίο σε προετοιμάζει με οπτικές ,ηχητικές ενδείξεις αλλά και με προφόρτιση των φρένων για να αποφύγεις επικείμενη σύγκρουση. Υπάρχει ακόμη η δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος  αν αφαιρεθείς εντελώς.

Ακόμη σας ελέγχει αν είστε κουρασμένος με το σύστημα Attention Assist που διαθέτει και PRE-SAFE Brake. Βάλτε σε αυτά και το Cruise Control Distronic Plus με Steering Assist και Stop&Go Pilot, το Active Parking Assist με Parktronic, τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας αλλά και το παράσημο των 5 αστεριών δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP με 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία ανηλίκων, 77% στη προστασία των  πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας. Έτσι έχετε ένα ασφαλέστατο αυτοκίνητο που εκπροσωπεί επάξια το βαρύτατο όνομα της φίρμας. Πάμε τώρα στα θέματα χώρων και εργονομίας. Η Mercedes C-Class  «πατάει» πάνω στην MRA πισωκίνητη πλατφόρμα, και είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη ακόμη και οπτικά. ).

Με μήκος της ανέρχεται στα 4.686 mm (+95 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά), πλάτος της στα 1.810 mm (+40 mm) και ύψος της στα 1.442 mm. δεν θα μείνει κανείς από τους επιβάτες παραπονεμένος με τους χώρους. Ειδικά οι πίσω αισθάνονται προνομιούχοι με την αύξηση του μεταξονίου κατά 80 mm. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει φτάνει τα 480 λίτρα. Οι επιβάτες αισθάνονται ότι βρίσκονται μέσα σε ένα ζεστό περιβάλλον από το οποίο απουσιάζουν οι τριγμοί και κυριαρχεί η κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη COMAND , με τον χειρισμό να γίνεται από το pad αφής με πιεζοπεριστροφικό διακόπτη στο κέντρο του κεντρικού τούνελ.Η αλήθεια πάντως είναι ότι χρειάζεσαι χρόνο εξοικείωσης για να μάθεις όλες τις λειτουργίες της Aνάμεσα στα δυο στρογγυλά όργανα υπάρχει δεύτερη μικρότερη οθόνη όπου προβάλλονται οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού με τον χειρισμό να γίνεται από τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω στο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι. Η τιμή για να αποκτήσεις αυτό το «αστέρι» της αυτοκίνησης χρειάζεσαι 47940 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

 

 

Tags: