Το ŠKODA OCTAVIA RS 245 – με τον πανίσχυρο κινητήρα και τις τελευταίες τεχνολογίες, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό VAQ – υπόσχεται μοναδικές εμπειρίες οδήγησης. Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς ŠKODA OCTAVIA κινεί ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας TSI, συνολικής απόδοσης 245 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 370 Nm επιτυγχάνεται μεταξύ 1.600 και 4.300 σ.α.λ. Οι επιλογές μετάδοσης: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.   Το μικρομεσαίο σπορ μοντέλο διατίθεται σε εκδόσεις Hatchback και Combi. Οι επιδόσεις του εντυπωσιάζουν: μόλις 6,6 δλ. για τα 100χλμ./ώρα από στάση, και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.Σε σύγκριση με τις «νορμάλ» εκδόσεις της γκάμας, το σπορ αμάξωμα του ŠKODA OCTAVIA RS 245 έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλ., ενώ το πίσω μετατρόχιο είναι φαρδύτερο κατά 30 χιλ. σε σχέση με το προηγούμενο ŠKODA OCTAVIA RS 230. Το μοντέλο διαθέτει στάνταρ αλουμινένιες ζάντες διαμέτρου 19 ιντσών, σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση. Στο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συμβάλλει τόσο το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC συνδυαζόμενο με την επιλογή του προγράμματος Sport, καθώς και το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό VAQ. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης υποβοήθησης, αλλά και για το προαιρετικό σύστημα ενεργού ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του πλαισίου (DCC - Dynamic Chassis Control).

Το ŠKODA OCTAVIA SCOUT  χάρη στην απόσταση των 171 χιλ. από το έδαφος, τη γωνία  διαφυγής των 14,5ο και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με πολύδισκο συμπλέκτη σύστημα 4κίνησης στο βασικό εξοπλισμό, εξασφαλίζει την απαραίτητη οδηγική απόλαυση και σε off-road εξορμήσεις. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται –επίσης- το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο εξασφαλίζει την ευκολία κίνησης σε κάθε είδος έδαφος.Σε ότι αφορά τους κινητήρες, το ŠKODA OCTAVIA SCOUT προσφέρεται με τρείς επιλογές: τον βενζινοκινητήρα 1.8 TSI με 180 ίππους που συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και τον 2λιτρο diesel σε δύο επιλογές ισχύος, 150 και 184 ίππων. Για τον πρώτο διατίθεται είτε το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ή το 7τάχυτο DSG, ενώ για τον κορυφαίο diesel των 184 ίππων, διατίθεται το 6τάχυτο κιβώτιο DSG. Σημείο αναφοράς αποτελεί και η ευρεία γκάμα οδηγικών βοηθημάτων. Στα νέα συστήματα περιλαμβάνεται το Trailer Assist και το Rear Traffic Alert, το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο της επερχόμενης από πίσω και πλάγια κυκλοφορίας, καθώς και του χώρου πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελιγμών παρκαρίσματος.

Το ŠKODA KODIAQ SCOUT διαθέτει στάνταρ σύστημα 4κίνησης προβάλλοντας την ικανότητα κίνησής του εκτός δρόμου, τόσο  αισθητικά, όσο και μέσω των τεχνολογικών του χαρακτηριστικών. Η στιβαρότητα που αποπνέει η εμφάνιση του μοντέλου, ενισχύεται από τις αλουμινένιες ποδιές κάτω από το εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στη δυναμική εμφάνιση καθοριστικό ρόλο παίζουν και οι νέες αλουμινένιες ζάντες των 19 ιντσών, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το ŠKODA KODIAQ SCOUT. Το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται με τέσσερεις επιλογές κινητήρων: 2 βενζίνης και 2 diesel.Η τσέχικη εταιρεία, έχει φροντίσει και για τους λάτρεις της σπορ εμφάνισης, και προσφέρει το SUV μοντέλο της, στη δυναμική έκδοση ŠKODA KODIAQ SPORTLINE. Για την έκδοση SPORTLINE διατίθενται 4 επιλογές κινητήρων: δύο βενζινοκινητήρες TSI, και δύο πετρελαιοκινητήρες TDI, με ιπποδυνάμεις από 150 έως 190hp.

Το ŠKODA RAPID παρουσιάζεται με αναβαθμισμένο design και πλουσιότερο εξοπλισμό. Το κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα κοσμεί μία ιδιαίτερα κομψή επένδυση χρωμίου (στάνταρ για τις εκδόσεις Style και πάνω), που συνδέει αισθητικά τους προβολείς ομίχλης, και δίνει την αίσθηση ακόμα φαρδύτερου μπροστινού μέρους. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα διαθέτουν πλέον τεχνολογία χαμηλής κατανάλωσης bi-xenon, ενώ τα φώτα ημέρας χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Η πρωτότυπη σπορ hatchback έκδοση με τον τίτλο Monte Carlo, διαθέτει στάνταρ πίσω φώτα με τεχνολογία LED, μαύρη υφασμάτινη εσωτερική επένδυση οροφής, καθώς και  χρωμιωμένο πλαίσιο σε όλους τους αεραγωγούς.Οι επιβάτες του αναβαθμισμένου ŠKODA RAPID έχουν τη δυνατότητα να είναι πάντα ‘online’ χάρη στο σύστημα σύνδεσης Wi-Fi.

Στην Διεθνή έκθεση της Γενεύης παρουσιάζεται και η ιδιαίτερα σπορ έκδοση του ανανεωμένου ŠKODA RAPID SPACEBACK, με το χαρακτηριστικό όνομα Monte Carlo. Η αθλητική εμφάνιση του μικρομεσαίου μοντέλου των 4,30 μέτρων, διακρίνεται από τις σκουρόχρωμες διακοσμητικές λεπτομέρειες, όπως: η μαύρη μάσκα, οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών σε σχέδιο ITALIA (προαιρετικά 17 ιντσών), τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ, οι μαύροι πλευρικοί καθρέφτες, οι προβολείς ομίχλης με λειτουργία στροφής, τα φιμέ πίσω πλευρικά τζάμια και πίσω παρμπρίζ (Sunset), το μαύρο πίσω spoiler οροφής, και ο διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα.

Το μοντέλο προσφέρεται με τρείς επιλογές κινητήρων βενζίνης και δύο κινητήρων diesel. Εξαιρετικά οικονομικός και ταυτόχρονα δυναμικός αποδεικνύεται ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TSI με 95 και 110 ίππους, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του πιο ισχυρού βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 125 ίππων. Για το μοντέλο διατίθενται επίσης και οι 1.4 TDI και 1.6 TDI (κινητήρες turbodiesel τεχνολογίας common-rail) με 90 και 116 ίππους αντίστοιχα.

Με ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα, και αναβαθμισμένο εσωτερικό παρουσιάζεται στη Γενεύη και το ανανεωμένο ŠKODA CITIGO. Ως αποτέλεσμα της νέας σχεδίασης είναι και το μεγαλύτερο κατά 34 χιλ. μήκος του ŠKODA CITIGO. Το ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα περιλαμβάνει νέο καπό, νέα μάσκα σε σχήμα που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της ŠKODA, τροποποιημένους προφυλακτήρες, και ανανεωμένους προβολείς ομίχλης. Τα σκουρόχρωμα καλύμματα των πίσω φωτιστικών σωμάτων (από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω) αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα του πίσω μέρους. Στα επίπεδα εξοπλισμού Style και Ambition, τόσο η οροφή όσο και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών, μπορούν να παραγγελθούν σε μαύρη ή λευκή απόχρωση, ανεξάρτητα με το χρώμα του αμαξώματος. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός περιλαμβάνουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED (στάνταρ στις εκδόσεις Ambition, Style και Monte Carlo – optional στην έκδοση Active), και οι προβολείς ομίχλης διαθέτουν λειτουργία στροφής.

Το νεανικό αυτό μοντέλο, διατίθεται με βενζινοκινητήρα απόδοσης 60 ή 75 ίππων. Στις εκδόσεις με φυσικό αέριο (CNG) διατίθεται ο δυνατός κινητήρας 1.0 MPI με απόδοση 68 ίππους.

Το νέο ŠKODA FABIA MONTE CARLO, που παρουσιάζεται στη Γενεύη, είναι μία σπορτίφ αισθητικής, lifestyle έκδοση. Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας, είναι διαθέσιμος σε δύο επιλογές ιπποδύναμης. Χάρη στις ιδιαίτερα περιορισμένες διαστάσεις, και το αλουμινένιο μπλοκ, ο κινητήρας αυτός είναι περίπου 10 κιλά ελαφρύτερος από τον 1.2 που αντικαθιστά. Τα αλουμινένια πιστόνια και οι μπιέλες είναι με τόση ακρίβεια ζυγισμένα, που ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν χωρίς καθόλου κραδασμούς, και με ελάχιστες απώλειες λόγω τριβής. Χάρη στην αύξηση της πίεσης ψεκασμού στα 250 bar, και οι δύο εκδόσεις του νέου αυτού κινητήρα του 1.0 λίτρου, επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης έως και 6%. Η ισχύς της βασικής έκδοσης του 3κύλινδρου κινητήρα φτάνει του 95 ίππους. Όπως και ο προηγούμενος των 1,2 λίτρων, η έκδοση του ίδιου κινητήρα με τη μεγαλύτερη ισχύ αποδίδει 110 ίππους, η ροπή του όμως έχει πλέον αυξηθεί φτάνοντας τώρα τα 200 Nm.

Βαγγέλης Γκούμας

 

 

Tags: