Η Ford έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του Ford Fiesta ST, πλαισιωμένο από την πιο συναρπαστική και ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων Ford Performance στην ιστορία της, στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η επόμενη γενιά Fiesta ST λανσάρει το νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost με απόδοση  200 ίππους, ροπή 290 Nm και προβλεπόμενη επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπταΒασίζεται στην καινοτόμο φιλοσοφία της Ford Performance από την οποία προήλθε το Ford GT που θα δούμε στη Γενεύη με τα χρώματα του Ford GT ’66 Heritage Edition, σε πρώτη Ευρωπαϊκή εμφάνιση. Νέα, επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) θα επιτρέπουν τη διαμόρφωση της χαρτογράφησης του κινητήρα και των ελέγχων των συστημάτων διεύθυνσης και ευστάθειας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track

Η Ευρωπαϊκή γκάμα υψηλών επιδόσεων της Ford περιλαμβάνει επίσης τα μοντέλα βενζίνης & diesel Focus ST, το διακεκριμένο Focus RS, και τη θρυλική Ford Mustang. Οι πωλήσεις των μοντέλων Ford performance αυξήθηκαν κατά 14% επιπλέον συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά τον Ιανουάριο, έχοντας προηγηθεί αύξηση 60% το 2016 – σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων του  2015, όπου οι πωλήσεις είχαν εκτοξευτεί κατά 62%.

Η Ford Performance αποτελεί εργαστήριο καινοτομίας και δοκιμών για τη δημιουργία οχημάτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ αλλά και μιας εμπειρίας πελατών επιπέδου High Performance. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη καινοτομιών και τεχνολογιών στην αεροδυναμική, μείωση βάρους, ηλεκτρονικά συστήματα, επιδόσεις και απόδοση των κινητήρων, με δυνατότητα ευρείας εφαρμογής στην προϊοντική γκάμα της Ford.

Το Ford GT δίνει το παρών στη Γενεύη στα χρώματα της έκδοσης περιορισμένης παραγωγής Ford GT ’66 Heritage Edition. Το μοντέλο τιμά τη νίκη της Ford στο Le Mans του 1966, υιοθετώντας εξωτερική απόχρωση Shadow Black σε gloss ή matte φινίρισμα με ασημί ρίγες και ανθρακονήματα, καπό και γραφικά θυρών σε Frozen White #2 και σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες 20-ιντσών σε gold satin διαφανή επίστρωση με μαύρα μπουλόνια.

Ο V6 EcoBoost κινητήρας 3.5L του Ford GT αποδίδει (σύμφωνα με SAE) 647 ίππους και ροπή 745 Nm στην Αμερικανική έκδοση. Με τελική ταχύτητα 347 km/h, το Ford GT είναι το ταχύτερο Ford παραγωγής που έχει τρέξει ποτέ σε πίστα. Το Ford GT προδιαγραφών δρόμου – με πλαίσιο από ανθρακονήματα και ενεργή αεροδυναμική – αντανακλά τις επιδόσεις του αγωνιστικού Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing που κέρδισε στο 2016 Le Mans 24 Hours, και επίσης εκτίθεται στη Γενεύη.

Η Ford έκανε πέρσι μία ιστορική επιστροφή στο Le Mans, παίρνοντας τη νίκη στην κατηγορία LM GTE Pro με το αγωνιστικό Ford GT – ακριβώς 50 χρόνια μετά το θριαμβευτικό τερματισμό 1-2-3 στον αγώνα του 1966 – και νωρίτερα μέσα στη χρονιά ανακοίνωσε ότι τέσσερα Ford GT θα τρέξουν φέτος στο 2017 Le Mans 24 Hours, 17-18 Ιουνίου.

Στη Γενεύη, η Ford παρουσιάζει πάνω από μισό αιώνα της ιστορίας της στους αγώνες και στις υψηλές επιδόσεις με εκθέματα που ανήκουν στη συλλογή Ford Heritage Collection. Ανάμεσά τους:  Μια ρέπλικα του αγωνιστικού Ford GT40 Mk2 του 1966 – με τον 7-λιτρο V8 κινητήρα –  το οποίο οδήγησαν προς τη νίκη οι Bruce McLaren και Chris Amon στις 24 Ώρες του Le Mans το 1966.

Μία ρέπλικα του Ford Escort MK1 που νίκησε στον αγώνα Λονδίνο – Μεξικό του 1970, ο οποίος προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ράλι. Το αυτοκίνητο αυτό, ανακατασκευασμένο και με κινητήρα 1,8 λίτρων Ford Cosworth BDA, πήρε τη νίκη και στην επαναναδιοργάνωση του ιστορικού αγώνα το 1995, με το αρχικό, νικηφόρο πλήρωμα των Hannu Mikkola και Gunnar Palm.

Μία έκδοση δρόμου του Ford Escort RS Cosworth του 1992, του αγωνιστικού Group A που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 230 ίππων και τετρακίνηση.

Φέτος, η Ford γιορτάζει τα 50 χρόνια από τη γέννηση του αγωνιστικού V8 κινητήρα Ford Cosworth DFV (double-four-valve) ο οποίος πέτυχε 155 νίκες και 12 τίτλους οδηγών σε διάστημα 15 χρόνων, καθώς και δύο νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans – ανάμεσά τους κι εκείνη του αγωνιστικού Mirage GR8 το 1975, το οποίο επίσης δίνει το παρών στη Γενεύη.

Βαγγέλης Γκούμας