Το Mini στο πέρασμα των χρόνων αποτελούσε ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο αγαπητό σε όλες τις ηλικίες  και ιδιαίτερα στους νέους. Οι νέοι παντρεύονται κάνουν οικογένεια αλλάζουν οι ανάγκες με αποτέλεσμα  σε τελική ανάλυση ακόμη και αν το Mini είναι πρώτο στις προτιμήσεις τους να σκέπτονταν να το πάρουν λόγω του τρίθυρου αμάξωματος. Όμως  οι σχεδιαστές της εταιρείας καταλαβαίνοντας τις ανάγκες  το μεγάλωσαν σε διαστάσεις και του πρόσθεσαν δύο ακόμη πόρτες  παρουσιάζοντας την πεντάθυρη έκδοση, πη οποία  δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από το στιλ της γνωστής τρίθυρης.

Οι διαστάσεις είναι σαφώς  μεγαλύτερες τόσο στο ύψος κατά 161 χλστ. στο ύψος κατά 11 χιλιοστά και στο μεταξόνιο κατά 72 χιλιοστά.  Αποτέλεσμα οι ανετότεροι χώροι για τους επιβάτες ειδικά για τους πίσω οι οποίοι έχουν 72 χλστ. μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια πίσω, 15 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση για τα κεφάλια τους και 61 χλστ. περισσότερο πλάτος για τους ώμους τους. Αλλά και  τα λίτρα αποθήκευσης στο πορτμπαγκάζ αυξήθηκαν  κατά 67 και έφθασαν αισίως τα 278 , τιμή που ικανοποιεί με βάση τον χαρακτήρα και την φυσιογνωμία του αυτοκινήτου. 

Το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον εξαιρετικό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των  1,5 λίτρων του ομίλου με την ιπποδύναμη των 116 ίπων στις 4000 σ.α.λ. ο οποίος διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Με το πάτημα του κόκκινου αεροπορικού τύπου διακόπτη στην κονσόλα το μοτέρ έρχεται στην ζωή . Η συνεργασία του με το αυτόματο και σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις  είναι εξαιρετική . Εδώ έχουμε και την δυνατότητα επιλογής ξεχωριστού προγράμματος ανάλογα με τον τρόπο που θέλουμε να οδηγήσουμε μέσω του περιστροφικού δακτυλίου που εδρεύει στην βάση του επιλογέα ταχυτήτων.

Ανάλογα την επιλογή που κάνεις αλλάζει και ο χρωματισμός στον στρογγυλό φωτιζόμενο δακτύλιο που περιβάλει την οθόνη αλλά και στις πόρτες. Η επιλογή Green σε βοηθά να κινηθείς με έμφαση στην οικονομία και κατανάλωση ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα ανά100 χλμ. Αν επιθυμείς μια μεσαία κατάσταση επιλέγεις την θέση  Normal που είναι προσανατολισμένη στην άνεση και όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οθόνη αποτελεί την χαρακτηριστική οδήγηση Mini . Εμείς όμως αποφασίσαμε να κινηθούμε με την επιλογή Sport  προκειμένου  να γνωρίσουμε τις δυνατότητες του μοτέρ.

Πατάμε βαθιά το γκάζι και εντυπωσιαζόμαστε από την ησυχία που προσφέρει  ο κινητήρας  παρά το ζόρισμα που του κάνουμε αλλά και από την δύναμη του τουλάχιστον μέχρι τις 4500 σ.α.λ. καθώς πιο πάνω  όπως όλα τα diesel  η πίεση δεν προσφέρει τίποτα . Οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές για τρικύλινδρο μοτέρ κυβισμού 1,5 λίτρων.Το Mini επιταχύνει με γρήγορους ρυθμούς με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 9, 4 δευτερόλεπτα. Βγαίνουμε στον ανοιχτό δρόμο και ξεπερνάμε με άνεση τα 200+ χιλιόμετρα. Το Mini σταθερό και ακλόνητο καλύπτει  αποστάσεις προσφέροντας το απαραίτητο αίσθημα ασφαλείας στους επιβάτες. Η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7 λίτρα παρά τα βαριά πατήματα του δεξιού μας ποδιού. Μπαίνουμε με ταχύτητα στις ανοιχτές καμπές του δρόμου. Οι κλίσεις ανεπαίσθητες .

Το Mini έχει την συμπεριφορά ενός καρτ. Μπαίνουμε στη συνέχεια σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με κλειστές στροφές. Εξακολουθούμε να οδηγούμε γρήγορα. Το τιμόνι κόβει και δίνει άμεση πληροφόρηση. Σκεπτόμαστε πόσο καλό είναι το πλαίσιο του αυτοκινήτου και τι καλή δουλεία που έχουν κάνει στην ρύθμιση των αναρτήσεων. Αλλά ακόμη και αν …υπερβείς τα όρια  το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας διορθώνει τις όποιες υπερβολές ή καλύπτει την. ..γυαλάδα του οδοστρώματος. Τα φρένα άμεσα με υποδειγματική λειτουργία ζητούν …πιο πολλά άλογα για να αποδείξουν την αξία τους.

Εντάξει κάποιοι θα πουν ότι το Mini Cooper δεν πατάει σε …μαγικό χαλί αλλά είναι τόσο καλό το στήσιμο του που ξεχνάς τα κάπως απότομα χτυπήματα στις λακκούβες τα οποία όμως  αποδεικνύουν και το  εξαιρετικό «δέσιμο» του αμαξώματος  γιατί δεν υπάρχουν τριγμοί στο εσωτερικό. Εδώ όπου εντυπωσιάζεσαι από την απτή και ορατή ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά και τα ξύλινα ένθετα. Κατασκευή και φινίρισμα που συναντάς σε πολυτελή αυτοκίνητα σαφώς πιο ακριβά.  Η διάταξη των οργάνων δεν ξενίζει καθώς υπάρχει η γνωστή διάταξη  με το στρογγυλό ταχύμετρο και το ένθετο στροφόμετρο μπροστά από τον οδηγό .

Η μεγάλη έγχρωμη κυκλική οθόνη με το  πλήθος πληροφοριών να κλέβει την ματιά . Ο περιστροφικός διακόπτης με τη κωδική ονομασία Min Controller πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων αποτελεί το κέντρο ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων. Οι υπόλοιπες λειτουργίες γίνονται  μέσω των γνωστών διακοπτών αεροπορικού τύπου.  H βασική τιμή των 21163 ευρώ περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό ,και το status της «μαμάς»  BMW . Eπιπλέον   με  την « Κλήση Έκτακτης Ανάγκης MIN»I, η οποία περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, το MINI σου μπορεί να καλέσει αυτόματα την γραμμή έκτακτης ανάγκης στην Ελλάδα (112). Εάν δεν είσαι σε θέση να καλέσεις βοήθεια, είναι καλό να ξέρεις ότι θα το κάνει κάποιος άλλος για σένα.

Βαγγέλης Γκούμας