Το μέλλον της ευφυούς συνδεσιμότητας οδηγού – οχήματος ήταν ένα από τα κύρια θέματα στην ατζέντα του BMW Group στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας (MWC) 2017 στη Βαρκελώνη. Τα επόμενα χρόνια αναμένουμε την έλευση ψηφιακών υπηρεσιών που θα προσφέρουν απόλυτη συνδεσιμότητα μεταξύ των διαφορετικών κόσμων των χρηστών. Το ίδιο το όχημα θα μεταμορφώνεται σε μία ευφυή συσκευή: έξυπνα συνδεδεμένο, άριστα ενσωματωμένο και πλήρως συντονισμένο με τις προσωπικές απαιτήσεις κάθε χρήστη.

Η υπηρεσία BMW Connected φροντίζει οι πελάτες BMW να φτάνουν στην ώρα τους, να έχουν επικοινωνία και να ελέγχουν τις διάφορες λειτουργίες μέσω πολλαπλών σημείων αφής, όπως smartphone, smartwatch και voice assistant. Λειτουργίες όπως προγραμματισμός ταξιδιού και απομακρυσμένος έλεγχος γίνονται με έξυπνο, εξατομικευμένο τρόπο προσαρμοσμένο στο περιβάλλον του χρήστη. Θεμελιώδες στοιχείο αυτής της υπηρεσίας είναι το Open Mobility Cloud, που βασίζεται στην Microsoft Azure, για την επεξεργασία δεδομένων από πολλαπλές πηγές και την παρουσίαση στο χρήστη με τις κατάλληλες πληροφορίες, ακριβώς την κατάλληλη στιγμή. Έχοντας εξαπλωθεί σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα και λοιπές αγορές, ο προσωπικός βοηθός ταξιδιού του BMW Connected διατίθεται τώρα σε 29 χώρες.

Ανάμεσα στις συσκευές που μπορούν να συνδέονται στο όχημα μέσω BMW Connected είναι smartphones (iOS ή Android), έξυπνες συσκευές όπως Apple Watch και Samsung Gear (S2 και S3), καθώς και Amazon Echo. Χάρη στην υπηρεσία Alexa της Amazon, οι χρήστες μπορούν, για παράδειγμα, να βλέπουν τη στάθμη καυσίμου της BMW τους, να κλειδώνουν το όχημα ή να ενεργοποιούν τον εξαερισμό από το σπίτι τους, χρησιμοποιώντας απλά φωνητικές εντολές. Η Alexa επιτρέπει επίσης στους χρήστες να ελέγχουν τα προγραμματισμένα ραντεβού με βάση την ατζέντα μετακινήσεων του BMW Connected και να μαθαίνουν τη βέλτιστη ώρα αναχώρησης ώστε να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους.

Το επίπεδο εξατομίκευσης και άνεσης του χρήστη αναβαθμίζεται περαιτέρω με μία νέα υπηρεσία που θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στη Βρετανία από τα μέσα της χρονιάς. Μέσω αυτής, το BMW Connected θα ειδοποιεί το χρήστη όταν η BMW του χρειάζεται σέρβις, ενώ θα παρέχει επιλογές ραντεβού στον τοπικό επισκευαστή. Τα ραντεβού θα κλείνονται μέσω BMW Connected, και θα προστίθενται αυτόματα στην ατζέντα μετακινήσεων του χρήστη. Με αυτό τον τρόπο, το BMW Connected θα κρατά τους πελάτες ενήμερους για τις ανάγκες σέρβις του οχήματός τους και θα κλείνει ραντεβού γρήγορα και εύκολα.

Το αυτοκίνητο αναπόσπαστο τμήμα του μελλοντικού, ψηφιακού στυλ ζωής μας. Το BMW Connected προσφέρει ένα πλούτο ψηφιακών υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις προσωπικές ανάγκες μετακινήσεων των πελατών, και είναι σχεδιασμένο για να ενσωματώνεται ομαλά στις ψηφιακές ζωές τους. Στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων 2017 (CES), η BMW παρουσίασε τα σχέδιά της για νέες υπηρεσίες που θα μπορούν μελλοντικά να βοηθούν τους πελάτες να αξιοποιούν άριστα το χρόνο τους σε ένα αυτόνομο όχημα. Υπηρεσίες ψυχαγωγίας και παραγωγικότητας που βασίζονται στο ‘λόγο’ μπορούν να εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα του αύριο για να κάνει ο πελάτης κράτηση τραπεζιού για δείπνο, για παράδειγμα, όπως παρουσιάστηκε στο Consumer Electronics Show (CES) με ένα πρωτότυπο Microsoft Cortana.

Ένα ακόμα όραμα της BMW που αποκαλύφθηκε στο CES 2017 είναι μία υπηρεσία παραδόσεων καθ’ οδόν, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Amazon Prime. Οι οδηγοί της BMW κάνουν τις παραγγελίες τους καθ’ οδόν και η παράδοση μπορεί να γίνει σε ένα σημείο της διαδρομής τους. Το ιδανικό σημείο παράδοσης υπολογίζεται από το Prime Now και το Open Mobility Cloud.

Το BMW Group παρουσίασε μία λειτουργία ελέγχου παρκαρίσματος μέσω χειρονομιών, μία τεχνική εξέλιξη τους συστήματος στάθμευσης μέσω τηλεχειρισμού, στο MWC 2017: Ένα BMW i3 ελίσσεται μόνο του σε ένα χώρο στάθμευσης, όπου την όλη διαδικασία ξεκινά ο οδηγός έξω από το όχημα με ένα απλό νεύμα του χεριού του. Στα πλαίσια του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα “Cars as a service” με τον Dieter May, Αντιπρόεδρο Ψηφιακών Υπηρεσιών και Επιχειρηματικών Μοντέλων του BMW Group.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: