Όταν βλέπεις για πρώτη φορά ένα νέο μοντέλο η αλήθεια είναι ότι πέρα από το πόσο όμορφο ή προηγμένο τεχνολογικά είναι ,στην τελική σου απόφαση για να το αγοράσεις παίζει ρόλο και το πόσο… βαρύ είναι το σήμα που φοράει. Στη περίπτωση της νέας Mercedes GLC  250d -4MATIC το «αστεράτο» σήμα πέρα από τα άλλα προσόντα που γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι θα έχει παίρνεις ένα αυτοκίνητο με αριστοκρατική καταγωγή. Τα καλά λόγια που είχαμε ακούσει από συναδέλφους που την δοκίμασαν όπως θα δείτε στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν και στην πράξη. Ξεκινώντας την …ανάγνωση από το εξωτερικό μέρος βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με ένα επιβλητικό SUV με ισχυρές γραμμές και επιβλητικό μπροστινό μέρος όπου ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες γρίλιες στο ψυγείο και το επιβλητικό αστέρι σήμα κατατεθέν της Mercedes.

H επένδυση στους θόλους των τροχών και τα φιλέτα αλουμινίου κάνουν ακόμη πιο συναρπαστική την εμφάνιση της . Ιδιαίτερα στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα πλατιά φωτιστικά σώματα και η «γεμάτη» με νίκελ επένδυση στις δύο «μπούκες της εξάτμισης Περνώντας στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που σου τραβά την ματιά είναι η εκπληκτική ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά . Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας το ταμπλό  όπως και οι πόρτες και τα καθίσματα ήταν επενδυμένα με εξαιρετικής ποιότητας δέρμα. Η επένδυση του ποιοτικού ξύλου απλά συμπληρώνει την δεδομένη πολυτέλεια της μάρκας. ). Με με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,31 ) αμάξωμα που έχει  μήκος στα 4.656 μέτρα  και μεταξόνιο στα 2.873 μέτρα, η Mercedes GLC  είναι ευρύχωρη κυρίως στο χώρο των πίσω επιβατών  ενώ και ο χώρος αποσκευών διαθέτει 550 λίτρα τιμή που ανεβαίνει  με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1.600 λίτρα. Ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό ηλεκτρικές ρυθμίσεις στα μπροστινά καθίσματα  ανάρτηση AGILITY CONTROL  και το προηγμένο νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Η οθόνη τύπου τάμπλετ στη μέση του ταμπλό μαζί με την μικρή οθόνη στη μέση των στρογγυλών οργάνων με τον χειρισμό μέσω του κεντρικού κοντρόλ στην βάση της κονσόλας αποτελούν την βασική πηγή πληροφόρησης του οδηγού. Όσο για την ασφάλεια η "ανάμιξη αισθητήρων" όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι μηχανικοί της εταιρείας  με τα συστήματα υποβοήθησης αναλύουν περίπλοκες καταστάσεις και, χάρη σε βελτιωμένους περιφερειακούς αισθητήρες, αναγνωρίζουν πιο αποτελεσματικά τους κινδύνους στο δρόμο. Η GLC διαβάζει τη χάραξη του δρόμου, τη σηματοδότηση και προβλέπει την κίνηση  οχημάτων ή πεζών, επεμβαίνοντας στο τιμόνι και στο φρένο,

Την λειτουργία του την γνωρίσαμε σε  στιγμές που οι μπροστινοί οδηγοί  αδικαιολόγητα ή και δικαιολογημένα φρέναραν και φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής.  Πατάμε τον ποιοτικότατο αλουμινένιο  διακόπτη και δίνουμε «ζωή» στο μοτέρ. Μιλάμε για τον πετρελαιοκινητήρα 4κύλινδρο, 16βάλβιδο, χωρητικότητας 2.143 cc, με σχέση συμπίεσης 16,2:1, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό common rail. που συνεργάζεται άψογα με το 9 G-TRONIC αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τον λεβιές να βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού. Οι αλλαγές εδώ γίνονται και σειριακά πατώντας στην βάση της κονσόλας τον διακόπτη με το γράμμα «Μ» και παίζοντας  με τα «αυτάκια» που βρίσκονται πίσω από το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Πατάμε  το γκάζι και εντυπωσιαζόμαστε από τον τρόπο που μεταφέρει την δύναμη των  204 ίππων  στις 3.800 και της ροπής 51 κιλών στις 1.600-1.800 σ.α.λ. Η αμέσως επόμενη θετική εντύπωση έρχεται από την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα και τον ελάχιστο θόρυβο που παράγει. Εδώ παίζει μεγάλο όλο και η ηχομόνωση που διαθέτει το αυτοκίνητο.

H Mercedes GLC 250d -4MATIC στο βαθύ πάτημα του γκαζιού έδειχνε τις δυνατότητες της  χάρη και στα προγράμματα οδήγησης που επιλέγεις ανάλογα αν θέλεις οικονομία καυσίμου, άνεση ή σπορ επιδόσεις . Στον δρόμο Mercedes GLC 250d -4MATIC παρά την σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης έπαιρνε τις στροφές με άνεση κρατώντας την τροχιά της σταθερή ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Τα 0-100 χλμ. /ώρα έρχονται σε7,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα.  Στο πρόγραμμα Sport ή Sport+ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 1,5 πόντους.

Το Γερμανικό SUV αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό στον ανοιχτό δρόμο, «καταπίνοντας» χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει τους επιβάτες ακόμη και  σε πολύωρα ταξίδια. Το σύστημα διεύθυνσης έδινε ικανοποιητικές πληροφορίες για την θέση των τροχών και ήταν «βαρύ»  όσο έπρεπε σε όλες τις ταχύτητες. Όμως το δυνατό της σημείο είναι και οι εκτός δρόμου διαδρομές. Η κατανάλωση με μαλακό πόδι δεν ξεπέρασε τα 5, 5 λίτρα ενώ ακόμη και όταη  πιέσαμε τις καταστάσεις η κατανάλωση δεν αυξήθηκε δραματικά. Το σύστημα start&stop είναι από τα καλύτερα σε αμεσότητα που έχουμε συναντήσει..

H τετρακίνηση διαθέτει το transfer case το οποίο κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 45:55 μπροστά και πίσω. Με το αμάξωμα να στέκεται  22,7 εκατοστά πάνω από το έδαφος και την ρύθμιση στο πρόγραμμα OffRoad,  περάσαμε με άνεση επιλέγοντας τις ανάλογες λειτουργίες πάνω από χώμα ,άμμο στην παραλία της Αναβύσσου . Σκαρφαλώσαμε και σε ανηφόρες που …ζαλίζουν. Ακόμη και σε απότομες βραχώδεις περιοχές το σύστημα τετρακίνησης  μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Η απόδοση του συστήματος πέδησης αποδείχτηκε άμεση ακόμη και σε συνεχή φρεναρίσματα σε μεγάλες σε μήκος κατηφορικές διαδρομές. Οι εντυπώσεις μετά το τέλος της δοκιμής μας ήταν θετικές. Μιλάμε για ένα αστεράτο μοντέλο που σε βοηθά να ξεπερνάς δύσκολες  καταστάσεις , ευκολοδήγητο ακόμη και από γυναίκες και με πλουσιότατο εξοπλισμό.  Η τιμή είναι στα 57410  ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας 

Tags: