Όταν οδήγησα για πρώτη φορά τη νέα 7άρα  BMW εντυπωσιάστηκα  από το  επιβλητικό μέγεθος  αλλά  και την μεγάλη πολυτέλεια που διαθέτει. Απίστευτη τεχνολογία, μοναδική άνεση στα ταξίδια αλλά και επιδόσεις  που καλύπτουν ακόμη και τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς.  Για τις επιδόσεις αυτές φροντίζει  και η υβριδική τεχνολογία τελευταίας γενιάς . Είναι από τις λίγες φορές που είπα  ότι θα ήθελα να ήμουν πλούσιος μόνο και μόνο για να χαρώ αυτό το αυτοκίνητο .  Αρχικά εντυπωσιάζεσαι από το επιβλητικό παρουσιαστικό της .

Μπροστά ξεχωρίζουν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  LED που «δένουν» αρμονικά με τη γνωστή μάσκα «νεφρών « μόνο που σε αυτή την περίπτωση  έχει μπλε γρίλιες  για να ξεχωρίζει από την συμβατική «αδελφή» της. Τα μπλε μουαγιέ των τροχών είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό που μαρτυρά την πρωτοποριακή τεχνολογία  κίνησης .Στο πίσω μέρος την ματιά σου κλέβουν τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα   που επιτείνουν  οπτικά ακόμη περισσότερο το πλάτος  της  7άρας .Φυσικά  έντονα κάνουν την παρουσία τους τα φιλέτα νίκελ  σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Οι μηχανικοί έχουν κάνει «δίαιτα» στη νέα 7άρα  130 κιλά ενώ της έχουν δώσει και μεγαλύτερο μήκος κατά 14 εκατοστά. Πρόκειται λοιπόν για μια λιμουζίνα  με μήκος  5,1 μέτρα  πλάτος 1,9 μέτρα  και ύψος 1,5 μέτρα.  Για να επιτευχτεί το μικρότερο βάρος  τα  14 τμήματα του σασί στο οποίο έχει ενσωματωθεί τεχνολογία Carbon Core είναι κατασκευασμένα από CFRP. Μιλάμε για εγκάρσιες δοκούς  στην οροφή , στα δύο μεγάλα  τόξα της αψίδας στήριξης της οροφής , για τμήματα του πατώματος αλλά  και των μαρσπιέ.

Χρησιμοποιούμε το εκπληκτικό κλειδί που θυμίζει μικρό κινητό τηλέφωνο  για να ανοίξουμε το αυτοκίνητο. Πάνω στο ηλεκτρονικό κλειδί προβάλλονται όλες οι ενδείξεις για την κατάσταση των λειτουργιών  της  7άρας  Κλείνουμε την πόρτα του οδηγού λανθασμένα αφήνοντας την μισάνοιχτη αλλά ευτυχώς  ένα σύστημα την έκλεισε μόνο του χωρίς καμία μεσολάβηση μας. Μπαίνοντας  στο εσωτερικό απλά μένεις άφωνος. Mπροστά σου υπάρχει ο ηλεκτρονικός πλήρης  πίνακας οργάνων ενώ στην μέση του ταμπλό  δεσπόζει η μεγάλη οθόνη όπου προβάλλονται όλες οι ηλεκτρονικές πληροφορίες για τα συστήματα του αυτοκινήτου.

Ο χειρισμός γίνεται μέσω  του γνωστού περιστροφικού διακόπτη στην βάση της κονσόλας .Το σύστημα head up display με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στο μπροστινό παρμπρίζ  είναι ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς την ώρα της οδήγησης αφοσιώνεσαι απόλυτα στον δρόμο.  Εκπληκτική ποιότητα κατασκευής με υψηλής ποιότητας αφράτα  δέρματα να ντύνουν τις πολυθρόνες συγνώμη τα  καθίσματα, , πόρτες και  ταμπλό. Η επένδυση πανάκριβου ξύλου και τέλεια γυαλισμένου αλουμινίου ανεβάζει ακόμη περισσότερο το επίπεδο πολυτέλειας τοποθετώντας την 740Le στην κορυφή της κατηγορίας των πολυτελών αυτοκινήτων.

Να σας πούμε την αλήθεια θα θέλαμε να είχαμε οδηγό έτσι για να χαρούμε περισσότερο τις πίσω θερμαινόμενες πολυθρόνες που γίνονται ακόμη και… κρεβάτια αρκεί να πατήσεις τον κατάλληλο διακόπτη. Μπροστά από τους πίσω επιβάτες υπάρχουν  δύο οθόνες στις πλάτες των καθισμάτων που κάνουν ακόμη πιο ευχάριστη την παραμονή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Ενδιάμεσα τους υπάρχει ένα πλατύς  «τεμπέλης» πάνω στον οποίο βρίσκεται ένα ενσωματωμένο τάμπλετ για   το πάρεις στα χέρια σου και να κάνεις όλες τις ρυθμίσεις για τα  ηλεκτρικά καθίσματά και τον κλιματισμό κλπ. Βέβαια η απόλυτη τεχνολογία εντοπίζεται σ το Gesture Control που αναγνωρίζει τα νεύματα του οδηγού και του συνοδηγού και χειρίζεται από απόσταση το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο.

 Η λιμουζίνα της BMW έχει προίκα μεγάλη. Ξεκινάμε από το πακέτο   Driving Assistant, μια συλλογή από καινοτομίες  που αναβαθμίζουν την ασφάλεια και την άνεση. Υπάρχουν συστήματα όπως είναι η  υποστήριξη ελέγχου διεύθυνσης και κατεύθυνσης, η αυτόνομη παραμονή  στην λωρίδα κυκλοφορίας από το ίδιο το αυτοκίνητο  με ενεργή την προστασία από την πλευρική σύγκρουση., Υπάρχει ακόμη και λειτουργία  για να  ακολουθεί η BMW τη ροή της κυκλοφορίας  σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης με ταυτόχρονη προειδοποίηση για τα οχήματα που προπορεύονται ή ακολουθούν. Φυσικά είναι δεδομένη η παρουσία του συστήματος αποφυγής  σύγκρουσης ενώ με έκπληξη είδαμε ότι η 7άρα  όταν προσπαθήσαμε να κινηθούμε προς τα πίσω φρέναρε μόνη της για να μην πέσουμε σε κρυμμένο εμπόδιο.

Η τεχνολογία σε όλο της το μεγαλείο.  Πατώντας το κουμπί εκκίνησης απλά δεν ακούς τίποτα καθώς  μπαίνει σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος ξεκινά και το αυτοκίνητο   με την μέγιστη ροπή των 250Nm.Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης βασίζεται στην λειτουργία ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρας  μόνιμης διέγερσης  υψηλής απόδοσης  με την μέγιστη ισχύ 83 kW/113 ίππων .το ηλεκτρικό μοτέρ  υποστήριξης δίνει άμεση επιτάχυνση  ενώ παράλληλα εκτελεί και χρέη ηλεκτρογεννήτριας ανάλογα με την υβριδική λειτουργία που έχει επιλεγεί . Έτσι αντλεί ισχύ είτε από την ανάκτηση ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος  και σε κατηφορικές διαδρομές.  Ακολούθως , τροφοδοτεί την παραγόμενη ενέργεια στη μπαταρία υψηλής τάσης.

Για τους οικολόγους όμως  υπάρχει  η αμιγώς ηλεκτροκίνηση  με αυτονομία από 44 έως 48 χιλιόμετρα  χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων και με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.. όμως ακόμα  και με συνδυασμένη λειτουργία   οι εκπομπές CO2 για την BMW Σειρά 7 iPerformance ανέρχονται σε 51 έως 45 γρμ. /χλμ. και η κατανάλωση μόλις στα 2,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που βασίζεται στην αρχή ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης έχει υψηλή απόδοση με μέγιστη ισχύ. Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 250 Nm από στάση.

Η υποστήριξη που προσφέρει στον κινητήρα καύσης χαρίζει απολαυστική και άμεση επιτάχυνση. Πατώντας απότομα το  γκάζι η 7άρα απογειώνεται με την βοήθεια του καλύτερου  αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο παραγωγής . Το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic  με τον μοχλό «κόσμημα» έχει εξαιρετική εσωτερική απόδοση, μία εξαιρετικά σπορ και άνετη διαδικασία αλλαγών σχέσεων και συμπαγή δομή. Χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι (paddles) διατίθενται προαιρετικά, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάζει μηχανικά τις σχέσεις με εξαιρετική ταχύτητα και ευκολία. .

Ο κινητήρας των 2 λίτρων   i4, 16v, TwinPower Turbo, VALVETRONIC με  μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων, διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων VANOS, άμεσο ψεκασμό common HPI με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo η οποία χρησιμοποιείται από τις plug-in υβριδικές εκδόσεις  αποδίδει 258 άλογα  με την ροπή των 400 Nm να  είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών 1.550 – 4.400 σ.α.λ.

Στην πράξη έχεις δύναμη ακόμη και στην επιλογή ECO Pro στο σύστημα επιλογής χαρτογράφησης κινητήρα. Υπάρχει ακόμη η επιλογή  Comfort  αλλά και η Sport για τους πολύ γρήγορους . Η συνεργασία του κινητήρα καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα  παράγει ισχύ  326 ίππων  και συνδυασμένη μέγιστη ροπή 500 Nm. Αυτό που είδαμε είναι η άμεση απόκριση του γκαζιού  στο βαθύ πάτημα  με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε ,μόλις 5,5 δευτερόλεπτα . Για την τελική ταχύτητα δεν θα μιλήσουμε γιατί υπάρχει και το… αυτόφωρο.

Όμως αυτό που έχει σημασία είναι ότι στο ταξίδι  οι επιβάτες αισθάνονται βασιλιάδες χάρη στην προηγμένη ανάρτηση του αυτοκινήτου. Η διάταξη της είναι πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω ενώ ελέγχεται και ηλεκτρονικά σε ύψος και σκληρότητα. Μάλιστα  αντί για τα συμβατικά ελατήρια έχουμε μια διάταξη αερανάρτησης και ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενες ενεργές αντιστρεπτικές.. 

Εκτός από τις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης  που αναφέραμε αξίζει να σταθούμε στην ADAPTIVE. Με εικόνα που λαμβάνει από τις κάμερες και το GPS του συστήματος πλοήγησης ως προς τη χάραξη του δρόμου και την κατάσταση του ασφαλτοτάπητα, αλλά και με τη χρήση δεδομένων από αισθητήρες ταχύτητας, κλίσης, πλευρικής επιτάχυνσης, κ.λπ. Με αυτά τα δεδομένα, ο εγκέφαλος ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο και μέσα σε μόλις 60 ms τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και πολλές άλλες παραμέτρους.

Ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούν στα επόμενα… δέκα μέτρα. Και όπως  είπαμε τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού απλά σου δίνουν την δυνατότητα  ακόμη και να οδηγείς με …σταυρωμένα τα χέρια  στην Αττική οδό όπου την δοκιμάσαμε . Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής. Η νέα BMW 740Le iPerformance plug-in Hybrid καταπίνει τα χιλιόμετρα με εκπληκτικό τρόπο, με τους επιβάτες να νομίζουν ότι βρίσκονται πάνω σε ένα …μαγικό χαλί .Η ηχομόνωση είναι καταπληκτική με τους  επιβάτες να νομίζουν ότι έχουν… κουφαθεί καθώς ακόμη και όταν περνούσαν δίπλα μας βαριά οχήματα κανείς θόρυβος δεν πέρναγε στο εσωτερικό.  και η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο γίνεται  ανεπηρέστα ακόμη και από τους πιο δυνατούς πλευρικούς ανέμους. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει πλήθος πληροφοριών αν και είναι ελαφρύ σε αίσθηση  Τι είναι λοιπόν η νέα BMW 740Le iPerformance plug-in Hybrid΄. Μια λιμουζίνα με εξαιρετικές δυνατότητες , απίστευτη πολυτέλεια και άνεση με συστήματα  ασφάλειας που έρχονται από το μέλλον. Η τιμή είναι στα 110.794 ευρώ.

Βαγγέλης  Γκούμας