Οι μηχανικοί στην BMW δεν σταματούν ποτέ και βελτιώνουν συνέχεια τα μοντέλα τους. Με την τεχνολογία plug-in hybrid  κατάφεραν να «απογειώσουν»  τη σειρά 2 Active Tourer και να της δώσουν 224 ίππους από την συνδυαστική δύναμη του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα. Προσθέστε σε αυτά και την τετρακίνηση και έχετε αμέσως ένα οικογενειακό όχημα με εξαιρετικές δυνατότητες. Ο τρόπος που τοποθέτησαν τα εξαρτήματα του  eDrive δεν μετρίασαν σε τίποτα ττην λειτουργικότητα και την ευρυχωρία του μοντέλου. Ξεκινώντας από τις χωροταξικές της αρετές που είναι ήδη γνωστές  η BMW 225xe διακρίνεται για τους άνετους χώρους για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές τους καθώς έχουν διαθέσιμα 400 λίτρα που ανεβαίνουν στα 1350 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Για να οδηγήσουμε και να εξαντλήσουμε όλα τα ατού του Βαυαρικού μοντέλου περιεργαστήκαμε πρώτα τον τρόπο που λειτουργεί  το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου. Οι διαφορές σε σχέση με το απλό μοντέλο εξωτερικά εντοπίζονται στην τάπα φόρτισης που βρίσκεται πίσω από ένα πτερύγιο στο εμπρός αριστερό πάνελ του πλαισίου με τον φωτιζόμενο δακτύλιο τεχνολογίας Led . Οι διακριτικές επιγραφές  "eDrive" είναι τοποθετημένες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος .

Στο εσωτερικό, η επιγραφή "eDrive" είναι τοποθετημένη  στον διακόπτη επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης, τη λαβή του επιλογέα και στον πίνακα οργάνων. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα  όπως και η εργονομία . Εδώ ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος ή καλύτερα η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης γίνεται ακριβώς όπως και στην υβριδική 330e. Η εφαρμογή BMW ConnectedDrive για τα λειτουργικά iOS και Android εμφανίζει λεπτομερείς πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της BMW, όπως είναι η τοποθεσία, το επίπεδο φόρτισης μπαταρίας και αυτονομία που υπολείπεται  Για όλα υπάρχει …,μπούσουλας που σου κάνει την οδήγηση εύκολη.

Υπάρχει η  λειτουργία AUTO eDRIVE, που φροντίζει για τον πιο αποδοτικό συνδυασμό της χρήσης κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Αν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι υψηλό (100% έως και 7%)μπορείτε να οδηγείτε στην επιλογή με ταχύτητα έως και 80 χλμ./ώρα  με μηδενική κατανάλωση καυσίμων και ρύπων . Αν δοκιμάσετε να κάνετε γρήγορες επιταχύνσεις και να ξεπεράσετε την συγκεκριμένη ταχύτητα τότε ενεργοποιείτε και ο βενζινοκινητήρας. Εάν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί κάτω από 7 %, η BMW 225xe iPerformance Active Tourer μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα με μέτρια επιτάχυνση μέχρι τα 20 χλμ./ώρα  και με ήπια επιτάχυνση ή σταθερή ταχύτητα στα 55 χλμ./ώρα.

Όταν  η μπαταρία πέσει σε χαμηλά επίπεδα τότε  με την  λειτουργία SAVE BATTERY δίνεται η δυνατότητα φόρτισης της από τον βενζινοκινητήρα  φτάνοντας στο 90%.Στη συνέχεια μπορείτε να ξοδέψετε την ενέργεια που αποκτήσατε κερδίζοντας πάλι σε καύσιμα. Υπάρχει ακόμη και ο  διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας που «χαρτογραφεί ανάλογα τον εγκέφαλο  του αυτοκινήτου διαθέτοντας ε τρείς λειτουργίες. Την ECO PRO  που προσαρμόζει γκάζι, κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η λειτουργία Comfort  προσφέρει άνεση στην οδήγηση.  

Τέλος στη λειτουργία  Sport το γκάζι γίνεται πιο άμεσο με τις αλλαγές  στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις  να γίνονται στα «κόκκινα» και με την BMW 225xe να ανταποκρίνεται  με τον καλύτερο τρόπο στις «άγριες» διαθέσεις μας. Ξεκινάμε γνωρίζοντας τις τεχνικές λεπτομέρειες. Στην καρδιά της BMW 225xe υπάρχει ο τρικύλινδρος  υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,5 λίτρων  με τα 136 άλογα στις 4400 σ.α.λ. και την ροπή των 220 Nm σε κλίμακα 1250-4300 σ.α.λ. που μεταφέρει την  δύναμη στους μπροστινούς τροχούς. Για την κίνηση στον πίσω άξονα φροντίζει το ηλεκτρικό μοτέρ  που αποδίδει 88 άλογα με 165 Nm ροπής .

Η συνδυασμένη δύναμη φτάνει  στα 224 άλογα που «απογειώνουν» την BMW 225xe. Ξεχνώντας οικονομία και με το βαθύ πάτημα του γκαζιού  πιάνεις τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα . Όσον αφορά  την τελική ταχύτητα με άνεση είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Στην συνδυαστική οδήγηση και με προσήλωση στα συστήματα που σας αναφέραμε πριν από λίγο  η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 2,0-2,1 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων στα 46-49 γρμ./χλμ  Η  BMW 225xe με βάρος 1160 κιλά  μπορεί να κινηθεί μόνο με την χρήση του ηλεκτρικού μοτέρ χάρη στη λειτουργία MAX eDrive σε ταχύτητες έως 125 χλμ./ώρα και σε απόσταση μέχρι  41χιλιόμετρα.

Στον δρόμο εκτιμάς την στιβαρότητα του αυτοκινήτου τις μειωμένες κλίσεις στις στροφές , το πολύ καλό σε πληροφόρηση τιμόνι και τον τρόπο που «κρύβει» τα παραπανήσια κιλά της . Η τετρακίνηση  που προσφέρει σε κάνει πιο θαρραλέο και  μπαίνεις σε χωματόδρομους για να …παίξεις με την ιπποδύναμη ενώ τα φρένα όποτε χρειάστηκε έκαναν την ...σωτήρια δουλεία τους με αμεσότητα και συνέπεια σε όλες τις συνθήκες.

Τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας  που ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό  σε βοηθούν να αποφύγεις ανεπιθύμητες συγκρούσεις λόγω αφηρημάδας ενώ υπάρχει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, head up display  κ. ά.  Για να «γεμίσεις» την μπαταρία ιόντων - λιθίου χωρητικότητας 7,7 kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα χρειάζεσαι  2 ώρες και 15 λεπτά μέσω του προαιρετικού  BMW iWallbox ή  μία ώρα περισσότερη μέσω απλής οικιακής πρίζας.

Το σύστημα φόρτισης βρίσκεται σε μια κομψή τσάντα σ το πορτμπαγκάζ το οποίο ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Με την BMW 225xe iPerformance Active Tourer βρίσκεται  η χρυσή τομή μεταξύ ευελιξίας , εξαιρετικής οικονομίας καυσίμου BMW EfficientDynamics  με την χαρακτηριστική για BMW δυναμική οδήγησης. Γι α να αποκτήστε όλα αυτά χρειάζεστε για την βασική έκδοση  44930 ευρώ 

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: