Η Audi εισάγει ένα ακόμη πετυχημένο μοντέλο στην γκάμα της με τις πωλήσεις της 2ης γενιάς του Q5 να ξεκινούν στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο. Το νέο μοντέλο αποτελεί πρότυπο στην κατηγορία του και στον τομέα της αεροδυναμικής. Οι τετρακύλινδρες εκδόσεις πετυχαίνουν έναν συντελεστή Cd 0,30, χάρη στην ειδικά μελετημένη αεροδυναμικά οροφή. Στις  καινοτομίες που προέρχονται  από το Q7 ,περιλαμβάνεται το νέο σύστημα μετάδοσης quattro με τεχνολογία ultra, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες, η αερανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης και μία πλήρη σειρά από συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού.

Το νέο SUV λανσάρεται στην Ελλάδα με τρεις ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες, δύο TDI και έναν TFSI. Η απόδοσή τους έχει αυξηθεί έως και (27 ίππους, με μειωμένη κατανάλωση . Ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία εμφανίζουν οι εκδόσεις 150 ίππων και των 190 ίππων του 2.0 TDI. Ο 2.0 TFSI που έχει εξελιχθεί περαιτέρω αποδίδει 252 ίππους, καταναλώνει μόλις 6,8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει αντίστοιχα μόλις 154 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Το σύστημα μετάδοσης του μεσαίου SUV έχει εξελιχθεί από την αρχή, κάτι που ισχύει και για το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το S-Tronic των 7 σχέσεων και το Tiptronic των 8 σχέσεων. Τα αυτόματα κιβώτια ενσωματώνουν, για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, μια λειτουργία ελεύθερης κίνησης των τροχών και ο οδηγός τα ελέγχει είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των paddles στο τιμόνι.

Η τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει πάντα τη μετάδοση ταχύτατα στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται,ενώ όταν απαιτείται η εμπλοκή του, λειτουργεί ταχύτατα προβλέποντας την ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Η καινούργια αυτή μετάδοση προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής πνευματικής ανάρτησης. Η ανάρτηση με έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, με τον οδηγό να τις επιλέγει μέσω του Audi drive select. Επιπρόσθετα με τον έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ η νέα, ενεργή πνευματική ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου σε πέντε στάδια. Στο Audi Q5 3.0 TDI τα δύο αυτά συστήματα και το σπορ διαφορικό συνδυάζονται σε μια νέα κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης. Στο στάνταρ σύστημα, το Audi drive select, που έχει πρόσβαση σε διάφορες μονάδες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά 7 προγραμμάτων οδήγησης. Τα δύο νέα προγράμματα lift/offroad και allroad τονίζουν εμφατικά τον off road χαρακτήρα του Audi Q5.

Ο χειρισμός του νέου Audi SUV είναι διαισθητικός και χαρακτηρίζεται από τρία νέα προηγμένα στοιχεία, όπως το προαιρετικό Audi virtual cockpit με τις καταπληκτικές ψηφιακές απεικονίσεις στην οθόνη υψηλής ανάλυσης διάστασης 12,3 ιντσών. Επίσης, υπάρχει προαιρετικό head-up display που απεικονίζει διάφορα δεδομένα στο παρμπρίζ ώστε ο οδηγός να μην αποσπά το βλέμμα του από το δρόμο.

Το καινούργιο Audi Q5, ακριβώς όπως και τo Q7, έχει μια λειτουργία «προσωπικής βοήθειας πλοήγησης» η οποία έχει τη δυνατότητα εκμάθησης. Με την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας το σύστημα πλοήγησης «μαθαίνει» τις διαδρομές και τους προορισμούς που επιλέγονται συχνά και συνδέει τις συγκεκριμένες πληροφορίες τόσο με το σημείο στάθμευσης όσο και με την ώρα της ημέρας.

Το Audi Q5 με πωλήσεις πάνω από 510.000 αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, είναι το δημοφιλέστερο και πιο πετυχημένο SUV στην ιστορία της Premium κατηγορίας. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 50.500€.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: