Στο τιμόνι του νέου Jeep Renegade 1,6 diesel 4X2

To όνειρο έγινε πραγματικότητα

Στο τιμόνι του νέου Jeep Renegade 1,6 diesel  4X2

Πολλοί το Jeep …αγάπησαν αλλά λίγοι μπόρεσαν να το αγοράσουν. Αυτό πλέον δεν ισχύει και το όνειρο πολλών έγινε πραγματικότητα .Το Renegade  δεν είναι «θηρίο» αλλά ένα όχημα με άγρια ομορφιά και οικονομικό κινητήρα προσιτών κυβικών. Αυτά τα προσόντα του και όχι μόνο  δικαιολογημένα του έδωσαν τον  τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016».

Πριμοδοτημένο για τα Ελληνικά δεδομένα με μικρού κυβισμού κινητήρες όπως είναι ο 1,4 λίτρων  με το 9αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση, γρήγορα μπήκε στις «καρδιές» των οδηγών  αυξάνοντας τις πωλήσεις της εταιρείας συνολικά στην Ευρώπη κατά 170%. Το μοντέλο της δοκιμής μας χωρίς να είναι τετρακίνητο μας εντυπωσίασε τόσο με την οικονομία ,τις επιδόσεις που προσφέρει το υπερτροφοδοτούμενο diesel μοτέρ των 1,6 λίτρων  όσο και με την "άγρια" ομορφιά» που προσφέρει η όλη εικόνα του. 

Το Renegade δεν παύει να είναι Jeep ειδικά μπροστά όπου τα στρογγυλά φώτα , η μεγάλη τετράγωνη μάσκα με τις  7 κάθετες χαρακτηριστικές γρίλιες  παραπέμπει κατευθείαν στα Αμερικάνικα μοντέλα. Το όλο σχήμα είναι τετράγωνο με όμορφες όμως σχεδιαστικές γραμμές, με μεγάλους καθρέφτες και πίσω μέρος που ξεχωρίζει και από τα χαρακτηριστικά  τετράγωνα  φωτιστικά σώματα.

Οι διαστάσεις (Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm) υπόσχονται μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και 351 διαθέσιμα λίτρα για τις αποσκευές τους. Όταν καθίσεις στην ψηλή και πανοραμική θέση του οδηγού με την πρώτη ματιά εντοπίζεις το ποιοτικότατο εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά  και  την λιτή σχεδίαση έτσι ακριβώς όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός Jeep H σχεδίαση λιτή αλλά φρέσκια .Οι τριγμοί απουσιάζουν ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές με αποτέλεσμα να αποκομίζεις την αίσθηση ότι το Renegade είναι ικανό να αντέξει στον χρόνο και την σκληρή χρήση.

Δεν λείπουν όμως  τα hi tech στοιχεία όπως είναι η  έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT και το  σύστημα πολυμέσων Uconnect δίνει την δυνατότητα σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth . Με αυτό τον τρόπο μπορεί να δέχεται μηνύματα  αλλά και  να τα «διαβάζει» . Το ψηφιακό ηχοσύστημα διαθέτει και θύρα USB.Στη έκδοση Limited υπάρχει πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει εκτός από το σύστημα Uconnect με την οθόνη 5’’ το σύστημα πλοήγησης και την έγχρωμη οθόνη 7’’ στον πίνακα οργάνων και  έξι αερόσακους, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο κλιματισμό. και πολλά συστήματα ασφάλειας μεταξύ των οποίων αυτό της έγκαιρης αποφυγής σύγκρουσης, της ανίχνευσης τυφλού σημείου και της προειδοποίησης της ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Οι ηλεκτρικές ευκολίες (ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδαριές , καθρέφτες είναι δεδομένες  ενώ στα έξτρα ανήκει εκτός των άλλων  είναι η  πανοραμική ηλιοροφή  My Sky με τα  δύο αφαιρούμενα τμήματα. 

Ξεκινάμε την δοκιμή μας και από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίζουμε να εκτιμάμε τις δυνατότητες του Renegade. To  μοτέρ προέρχεται από την Fiat και είναι υπερτροφοδοτούμενο 1,6 λίτρων diesel . Τα 120 άλογα είναι σπιρτόζικα στη απόδοση  και πολιτισμένα  σε λειτουργία. Η ροπή των 32 κιλών  δίνει ελαστικότητα από χαμηλά  σε σημείο που ακόμη και αν έχεις την 6η σχέση στο σφιχτό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και στροφές  στο …ρελαντί των 1500 σ.α.λ. το Renegade ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού επιταχύνοντας  με τα 100χλμ./ώρα  από στάση να έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα  και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 178 χλμ./ώρα..

Οι καλές επιδόσεις συνοδεύονται από τα δυνατά φρένα παρά την κάπως μαλακή  αίσθηση του πεντάλ. Διανύσαμε μακρινές διαδρομές με χαλαρό τρόπο οδήγησης με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη έντονου αεροδυναμικού θορύβου,  με ικανοποίηση είδαμε ότι η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (τιμή που καταγράφηκε στον υπολογιστή ταξιδιού).

Στον δρόμο το Renegade παρά το αυξημένο ύψος του προσφέρει άνεση στους επιβάτες , με σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές , με το σύστημα διεύθυνσης να έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση . Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες .Τις ημέρες που πήραμε το Renagade χιόνιζε συνέχεια και κινηθήκαμε πολλές φορές σε δύσβατα σημεία με λασπώδεις επιφάνειες.Παρά την έλλειψη τετρακίνησης  το αυξημένο ύψος κατά 175 mm και οι γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής στις 17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα και με αλυσίδες φυσικά μας έβγαλαν από δύσκολες καταστάσεις ακόμη και σε άγριες χιονισμένες καταστάσεις  όπου κινήθηκαν καθαρά τετρακίνητα οχήματα. Σε τελική ανάλυση το Renegade με το σήμα της Jeep με  Ευρωπαϊκό προσανατολισμό που γίνεται αποδεκτό και στην Αμερική πάει  δικαιολογημένα καλά στις πωλήσεις . 

Μάλιστα οι ιθύνοντες της «Fiat Chrysler Automobiles» είχαν βρει τον πιο κατάλληλο τρόπο προώθησης του ως ένα ιδιαίτερο όχημα με μεγάλες δυνατότητες τοποθετώντας το στα χέρια του Batman ή για να ακριβολογούμε  στα χέρια του Μπεν Άφλεκ που κρατάει τον ρόλο του μαύρου ιππότη στην τελευταία ταινία Batman vs  Superman «H Αυγή της Δικαιοσύνης». Η σκηνή με τον διάσημο ηθοποιό να αποφεύγει συντρίμμια αυτοκίνητα, φωτιές και αυτοκίνητα είναι ενδεικτική για την φυσιογνωμία που θέλει να δώσει η εταιρείας στο νέο της δημιούργημα το Renagade. Η τιμή της βασικής έκδοσης Sport με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων  είναι στα 21.900 ευρώ. Η Longitude κοστίζει 25.600,η Justice  26.100 και η Limited είναι στα 27.200 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

 

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top