Όταν έχεις κατασκευάσει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο όπως είναι το MOKKA  το οποίο από το  2012 έχει πουλήσει πάνω από 600.000 μονάδες  αναρωτιέσαι τι πρέπει να κάνεις για να το κάνεις καλύτερο. Η απάντηση  είναι απλή. Να κρατήσεις την κεντρική ιδέα και να δώσεις  έ(Χ)τρα  προσόντα  στο  αυτοκίνητο. Τα «μυαλά» της Opel δούλεψαν πήραν  το Mokka  το ομόρφυναν και το «φόρτωσαν» τεχνολογία. Η Αμαλία Γιαννακοπούλου η «σιδηρά» κυρία της Ελληνικής αντιπροσωπείας μας έκανε μια ευχάριστη έκπληξη δίνοντας μας το Mokka 4x4 με τον  «ψιθυριστό» και ιδιαίτερα οικονομικό κινητήρα των 1,6 λίτρων. 

Με την πρώτη ματιά το Mokka X  εντυπωσιάζει. Το Mokka  X που ανοίγει τον δρόμο για την οικογένεια Χ της Opel  είναι ελκυστικό. Δεν είναι μόνο η «φουσκωμένη» κορμοστασιά του αλλά το εκλεπτυσμένο «πρόσωπο» του. Τα νέα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led  με αυτόματους προβολείς και με 9 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, ανάλογα με την ταχύτητα, το προπορευόμενο ή διερχόμενο όχημα και το είδος του δρόμου δένουν αρμονικά με τη νέα μάσκα και το νέο προφυλακτήρα με τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τον διαφορετικό προφυλακτήρα.  Οι σχεδιαστές  έβαλαν και νέες ζάντες αλουμινίου (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν γυαλιστερές μαύρες)ενώ πρόσθεσαν στην παλέτα χρωμάτων άλλα δύο το Amber Orange και το Absolute Red.

Όμως οι μεγάλες αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό εδώ όπου  οδηγός και επιβάτες νομίζουν ότι έχουν μπει σε διαφορετικό αυτοκίνητο ,σε  ένα νέο μοντέλο. Βέβαια η εικόνα είναι γνώριμη και παραπέμπει στο Astra όμως τίποτα δεν εμποδίζει τους υπεύθυνους σχεδιαστές να περηφανεύονται ότι αν έφτιαχναν ένα εντελώς νέο Mokka αυτό θα μπορούσε να είναι το ταμπλό του. Με σύγχρονη σχεδίαση και υψηλή ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά και όργανα αλά Astra.με  νέο λευκό φωτισμό. Ανάμεσα υπάρχει μικρή οθόνη με προβολή στοιχείων του υπολογιστή ταξιδίου.

Αυτό όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει και αποτελεί το hi light της υπόθεσης τεχνολογία είναι η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που έχει καταργήσει αρκετούς διακόπτες. Με εύκολο μενού σε βάζει σε όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου  αλλά και στο νέο σύστημα πολυμέσων R 4.0 IntelliLink. Το Navi 900 IntelliLink2, BT1, Aux-in, Radio, με έγχρωμη οθόνη αφής 8" με την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας είναι ιδαίτερα εντυπωσιακό και εύκολο σε λειτουργία. Την ίδια στιγμή εντοπίζεις και την προσθήκη σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας που είναι πλήρη ανάλογα με την έκδοση όπως είναι το Οpel Eye. Περιλαμβάνει εμπρός κάμερα που εξασφαλίζει τις παρακάτω λειτουργίες:- βοήθημα αναγνώρισης πινακίδων, προειδοποίηση απόκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας,- προειδοποίηση σύγκρουσης,- ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος. Ακόμη υπάρχει το Opel OnStar την προσωπική υπηρεσία συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης που παρέχεται δωρεάν για 5χρόνια.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας είναι η  αυτόματη απόκριση σε ατύχημα (SOS) με 24ωρη τηλεφωνική γραμμής επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας, Υπάρχει Wi-Fi hotspot με σύνδεση μεταφοράς δεδομένων υψηλών ταχυτήτων και μέχρι επτά συσκευές, εφαρμογή smartphone για έλεγχο από απόσταση (κλείδωμα /ξεκλείδωμα αυτοκινήτου με τηλεχειρισμό), υποστήριξη κλεμμένου οχήματος, διάγνωση οχήματος, downloading  που επιτρέπει σε σύμβουλο OnStar να εισάγει μία εναλλακτική διαδρομή, ένα εστιατόριο ή μία συγκεκριμένη διεύθυνση στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.  

Στην «καρδιά» υπάρχει ο diesel υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1598 κ.εκ. common rail  με άμεσο ψεκασμό .Τα 136 άλογα δείχνουν την δύναμη τους από τις 3.500-4.000 σ.α.λ. και « καλπάζουν» χωρίς να ενοχλούν. Το μοτέρ σχεδόν δεν ακούγεται ως πετρελαιοκίνητο, γεγονός που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό των μηχανικών της Opel ότι «ψιθυρίζει». Πατάμε το γκάζι και η απόκριση του αυτοκινήτου είναι άμεση καθώς η ροπή των 32,6 kgm/2.000 σ.α.λ. δίνει ελαστικότητα . Το κιβώτιο ταχυτήτων που συνεργάζεται με το προηγμένο μοτέρ είναι μηχανικό 6 σχέσεων διαθέτει  μακριά κλιμάκωση και βοηθά στο να αναδείξει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου κυρίως στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει με άνεση τα 187 χιλιόμετρα ανά ώρα. Με μαζεμένο το δεξί πόδι είδαμε την κατανάλωση να πλησιάζει την μέση εργοστασιακή που είναι στα 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα( σύστημα start&stop) . Με βαρύ το δεξί πόδι και με τις τσιτωμένες τις αλλαγές σε δεν είδαμε την κατανάλωση να ξεπερνά τα 6,7 λίτρα. Τιμές που ικανοποιούν απόλυτα κάποιον που αγοράζει crossover  τέτοιας  κατηγορίας. 

Η οδική συμπεριφορά προβλέψιμη και ασφαλής. Με τα όπλα του Mokka 4 X 4 αντιμετωπίσαμε τον χιονιά που «χτύπησε» την Αττική  με τα άσχημα που προέκυψαν όπως είναι οι λασπωμένες και βαθιές χωμάτινες επιφάνειες ή το γλιστερό οδόστρωμα. Το σύστημα τετρακίνησης με τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη μπορεί να στείλει έως 50% της ροπής στον πίσω άξονα ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος. Αυτό μας διευκόλυνε αφάνταστα και μας έβγαλε από το άγχος μήπως κολλήσουμε η χάσουμε την πρόσφυση σε ιδιαίτερα κατηφορικές διαδρομές .

Στο τελευταίο συνέβαλε το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης το οποίο απλά αυτοματοποίησε την διαδρομή μας. Σε ήρεμες συνθήκες το Mokka X συμπεριφέρεται ουδέτερα με μειωμένες κλίσεις στις στροφές . Τις όποιες υπερβολές μας διόρθωσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά και ακούραστα.

Σε τελική ανάλυση το νέο Opel Mokka X είναι ένα μοντέλο που θα ικανοποιήσει τους οδηγούς που ζητούν ποιότητα, ασφάλεια ,τεχνολογία, αξιοπιστία και οικονομία. Οι τιμές για την τετρακίνητη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων ξεκινούν από τα 26.000 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας για την έκδοση Active. Η 1.6 CDTI 136 PS Color Active 4×4 κοστίζει 27.000 ευρώ και 1.6 CDTI 136 PS Innovation  4×4 είναι στα  30.700 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας      

Tags: