Η Suzuki Motor Corporation αποκάλυψε για πρώτη φορά το νέο IGNIS στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού και ήδη έγινε η πρώτη παρουσίαση του στους δημοσιογράφους στην Ελλάδα. Το νέο IGNIS κινείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.2 DUALJET (K12C), ο οποίος προσφέρει δυναμικές επιδόσεις μαζί με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Συνδυάζεται μάλιστα με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS (SmartHybridVehiclebySuzuki) προκειμένου να επιτευχθεί ακόμα καλύτερη απόδοση δύναμης και οικονομίας. Το SHVS (SmartHybridVehiclebySuzuki) είναι ένα ελαφρύ και συμπαγές ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια ISG (IntegratedStarterGenerator), έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Πρόκειται για ένα σύστημα ιδανικό για χρήση σε compact οχήματα, που εκμεταλλεύεται την παρεχόμενη από τον ηλεκτροκινητήρα ροπή για να επιτύχει καλύτερη οικονομία καυσίμου. Κιβώτιο 5 σχέσεων AGS (AutoGearShift): Βασισμένο στο χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο, το αυτοματοποιημένο κιβώτιο της Suzuki διενεργεί αυτόματα τις λειτουργίες του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων για λογαριασμό του οδηγού.

suzuki-ignis πλαι.jpg
Το IGNIS χρησιμοποιεί την τετρακίνηση ALLGRIP AUTO της Suzuki με συνεκτικό συμπλέκτη viscous. Μεταφέροντας αυτόματα τη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, το σύστημα μεγιστοποιεί την απόδοση, προσφέροντας παράλληλα μέγιστη οικονομία καυσίμου. Το ALLGRIP AUTO επιτρέπει στον οδηγό να λειτουργεί ξέγνοιαστα στις καθημερινές του μετακινήσεις, ειδικά αν αυτές περιλαμβάνουν γλιστερούς δρόμους ή χιονισμένες επιφάνειες. Ο εξοπλισμός ασφάλειας του νέου IGNIS περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP® (ElectronicStabilityProgram), που βοηθά στη διατήρηση της σταθερότητας κατά την οδήγηση, καθώς και εμπρός, πλαϊνούς και αερόσακους τύπου κουρτίνας για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση μπροστινής ή πλάγιας σύγκρουσης.

Επιπλέον υπάρχουν υψηλά περιθώρια ασφαλείας με το σύστημα υποβοήθησης πέδησης DualCameraBrakeSupport (DCBS): όταν το αυτοκίνητο κινείται με 5 km/h ή περισσότερα, οι στερεοσκοπικές κάμερες εντοπίζουν οχήματα και πεζούς που πιθανά βρίσκονται εμπρός, βοηθώντας στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό πιθανών ζημιών μιας σύγκρουσης, με το να ειδοποιούν τον οδηγό και να ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα.

Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 km/h ή περισσότερα και παρατηρείται αλλαγή λωρίδας χωρίς ο οδηγός να έχει ενεργοποιήσει τους δείκτες πορείας (φλας), το σύστημα ενεργοποιεί μηχανισμούς ειδοποίησης του οδηγού, όπως δόνηση στο τιμόνι και ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επαναφέρει την προσοχή του χειριστή στην οδήγηση του οχήματος.


Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 km/h ή περισσότερα και παρατηρείται όχι σταθερή πορεία και μετακίνησή του από τη μια πλευρά της λωρίδας κυκλοφορίας στην άλλη, το σύστημα ενεργοποιεί ηχητικό σήμα καθώς και φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επιστήσει την προσοχή του οδηγού στην αθέλητη αυτή μετακίνηση του οχήματος που ενδέχεται να οφείλεται σε νύστα ή άλλους παράγοντες. Δύο στερεοσκοπικές κάμερες επιβλέπουν την απόσταση ανάμεσα στο όχημα και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο, ενώ προσδιορίζουν και το σχήμα αυτών των αντικειμένων. Με αυτά τα στοιχεία ως βάση, λειτουργούν οι παρακάτω τρείς προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας: η υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support (DCBS), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου.

Η εντυπωσιακή σχεδίαση του νέου IGNIS ξεκινά από το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος, το οποίο ενσωματώνει αρμονικά τα LED εμπρός φώτα με τις δυναμικές γραμμές της εμπρός μάσκας. Συνεχίζει με καθαρές, απλές σχεδιαστικές γραμμές, που χαρίζουν εκφραστικότητα και στιλ. Έχει κληρονομήσει στοιχεία από το κλασικό Suzuki Fronte Coupe, όπως το χαρακτηριστικό σχεδιασμό της πίσω κολώνας, αλλά και τις «μαυρισμένες» εμπρός και μεσαίες κολώνες του Swift, καθώς και άλλα στοιχεία σήματα-κατατεθέντα των SUV της Suzuki, όπως το χαρακτηριστικό καπό από το πρώτης γενιάς Vitara και τα διακοσμητικά στα φτερά. Εκτός από το απλό, αλλά απόλυτα μοναδικό εξωτερικό σχεδιασμό, η εμβληματική εικόνα του νέου IGNIS προκύπτει και από τη ζωντάνια του εσωτερικού του σχεδιασμού.

suzuki-ignis-tamplo.jpg
Τα κυλινδρικού σχήματος χειριστήρια του κλιματισμού και ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων, συνδυάζονται ώστε να δίνουν στην καμπίνα φουτουριστικό τόνο. Η εμφατική οριζόντια σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο χρησιμοποιεί υλικά με πλούσια υφή, δημιουργούν άνεση και ευρυχωρία. Οι λεπτομέρειες σε πορτοκαλί, μεταλλικό ή γκρι τιτανίου, προσθέτουν μια ακόμα πινελιά ποιότητας στην καμπίνα και συνηγορούν στη δημιουργία μια ενεργητικής εικόνας, όπως αρμόζει σε ένα μοντέρνο SUV. Με το εντυπωσιακό νούμερο των 180 mm ως ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, το νέο IGNIS επιτρέπει την απρόσκοπτη κίνηση σε τραχείς ή ολισθηρούς δρόμους, ενώ παράλληλα, προσφέρει θέση οδήγησης τέτοια, που χαρίζει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, κάνοντας ευκολότερη την οδήγηση. Η ψηλή θέση των καθισμάτων αυξάνει και την ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης από το όχημα. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό είναι ο μεγάλης χωρητικότητας χώρος αποσκευών, 267 λίτρων (227* λίτρων για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με ALLGRIP)

Suzuki-Ignis-πισω.jpg
Η καμπίνα επιβατών διαθέτει εξαιρετικά άνετους και πρακτικούς χώρους αποθήκευσης. Εκτός από το δύο χώρων ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό, υπάρχουν θήκες μπουκαλιών τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας, αλλά και ποτηροθήκες στις εμπρός και τις πίσω πόρτες. Στόχος άλλωστε του σχεδιασμού συνολικά ήταν η ευκολία στην καθημερινή χρήση.. Διατίθεται επίσης συρόμενη λειτουργία της πλάτης του πίσω καθίσματος, που σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης, καθιστά δυνατή τη μεταφορά ογκώδη αντικειμένων και αποσκευών.

Το ηχοσύστημα του νέου IGNIS, χρησιμοποιεί μια οθόνη αφής, παρόμοιας λογικής με ένα smartphone. Συνδέστε το τηλέφωνό σας μέσω Bluetooth® ή καλωδίου USB προκειμένου να χρησιμοποιήσετε όλες τις συμβατές εφαρμογές μέσω της οθόνης του αυτοκινήτου, η οποία είναι επίσης εξοπλισμένη με ραδιόφωνο, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης. Το Android Auto επεκτείνει την πλατφόρμα Android στο αυτοκίνητο με τρόπο τέτοιο ώστε η χρήση της να εξυπηρετεί κατά την οδήγηση. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην αποσπά τον οδηγό και αυτός να επικεντρώνεται στην οδήγηση, ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει τις εφαρμογές της Google™, όπως GoogleMaps™, GoogleSearch™ και άλλα. Το AppleCarPlay επιτρέπει στους χρήστες iPhoneνα λαμβάνουν οδηγίες για την κίνηση στους δρόμους, να λάβουν και να αποστείλουν μηνύματα, να ακούσουν μουσική, όλα με τρόπο τέτοιο ώστε να παραμένουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο είτε χρησιμοποιούν φωνητική εντολή (Siri) ή την οθόνη αφής. Το MirrorLink επιτρέπει σε διάφορες εφαρμογές του smartphone, να εμφανίζονται στην οθόνη του αυτοκινήτου προσφέροντας έτσι άμεση και εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες του κινητού τηλεφώνου.

suzuki-ignis- mprosta 2.jpg
Με τιμή από €11.530 αναμένεται να φέρει σε δύσκολη θέση τον ανταγωνισμόι ενώ οι τιμές πώλησης για το τετρακίνητο Ignis στα επίπεδα εξοπλισμού GL+ και GLX, είναι αντίστοιχα 14.030 και 15.780 ευρώ, και με το το mild υβριδικό σύστημα υποβοήθησης SHVS είναι στα 16.580 ευρώ.


Βαγγέλης Γκούμας