Η Opel εφοδίασε το Insignia Grand Sports με όλα όσα χρειάζεται ένα μεσαίο sedan για να προσφέρει βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά και μεγαλύτερη ευελιξία. Το νέο μοντέλο είναι ελαφρύτερο κατά 175 kg από τους προκατόχους του, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς αλλά και των επιδόσεων. Παράλληλα, είναι 29 mm χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 11 mm, οι πρόβολοι έχουν μειωθεί σημαντικά και το μεταξόνιο έχει επεκταθεί κατά 92 mm – που σημαίνει πρόσθετη κατευθυντική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

insignia 2.jpeg
Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, τα συστήματα διεύθυνσης και κίνησης αυτόματα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων ‘Standard’, ‘Sport’ και ‘Tour’. Είναι κάτι που μπορεί να δοκιμαστεί άριστα στη θρυλική πίστα Nordschleife του Nürburgring. Το σιρκουί είναι εξαιρετικά απαιτητικό καθώς οι συνδυασμοί ποιότητας οδοστρώματος, ευθειών και στροφών μεταβάλλονται συνεχώς. Κάθε νέο Opel δοκιμάζεται στα όρια των δυνατοτήτων του. Η ομάδα που πλαισίωνε τον αρχιμηχανικό του Insignia, Andreas Zipser, συμμετείχε στα test-drive του Nürburgring με καμουφλαρισμένα πρωτότυπα. Και οι μηχανικοί εκμεταλλεύτηκαν τα 21 χλμ. της πίστας Nordschleife ώστε να καθορίσουν και τις τελευταίες λεπτομέρειες ενός άριστα σεταρισμένου οχήματος.

opellll.jpeg
Για μία δυναμική οδηγική εμπειρία, απαιτείται απλά η επιλογή του ‘Sport’ mode του πλαισίου FlexRide: Οι αποσβεστήρες είναι πιο σκληροί και η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού πιο άμεση. Επιπλέον, το σύστημα σταθεροποίησης ESP παρεμβαίνει καθυστερημένα, δίνοντας στον οδηγό περισσότερο περιθώριο δράσης. Σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο, το ‘Sport’ mode ανεβάζει σχέσεις σε υψηλότερες στροφές – το Insignia είναι πλέον ιδανικά σεταρισμένο για δυναμική οδήγηση.
Στη διαδρομή επιστροφής από το Nürburgring ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα (modes) σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος και τις προσωπικές του προτιμήσεις:

insignia 3.jpeg
‘Standard’: ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει το καλύτερο σετάρισμα με βάση τις πληροφορίες που συλλέγουν οι αισθητήρες του οχήματος.
‘Tour’: σετάρισμα πλαισίου με βάση την άνεση, ρυθμίσεις κινητήρα για μειωμένη κατανάλωση – ιδανικό πρόγραμμα για ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
‘Sport’: Η βύθιση του εμπρός τμήματος περιορίζεται κατά το φρενάρισμα, οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται όταν το όχημα στρίβει με υψηλή ταχύτητα και το σύστημα διεύθυνσης παρέχει πιο άμεση πληροφόρηση για τις οδικές συνθήκες.

Το πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει ηλεκτροϋδραυλικά τους αποσβεστήρες στο οδόστρωμα και τις τρέχουσες συνθήκες 500 φορές το δευτερόλεπτο ή 30.000 το λεπτό. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις προσωπικές προτιμήσεις του για τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τους αποσβεστήρες μέσω του μπουτόν ‘Sport’.

Εάν, για παράδειγμα, το Opel Insignia Grand Sport κινείται με ‘Standard’ mode και ο οδηγός αποφασίσει να υιοθετήσει ένα πιο σπορ στυλ οδήγησης σε ένα δρόμο με στροφές, το λογισμικό αναγνωρίζει το πιο δυναμικό στυλ με βάση την επιτάχυνση και το φρένο και μεταβάλλει αμέσως τα χαρακτηριστικά του πλαισίου και του κινητήρα σύμφωνα με το Sport mode.


Βαγγέλης Γκούμας