Ζητάς πρακτικότητα, ευελιξία, αντοχή στον χρόνο, ευκολία στην οδήγηση και σπιρτόζικη συμπεριφορά. Δεν χάνεις τίποτα να ρίξεις όχι μια αλλά πολλές ματιές στο ολοκαίνουργιο Suzuki Celerio. Πρόκειται για μια έξυπνη λύση που αντικαθιστά ουσιαστικά δύο μοντέλα το Splash και το μικρό Alto συνδυάζοντας όλα τα θετικά τους σημεία. To όνομα έχει μια Ιταλική νότα χωρίς βέβαια να μεταφράζεται σε κάτι. Στην περίπτωση της δοκιμής μας επιστρατεύσαμε και την σύζυγο καθώς αυτό το όμορφο αυτοκινητάκι θα αποτελέσει επιλογή και στις γυναίκες με βάση τα προσόντα που αναφέραμε στην αρχή. Η σύζυγος λοιπόν με την πρώτη ματιά είπε : «Είναι πολύ γλυκούλι».

suzuki celerio 11111.jpg
Το …γλυκούλι, πεντάθυρο Celerio παρά τις μαζεμένες διαστάσεις είναι ψηλό , έχει όμορφες γραμμές και φωτιστικά σώματα. Με μήκος 3,6 μέτρα ξεπερνά τους άμεσους ανταγωνιστές και σε προϊδεάζει για το τι πρόκειται να συμβεί αν περάσεις με ιδιαίτερη ευκολία στο εσωτερικό καθώς οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν σε μια γωνία 90 μοιρών. Το μεγάλο εσωτερικό ύψος σου δίνει την αίσθηση ευρυχωρίας όχι μόνο μπροστά αλλά κυρίως πίσω όπου κάθεται και μεσαίος πέμπτος επιβάτης έχοντας «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι . Η άνεση οφείλεται και στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα πίσω και στην έλλειψη του γνωστού τούνελ.

SUZUKI CELERIO ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ.jpg
Επιβεβαίωση ήρθε πάλι από το στόμα της συζύγου η οποία όταν… έφτασε στο πορτμπαγκάζ είπε χαρακτηριστικά. «Εδώ χωράνε όλες οι τσάντες του super market». Kαι έχει δίκιο καθώς ο χώρος των αποσκευών έχει 254 διαθέσιμα λίτρα, τιμή που ανεβαίνει στα 1053 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω διαιρούμενου καθίσματος. Η Suzuki μιλά για το «πιο ευρύχωρο μικρό» και καλά κάνει . Όσον αφορά την ποιότητα υλικών στο εσωτερικό η επιλογή που έχει γίνει είναι τα σκληρά πλαστικά, εικόνα συνηθισμένη στην κατηγορία. Όμως οι Ιάπωνες έχουν φροντίσει για την καλή συναρμογή τους και το προσεγμένο φινίρισμα..

SUZUKI CELERIO ΤΑΜΠΛΟ.jpg
Ο πίνακας οργάνων είναι ευκολοδιάβαστος χάρη στο μεγάλο ταχύμετρο που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος και στο πιο διακριτικό στροφόμετρο. Θήκες υπάρχουν πολλές ,για τσαντάκια , τα ποτήρια και για όλα τα «άπειρα «μικροαντικείμενα» που συνήθως μεταφέρουν μαζί τους οι γυναίκες έστω και αν η διαδρομή είναι …λίγων χιλιομέτρων. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το επίπεδο εξοπλισμού , ακόμη και στην βασική έκδοση GL. Μιλάμε για υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα στάνταρ USB και Bluetooth, κεντρικό κλείδωμα, δύο ηλεκτρικά παράθυρα, αιρκοντίσιον , ESP, μετωπικούς - πλευρικούς αερόσακους και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η αμέσως ακριβότερη GLX διαθέτει 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και επιπλέον αερόσακους οροφής.

SUZUKI CELERIO ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ.jpg
Τα αφήνουμε όλα αυτά στην άκρη και βάζουμε μπροστά. Στην «καρδιά» χτυπάει 1000άρης τρκύλινδρος βενζινοκινητήρας ο οποίος βγάζει 68 άλόγα στις 6000 σ.α. λ. και 90 Nm ροπής στις 3500 σ.α.λ. .

SUZUKI CELERIO ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ.jpg
«Σπιρτόζικος» στο πάτημα του γκαζιού ανεβάζει γρήγορα στροφές και κινεί με άνεση το αμάξωμα των 835 κιλών. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος που «τραβά» χωρίς να «κομπιάζει» χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και με μεγάλη ελαστικότητα ακόμη και όταν επιλέγεις την 5η ταχύτητα στο μηχανικό εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων με στροφές ανάμεσα στις 1500 με 2000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα σε 14 δευτερόλεπτα και τα 155 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας είναι ικανοποιητικοί χρόνοι για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτό που ενδιαφέρει πολλούς είναι το τι «καίει» το Celerio. Όταν κινείσαι με χαλαρούς ρυθμούς η μέση κατανάλωση πλησιάζει τα 4, 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ αν «αγριέψεις» η τιμή δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα. Την ίδια στιγμή ο οικολογικός χαρακτήρας του Suzuki Celerio προσφέρει εκπομπές CO2 μόλις 99 γρμ./χλμ. και μάλιστα χωρίς να υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα start&stop.

SUZUKI CELERIOΠ ΙΣΩ.jpg

To δυνατό σημείο του μικρού αυτοκίνητου είναι η κίνηση μέσα στα στενά της πόλης όπου το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να δείχνει ελαφρύ, «κόβει» όμως άμεσα ,βοηθά στους ελιγμούς ενώ όπως είπαμε το «σπιρτόζικο» μοτέρ κάνει την οδήγηση ευχάριστη. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη περισσότερο στην άνεση των επιβατών χωρίς βέβαια να γέρνει υπερβολικά στις στροφές. Υπάρχουν μικρές αναπηδήσεις στα εγκάρσια σαμαράκια του οδοστρώματος που οφείλονται στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Σε κάθε περίπτωση που αποφασίσεις να κινηθείς στα όρια του υπάρχει το στάνταρ ESP που φέρνει τα πράγματα στην σωστή πορεία τους. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Όμως και η άποψη της συζύγου για τα προσόντα του Celerio ήταν ταυτόσημες αλλά σε πιο απλοϊκό τρόπο καθώς το μικρό Suzuki «είναι σπίρτο και ευκολοδήγητο και πολύ άνετο στο παρκάρισμα. Το βολεύεις σχεδόν παντού.» Η τιμή για το Suzuki Celerio στην βασική αλλά πλούσια έκδοση όπως είπαμε είναι στα 9700 ευρώ.


Bαγγέλης Γκούμας