Η ολοκαίνουργια δημιουργία της Alfa Romeo ονομάζεται Stelvio. Με στόχο να γίνει το απόλυτο κυρίαρχο και το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του. Η εξέλιξή του έγινε στο κέντρο εξέλιξης της Alfa Romeo στη Modena της Ιταλίας, ενώ θα συναρμολογείται στο πρόσφατα ανακαινισμένο εργοστάσιο του Cassino, σε μια γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας όπως, η εντυπωσιακή Giulia.
O έντονος δυναμισμός, κατ' αρχήν, που διακρίνει το Stelvio συνδέεται σαφώς με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Επίσης το εμπρόσθιο μέρος, κυρίως όμως, η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, με το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Τα προαναφερθέντα συνολικά, αποτελούν μία πρώτη εκτίμηση ότι, περικλείει πάρα πολλά και εξόχως σημαντικά στοιχεία στην υλοποίησή του. Εκτίμηση που φυσικά επαληθεύεται απόλυτα στην πράξη. Οι υπερσύγχρονοι και ιδιαίτερα εξελιγμένοι κινητήρες είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε πραγματικής Alfa Romeo. Το Stelvio Quadrifoglio σαφώς και δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα.
_Alfa_Romeo_Stelvio_2.jpeg
Προσφέρεται αποκλειστικά με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα βενζίνης, κορυφαίων προδιαγραφών και επιδόσεων: εξακύλινδρος σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι η παρουσία στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου που θα παρουσιαστούν στο εγγύς μέλλον και ενός 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων.
Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα "2 σε 1" άμεσου ψεκασμού, εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας.
alfa romeo stelvio 3.jpg
Το καινούριο πρόγραμμα AlfaTM DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου. Αναμφίβολα, η παρουσία του μεγιστοποιεί την άνεση και την ευκολία οδήγησης σε κάθε περιβάλλον κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης, περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα "ημι-εικονικής διεύθυνσης" (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς κα�� την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, δίνει φυσικά και εδώ το παρών.
alfa-romeo-stelvio- 4.jpg
Το Chassis Domain Control (CDC) ή με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελέγχει και διαχειρίζεται όλα ανεξαιρέτως τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: το AlfaTM DNA Pro, την τετρακίνηση Q4, το AlfaTM Torque Vectoring, την ενεργή ανάρτηση Alfalink, το σύστημα ευστάθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγράφει αδιαλείπτως την κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα δεδομένα της επιτάχυνσης και της περιστροφής του κινητήρα, προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις δια μέσω του συστήματος AlfaTM DNA Pro. πληροφορίες συλλέγονται και αξιολογούνται προκειμένου να προληφθούν κρίσιμες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Βαγγέλης Γκούμας