Ακόμη και αν δεν είσαι οπαδός των Ιαπωνικών αυτοκινήτων δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις ότι διαθέτουν προσόντα τα οποία αν μη τι άλλο κάνουν την ζωή των οδηγών εύκολη και οικονομική. Η παροιμιώδης αξιοπιστία τους στο πέρασμα των χρόνων αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός που διαθέτουν ακόμη και στην βασική έκδοση ��ν μη τι άλλο ικανοποιούν και με το παραπάνω τους οδηγούς που επιζητούν ένα «εργαλείο» για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Το νέο Suzuki Baleno έχει όλα τα προσόντα για να μπει στην λίστα προτίμησης των υποψηφίων αγοραστών ειδικά τώρα που στην «καρδιά» του υπάρχει εάν τουρμπάτο μοτέρ μόλις 1.000 κ. εκ. με χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλές επιδόσεις.
Το νέο μοντέλο καλύπτει το κενό που ...άφησε (;)το Liana και αποτελεί την μεγαλύτερη επιλογή μετά το επιτυχημένο Swift. Για τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου η Suzuki χρησιμοποιεί την κωδική ονομασία « Liquid Flow». Χωρίς αιχμηρές γραμμές το Baleno είναι σύγχρονο σχεδιαστικά χωρίς να εντυπωσιάζει. Το πιο όμορφο κομμάτι του είναι μπροστά με το «φουσκωμένο καπό την γνωστή μάσκα της Suzuki και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led .
suzuki _BALENO_καθισματα.jpg
Εσωτερικά το ταμπλό ακολουθεί την ίδια ισορροπημένη γραμμή με σκληρά πλαστικά τα οποία όμως έχουν πολύ καλό φινίρισμα και ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή.
_BALENO_organa.jpg
Τα όργανα είναι όμορφα και ανάμεσα τους υπάρχει οθόνη με τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού. Στα hi tech στοιχεία είναι η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών όπου εμφανίζεται πλήθος πληροφοριών μεταξύ των οποίων και ενδείξεων ισχύος του κινητήρα αλλά και η έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας .
Οι διαστάσεις του Baleno σε προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες ειδικά για τους πίσω που έχουν «αέρα» για τα γόνατα τους. Το µήκος του φθάνει τα 3,995 m, το πλάτος είναι στα 1,745 μέτρα και το ύψος στα 1,460 μέτρα με το μεταξόνιο στα 2,520 μέτρα . Ο διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές των επιβατών είναι στα 355 λίτρα με διπλό πάτωμα (έλλειψη ρεζέρβας ,υπάρχει κιτ επιδιόρθωσης ελαστικών) τιμή που ανεβαίνει στα 1085 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
suzuki _BALENO οθονη.jpg
Ξεκινάμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνουμε ότι άλλος ένας λόγος για την αγορά του είναι και το μοτέρ 1.0 Boosterjet . Μιλάμε για τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο σύνολο με άμεσο ψεκασμό με κυβισμό μόλις 998 cc (κλάμα η …εφορία ), με απόδοση 112 ιππους στις 5.500 σ.α.λ. Η ροπή των 170 Nm εμφανίζεται σε μια κλίμακα 2.000-3.500 σ.α.λ. Στη πράξη το μοτέρ διαθέτει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό με ανησυχίες .Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10, 4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Η κάποια υστέρηση στις ρεπρίζ οφείλεται στις σχετικά μακριές σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου με τις 5 σχέσεις. Στον αντίποδα υπάρχει το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης καθώς καταφέραμε με «αμυντική» οδήγηση να κατεβάσουμε την μέση κατανάλωση στα 5 λίτρα. Αλλά και όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε «επιθετικά» η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 με λίτρα (εκπομπές CΟ2 στα 103 γρ./χλμ.).
suzuki BALENO 3.jpg
Ο προσανατολισμός της ρύθμισης της ανάρτησης είναι προς την άνεση των επιβατών χωρίς βέβαια να χάνεται το αίσθημα της ασφάλειας . Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης , με σχετικά μικρές κλίσεις στις κλειστές καμπές του δρόμου και με ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης το Baleno χωρίς να διαθέτει αγωνιστικά κρατήματα προσφέρει όλες τις ανέσεις ενός απροβλημάτιστου καθημερινού αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή εκτός από τα δεδομένα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας ανάλογα με το επίπεδο τους εξοπλισμού το supermini της Suzuki διατίθεται με Radar Brake Support το οποίο σε προειδοποιεί σε ενδεχόμενη σύγκρουση, προφορτίζει τα φρένα, ή και επεμβαίνει στα φρένα για να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Όμως ακόμη και στην βασική έκδοση υπάρχουν συστήματα ασφάλειας και άνεσης τα οποία πληρώνεις εξτρά για να τα βάλεις σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Μεταξύ άλλων οι ζάντες αλουμινίου, οι 6 αερόσακοι, τα συστήματα ESP, TCS οι ηλεκτρικές ευκολίες, το ηχοσύστημα RRCD µε Mp3 και την θύρα USB , ο κλιματισμός είναι στα στάνταρ του αυτοκινήτου .Και όλα αυτά με τιμή στα 13260 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας