Διασκεδαστική οδήγηση MINI σε συνδυασμό με μηδενικούς ρύπους: κάτι που θα γίνει σύντομα πραγματικότητα με την κυκλοφορία του πρώτου plug-in υβριδικού μοντέλου της Βρετανικής premium μάρκας. Η διαδικασία εξέλιξης για τη μαζική παραγωγή έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.

Το μοντέλο συνδυάζει ένα κινητήρα καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα που προσφέρουν γνήσια ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά σε MINI. Με την πρώτη ματιά, δεν καταλαβαίνεις ότι το όχημα δοκιμών είναι υβριδικό. Και αυτό όχι λόγω του καμουφλάζ. Η πρίζα φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι διακριτικά ενσωματωμένη στο αριστερό ‘φινιστρίνι’. Όλα τα υπόλοιπα είναι επίσης γνώριμα στο cockpit. Το μπουτόν start/stop στο κέντρο του ταμπλό έχει κίτρινη λυχνία αντί για κόκκινη.

Πατώντας το μπουτόν ανάβει το αυτοκίνητο, το οποίο ωστόσο παραμένει αθόρυβο αφού το υβριδικό μοντέλο ξεκινάει πάντα σε ηλεκτρικό πρόγραμμα. Το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων στην κολόνα του τιμονιού έχει αντικατασταθεί με μία ένδειξη ισχύος. Ο οδηγός είναι καλό να παρακολουθεί προσεκτικά αυτή την οθόνη τα πρώτα χιλιόμετρα, καθώς τον ενημερώνει για τα αποθέματα ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα πριν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας καύσης.
mini-countryman-hybrid.j.jpg
Το πότε ακριβώς ο κινητήρας καύσης μπαίνει σε λειτουργία εξαρτάται από την ταχύτητα του οχήματος και το πόσο έντονα ο οδηγός πατά το γκάζι. Η μπαταρία υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα παρέχει ενέργεια για την υποστήριξη μεγάλων διαδρομών. Το στάνταρ AUTO eDRIVE mode επιτρέπει ταχύτητες μέχρι 80 km/h, ενώ στο MAX eDRIVE mode η ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 125 km/h.

Το ευφυές σύστημα διαχείρισης ενέργειας προσφέρει μία ακόμα ευκαιρία αποδοτικής συνεργασίας των δύο πηγών ισχύος. Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, ο Mackensen ενεργοποιεί ένα τρίτο πρόγραμμα με το διακόπτη eDrive: το SAVE BATTERY. Στο πρόγραμμα αυτό, ο κινητήρας καύσης τροφοδοτεί το όχημα ενώ ��αυτόχρονα, η μπαταρία υψηλής τάσης διατηρεί τη φόρτιση σε σταθερό επίπεδο ή την αυξάνει μέσω μιας γεννήτριας. Η παρατεταμένη οδήγηση με SAVE BATTERY mode επιτρέπει επαρκή παραγωγή ενέργειας που θα χρησιμοποιηθεί αργότερα για αποκλειστικά ηλεκτρική οδήγηση.

Αφού λειτουργήσει σε SAVE BATTERY mode, το MINI επιστρέφει στην πόλη αθόρυβα στο τέλος του test drive. Η ένδειξη κατάστασης στο cockpit υπενθυμίζει στον οδηγό να επαναφορτίσει τη μπαταρία μέσω επιτοίχιου πίνακα ή ηλεκτρικής πρίζας. Ο ανεφοδιασμός δεν είναι ακόμα απαραίτητος επειδή το plug-in υβριδικό μοντέλο ΜΙΝΙ κατανάλωσε μικρή ποσότητα καυσίμου. Μία ακόμα νέα διάσταση της φιλοσοφίας MINIMALISM.

Βαγγέλης Γκούμας