Ford Ka+. Στιβαρό, με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και πολύ καλή τιμή. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που βγάλαμε από την ολιγόωρη παρουσίαση από τους υπεύθυνους της Ελληνικής αντιπροσωπείας. Η οδήγηση μέχρι την λίμνη του Μαραθώνα μετά επιστροφής, μας έκανε με άνεση να πούμε ότι αυτό «το μικρό αυτοκίνητο αξίζει πραγματικά τα λεφτά του.»

Με την πρώτη ματιά το Ka+, το οποίο έχει εξελιχθεί στην Βραζιλία και παράγεται στην Ινδία , δείχνει ότι είναι γνήσιο τέκνο της Ford με σχεδιαστικά στοιχεία των υπολοίπων μοντέλων της. Μπροοτά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα ψυγείου και τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Οι μυώδεις γραμμές στο καπό αλλά και στο υπόλοιπο αμάξωμα δίνουν ένα τόνο δυναμισμού στο μικρό αυτοκίνητο, το οποίο έχει πριμοδοτηθεί και με μεγαλύτερες διαστάσεις ( Μ/Π/Υ: 4,929 / 1,695/ 1,524) αλλά και 4 πόρτες που το κάνουν πιο χρηστικό. Τα Ford Ka+ είναι «χτισμένο» στο «δάπεδο» του Fiesta, και έχει υποστεί όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τιμόνι έτσι ώστε να ταιριάζει καλύτερα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους .
Ford-Ka_plus2.j.jpg
Στο εσωτερικό η σχεδίαση του ταμπλό και κυρίως της κεντρικής κονσόλας παραπέμπει κατευθείαν στα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας χωρίς βέβαια να διαθέτει και την ανάλογη ποιότητα κατασκευής τους. Εδώ κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά τα οποία όμως είναι πολύ καλά συναρμολογημένα γεγονός που επιβεβαιώνεται από την έλλειψη θορύβων ακόμη και όταν περνούσαμε από δρόμους με συνεχόμενες λακκούβες ή εγκάρσιες ανωμαλίες.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί ενώ υπάρχουν διαθέσιμα 270 λίτρα για τις αποσκευές τους. Στον δρόμο ο αξιόπιστος κινητήρας των 1,2 λίτρων με απόδοση 85 άλογα στις 6300 σ.α.λ. αποδείχθηκε ελαστικός με ροπή 112Nm στις 4000 σ.α.λ. προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ έρχονται σε 13,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 166 χλμ./ώρα. Η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων μ�� τις 5 σχέσεις είναι προσανατολισμένη στην οικονομία καυσίμου.
ford_ka 3.jpg
Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 5 λίτρα ,τιμή που μπορείς να πλησιάσεις με αμυντική οδήγηση. Τα «πατήματα» του αυτοκινήτου έδειχναν σταθερά σε όλη την διάρκεια της διαδρομής ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και σε εικονικά φρεναρίσματα πανικού.

Η τιμή ξεκινά από τα 10990 ευρώ για μια πλούσια έκδοση την Trend Essentia. Όμως με μόλις 500 ευρώ περισσότερα αποκτάς την πλουσιότερη έκδοση Trend Ultimate η οποία και θα τραβήξει το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών καθώς περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής 15άρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα SYNC και το «κολπάκι» με την τοποθέτηση και σύνδεση του κινητού τηλεφώνου σας σε ειδική θήκη. Περισσότερα όταν το πάρουμε στα χέρια μας για μεγαλύτερο τέστ.

Βαγγέλης Γκούμας